Työnhausta tuli täysi sekasotku, avautuu Antti Kaikkonen hallitukselle: Valtava määrä hakemuksia lähetetään turhaan
Nykyinen malli ei yksinkertaisesti toimi
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen mielestä nykyinen työnhaun malli, jossa joka kuukausi pitää hakea neljää työpaikkaa, ei toimi korkean työttömyyden tilanteessa. Kaikkonen korostaa, että yrittäjät tarvitsevat oikeanlaisia osaajia, eivät hakemuksia hakemusten vuoksi. Hän esittää nykyisen mallin tilalle uutta järjestelmää.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/87ad78e3-22c8-4ac8-a511-3014bfdfaab1
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on härski äijä. Itse oli ministerinä hallituksessa päättämässä pakkohausta XD
Tiedossa on avauksesta päätellen varsin viihdyttävä vaalitaisto. Mitäpä veikkaatte, tuleeko edellisen hallituksen ministeripuolueet syyttämään nykyistä hallituksesta jokaisesta tekemästään huonosta päätöksestä XDD Oma veikkaus on että kyllä tulee.
Hallitusohjelmassa ei tulla näkemään myöskään mitään muutosta pakkohakumalliin.
Pakkohakumallihan oli demareiden idea. Sdp ja Kok ovat yhdessä varsinkin kiusanneet työttömiä eniten. Verratkaa ysärin Ahon hallitusta joka ei leikannut työttömiltä mutta Lipposen hallitus leikkasi.
Mutta keskusta kehitteli alunperin koko aktiivimallin ja oli myös tuossa demarivetoisessa marinin hallituksessa joka keksi siihen tämän pakkohaun.
Kepu pettää aina!
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on härski äijä. Itse oli ministerinä hallituksessa päättämässä pakkohausta XD
Tiedossa on avauksesta päätellen varsin viihdyttävä vaalitaisto. Mitäpä veikkaatte, tuleeko edellisen hallituksen ministeripuolueet syyttämään nykyistä hallituksesta jokaisesta tekemästään huonosta päätöksestä XDD Oma veikkaus on että kyllä tulee.
Hallitusohjelmassa ei tulla näkemään myöskään mitään muutosta pakkohakumalliin.
Pakkohakumallihan oli demareiden idea. Sdp ja Kok ovat yhdessä varsinkin kiusanneet työttömiä eniten. Verratkaa ysärin Ahon hallitusta joka ei leikannut työttömiltä mutta Lipposen hallitus leikkasi.
Tästä huolimatta työttömät jostain syystä aina luulevat demareiden olevan heidän pu
Ja silti kirjoittelee itse kirjoja, jotta saisi oleskelurahoja. Hah hah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi velvoittaa mtös tekemään selvitys miksi ei saanut töitä hakemuksista huolimatta.
Millainenhan selitys pitäisi olla? 90% hakemuksista saa "Valinta ei osunut sinuun" bulkkisähköpostiviestin, 10% hakemuksia ei saa minkäänlaista vastausta.
Kristallipallostako katson syyn, miksi en tullut valituksi tehtävään?
Sitten vaan niistä 399 hakijasta kaikki työttömät, esim 250 henkilöä, soittelemaan rekrystä vastaavalle ja kyselemään perinpohjaista selvitystä miksi ei tullut palkatuksi. Soittamalla siksi, että mihinkään sähköpostiin ei todellakaan vastailla. Jos ei puheluun vastata, niin sitten vaan jonottamaan omaa vuoroa toimistolle/hallille/mikälie firman päämaja onkaan.
Työllistävä vaikutus tälläkin, hienoa, lisää hyviä ideoita!
Vierailija kirjoitti:
Armeijan jälkeen Kaikkonen ryhtyi opiskelemaan valtiotieteitä Helsingin yliopistossa. Opinnot venyivät niin, että hän valmistui valtiotieteen kandidaatiksi vuonna 2014, noin 20 vuotta opintojen alkamisen jälkeen.🙊
Vierailija kirjoitti:
:'D
Jotenkin naurattaa kaikki ne työkkäritädit jotka ovat kiukuspäissään tämänkin sekopäälain toteutumista valvoneet ja tärkeillen työttömiä patistelevat kuin kanaemot. Surullisia keissejä.
Mulle työkkärin täti alensi hakuvelvollisuuden kahteen ja sanoi, ettei saa laitella turhia hakemuksia kun yritykset ovat hermonneet hukkuvansa hakemuksiin. Lisäksi sanoi että laittamalla hakuvahteja sinne tänne, päivittämällä työmarkkinatukiprofiilin ja tekemällä linkedin tilin voi suorittaa velvollisuutensa. Sitten lähdinkin työvoimapoliittisessa kouluttautumaan ja kielsivät työnhaun kokonaan 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkonen voisi muistella esimerkiksi mahtoiko hän itse olla hallituksessa kun pakkohausta päätettiin.
Jos huomaa tehneensä huonon päätöksen, niin eikö ole parempi että kritisoi tai yrittää muuttaa sitä? Pitäisikö vain väittää, että hyvä tuli??
Voi lässynlää, siitähän tässä on kyse vai mitä. Hellanlettas sentäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuaahan tuon perssilmälläkin että niin juuri asia on, ihan sama kuka sen ääneen sanoo. Mutta hallituksen oli ihan pakko mennä silti kokeilemaan.
Itse asiassa tämä työhakemusten pakkolähettely tuli voimaan jo edellisen hallituksen aikana. Ottakaa asioista selvää!!
Tai oikeastaan sitä edellisen hallituksen aikana. Viime hallituksessa keskusta ei antanut poistaa pakkohakua, olihan se ollut Sipilän kuningasajatus, mutta sitä kuitenkin lievennttiin hiukan. Korkkarit vouhakasi ennen vaaleja että he poistaa pakkohaun, oli yksi heidän vaalilupauksiaan. Pakkohaun poisto piti tulla voimaan viime syksynä, vaan kuinkas sitten kävikään... No, ei kyllä yllätä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkonen voisi muistella esimerkiksi mahtoiko hän itse olla hallituksessa kun pakkohausta päätettiin.
Jos huomaa tehneensä huonon päätöksen, niin eikö ole parempi että kritisoi tai yrittää muuttaa sitä? Pitäisikö vain väittää, että hyvä tuli??
Hyvä jos kritisoi, hyvä jos yrittää muuttaa sitä, mutta pitäisi silti muistaa että hän itse oli kätilöimässä pakkohakumallia, vaikka hän siitä nykyistä hallitusta syyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi velvoittaa mtös tekemään selvitys miksi ei saanut töitä hakemuksista huolimatta.
Millainenhan selitys pitäisi olla? 90% hakemuksista saa "Valinta ei osunut sinuun" bulkkisähköpostiviestin, 10% hakemuksia ei saa minkäänlaista vastausta.
Kristallipallostako katson syyn, miksi en tullut valituksi tehtävään?
Sitten vaan niistä 399 hakijasta kaikki työttömät, esim 250 henkilöä, soittelemaan rekrystä vastaavalle ja kyselemään perinpohjaista selvitystä miksi ei tullut palkatuksi. Soittamalla siksi, että mihinkään sähköpostiin ei todellakaan vastailla. Jos ei puheluun vastata, niin sitten vaan jonottamaan omaa vuoroa toimistolle/hallille/mikälie firman päämaja onkaan.
Työllistävä vaikutus tälläkin, hienoa, lisää hyviä ideoita!
Työllistävä millälailla? Jokainen firma palkkaa oman "tyttömyysvastaavan" käsittelemään työttömien yhteydenottoja? Ai että.
"Työllistävä millälailla? Jokainen firma palkkaa oman "tyttömyysvastaavan" käsittelemään työttömien yhteydenottoja? Ai että."
Juuri näin! Lisäksi työllistää työkkäriä, joten tarvitaan vähintään 2000 korkeastikoulutettua virkailijaa lisää lukemaan kaikkia näitä vähintään 3 sivuisia esseitä mitä työttömät suoltavat jokaisesta hakemastaan paikasta jota eivät saaneet.
Turhien hakemusten tekeminen on ainoa vähänkään työtä muistuttava asia mitä työttömän on tehtävä. Vähän sama kuin monet valtion virastot, on perustettu tekemään itsensä toiminnallaan tarpeelliseksi. Kukaan muu ei sitä työtä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuaahan tuon perssilmälläkin että niin juuri asia on, ihan sama kuka sen ääneen sanoo. Mutta hallituksen oli ihan pakko mennä silti kokeilemaan.
Itse asiassa tämä työhakemusten pakkolähettely tuli voimaan jo edellisen hallituksen aikana. Ottakaa asioista selvää!!
Tai oikeastaan sitä edellisen hallituksen aikana. Viime hallituksessa keskusta ei antanut poistaa pakkohakua, olihan se ollut Sipilän kuningasajatus, mutta sitä kuitenkin lievennttiin hiukan. Korkkarit vouhakasi ennen vaaleja että he poistaa pakkohaun, oli yksi heidän vaalilupauksiaan. Pakkohaun poisto piti tulla voimaan viime syksynä, vaan kuinkas sitten kävikään... No, ei kyllä yllätä yhtään.
Hämmentävää että jossain vaiheessa pakkohaun poisto muuttuikin sen KIRISTÄMISEKSI. Mitähän tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
"Työllistävä millälailla? Jokainen firma palkkaa oman "tyttömyysvastaavan" käsittelemään työttömien yhteydenottoja? Ai että."
Juuri näin! Lisäksi työllistää työkkäriä, joten tarvitaan vähintään 2000 korkeastikoulutettua virkailijaa lisää lukemaan kaikkia näitä vähintään 3 sivuisia esseitä mitä työttömät suoltavat jokaisesta hakemastaan paikasta jota eivät saaneet.
Naurattaa kyllä, että työkkäriin tosiaan vaaditaan korkeakoulututkinto näihin heidän "asiantuntijatehtäviinsä", jotka ovat ihan tavallista palveluneuvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Turhien hakemusten tekeminen on ainoa vähänkään työtä muistuttava asia mitä työttömän on tehtävä. Vähän sama kuin monet valtion virastot, on perustettu tekemään itsensä toiminnallaan tarpeelliseksi. Kukaan muu ei sitä työtä tarvitse.
Mun on pakko twerkkaa, että saisin fyrkkaa.
Pakkohaku ei ole demarien idea vaan Sipilän. Demarit eivät saaneet sitä poistettua viime vaalikaudella koska keskusta vastusti.
Lisäksi 95 % työkkärin ilmoituksista on phishingiä ja/ joidenkin mätämunayrittäjien tapa trollata viranomaista ja tilastoja valeilmoituksilla. Pitäisi säätää laki, että jokainen työpaikka on ilmoitettava työkkärissä, tai sen täyttäminen on laitonta. Näin saadaan piilotyöpaikat esiin. Lisäksi perättömien työpaikkojen ilmoittelu olisi rikos, josta tulee tuntuva rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi 95 % työkkärin ilmoituksista on phishingiä ja/ joidenkin mätämunayrittäjien tapa trollata viranomaista ja tilastoja valeilmoituksilla. Pitäisi säätää laki, että jokainen työpaikka on ilmoitettava työkkärissä, tai sen täyttäminen on laitonta. Näin saadaan piilotyöpaikat esiin. Lisäksi perättömien työpaikkojen ilmoittelu olisi rikos, josta tulee tuntuva rangaistus.
Yes!!!
Vierailija kirjoitti:
Niin, Marinin hallituksen jossa keskusta oli mukana. Tämä pakkohaku ei ole nykyhallituksen keksintö vaan edellisen eli Marinin. Alunperin aktiivimallin kikyineen kehitteli keskusta eli ihan ovat itse tämän kaaoksen aikaan saaneet.
Vasemmistolaiseen henkeen toki syyttelevät siitä muita.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä h*lvetti sentään näitä kepuleita. Ne ITSE oli pm-puolueena kun aktiivimalli askarreltiin ja ne oli ITSE kakkospuolueena Marinin hallituksessa joka tämän joutavan pakkohaun siihen aktiivimalliin lisäsi.
Ja nyt kaikki on nykyhallituksen syytä.
Kyllä, olihan persut ja kokoomuskin Sipilän hallituksessa!
:'D
Jotenkin naurattaa kaikki ne työkkäritädit jotka ovat kiukuspäissään tämänkin sekopäälain toteutumista valvoneet ja tärkeillen työttömiä patistelevat kuin kanaemot. Surullisia keissejä.