Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö lähihoitajakoulutukseen kaikki?

Vierailija
25.05.2023 |

Sanoin ystävälleni että me jännitämme ysiluokkalaisen kanssa että pääseekö hän hakemaansa lähihoitajakouluun, hänen vastaus oli anteeks nyt vaan mutta sinne pääsee kaikki

Nyt jännittää vielä enemmän että jos lapseni ei pääsekään sinne:( keskiarvo on n. 8) ja oli ensimmäinen hakutoive.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan niin mene. Kai sinne pääsee paljon, mutta osa on kyvyttömiä ja joutuu lopettamaan heti.

Miskei hae suoraan kaksoistutkintoon, pääsee jatkamaan ylemmälle sitte heti...

OPINTOPOLKU: KAKSOISTUTKINTO

Vierailija
2/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse. Sain yhden pisteen ja sillä pääsin aikoinaan, mutta sitä ennen en ollut päässyt. En mennyt kuitenkaan opiskelemaan. En saa mistään pääsykokeista ikinä pisteitä. En tiedä syytä miksi. En edes yliopistolla. Vaikka edellisellä viikolla olisin tenttinyt pääsykokeessa  käytettävän kirjan hyvin tiedoin niin pääsykokeissa näköjään olen onnistunut vastaamaan täysin aiheen vierestä tai jotain koska en ole saanut kuin pari pistettä. Reaalistakin rehtori sanoi, että kirjoittaisin vähintään E:n osaamistasollani. Kirjoitin hädintuskin A:n 

Vierailija
4/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ihan niin mene. Kai sinne pääsee paljon, mutta osa on kyvyttömiä ja joutuu lopettamaan heti.

Lopettamis päätöksen tekee aina oppilas itse. Soveltuvuuskokeen perusteella kaikki ei pääse sisään.

Vierailija
5/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika saapas on, jos ei pääse.

Vierailija
6/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole vaikeasti kehitysvammainen tai joku massan*rhasta tuomion saanut niin pitäisi päästä. Ei nuo lähärit mitään välkkyjä ole.

Vierailija
7/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pääse. Ainakin etelä-Suomessa hakijoita voi olla pari-kolmesataa, kai sen nyt ymmärtää ettei kaikki silloin pääse. 

Muutamia vuosia sitten opiskelin aikuispuolella, silloin hakijoita kaksisataa, 40 pääsi sisään. Todistusarvosanoja ei katsottu, vain psyk haastattelu ja testit. 

Vierailija
8/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei ole vaikeasti kehitysvammainen tai joku massan*rhasta tuomion saanut niin pitäisi päästä. Ei nuo lähärit mitään välkkyjä ole.

Ei ne välkyimmät koskaan hae töitä hoitoalalta, mutta onneksi ei ne hoidettavatkaan ole niitä penaalin terävimpiä.

Vierailija
9/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse. Osa karsiutuu jo soveltuvuuskokeissa ja osa opintojen alussa. Osa ei myöhemmin pärjää siinä työssä ainakaan kovin pitkään.

Ystävälläsi on selvästi halveksiva ja ennakkoluuloinen suhtautuminen lähihoitajiin. Se kertoo tietysti enemmän hänestä kuin mistään muusta.

Vierailija
10/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettamis päätöksen tekee aina oppilas itse. Soveltuvuuskokeen perusteella kaikki ei pääse sisään.

Ei aina. Meidän luokalla oli yksi itkupilli joka ilmeisesti sai harjoittelujaksoilta niin huonoa palautetta että joutui lopettamaan koulun kesken.

Vierailija
11/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oli vielä soveltuvuuskokeet ja koulutus kesti kolme vuotta, niin ei soveltuvuustesteistä päässyt läpi kuin 75%. Tämä oli Tampereella. Silloin 90-luvun lopussa.

Hyvä näin. Samat testit takaisin!

Itsekin olin varma etten pääse kun pohjana oli nykyinen merkonomin tutkinto. Muut olivat lukion käyneitä. Eli esim. Psykologiaa oli heillä ollut rutkasti enemmän opinnoissa. Samoin kieliä.

Oppisopimustoetä taitaa päästä helpostikin. Ihmettelen miten jo puolen vuoden-vuoden jälkeen saavat paperit läpäissystä koulutuksesta. Aika neroja🙄

Vierailija
12/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aina. Meidän luokalla oli yksi itkupilli joka ilmeisesti sai harjoittelujaksoilta niin huonoa palautetta että joutui lopettamaan koulun kesken.

Harjoittelun voi uusia, mutta se on kyllä totta että monet lopettaa ensimmäiseen harjoitteluun.

Vierailija
13/13 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan pääse kaikki.

Itse olen 30+ ja takana myös korkeakouluopintoja. Päihteetön, fiksu ja pärjäävä. Ja tehnyt jo vuosia hoitoalalla töitä vammaisten ja halvaantuneidrn parissa.

Kaksi kertaa hain Tampereen aikuiskoulutuskeskukseen lähihoitajalinjalle mielenterveyshoitajan suuntaukseen. En päässyt vaikka kokeet menivät hyvin. Haastatteleva psykologi oli sitä mieltä, että taustastani huolimatta en luonteeltani sovi ja kiukustui kun pyysin pitkästi perusteluja tähän käsitykseen.

Minä ja minut tuntevat ihmiset oltiin kaikki aika äimistyneitä tästä etten kelvannut.

Mutta juu. Pulaa hoitajista jne.

Jatkakaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme