Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aski tupakkaa päivässä tekee 60-vuotiaaksi mennessä 160 000 euroa

Vierailija
31.12.2025 |

Melko paljon, jos aloittaa 15-vuotiaana. Pari toppaa tekisikin jo päälle 300 000 euroa. Onneksi tupakoijat ovat kaikki rahamiehiä. Mitäpä sitä ei maksaisi siitä, että saa tärvellä terveytensä. 

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No missä noi mun rahat on kun en ole koskaan polttanut?

En osaa sanoa. Minulla tuo tupakassa säästetty on liki miljoonan osakesalkku.

Vierailija
42/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Albert Einstein poltti tupakkaa. Sigmund Freud poltti tupakkaa. Carl Jung poltti tupakkaa. Winston Churchill poltti tupakkaa. Bertrand Russell poltti tupakkaa. Jean Sibelius poltti tupakkaa. Chris Langan (ÄO=210) polttaa tupakkaa. Näyttää vahvasti empiirisen evidenssin perusteella siltä, että tyhmät ihmiset eivät polta lainkaan tupakkaa.

Missä vahva empiirinen evidenssi? 1900-luvun tietämättömyydessälö? Freud taisi  kuollakin tupakkaan. 

Freus oli 83v kun se v.1939 kuoli. Siihen aikaan se oli pitkäikäinen ja johonkihan senkin lopulta piti kuolla. Tupakalla ei tossa tapauksessa ole mitään merkitystä.

1900-luvun tunnetuin filosofi Bertrand Russell kuoli 97-vuotiaana, vaikka omien sanojen mukaan piti piippua aina suussa, paitsi silloin, kun nukkui ja söi. Jean Sibelius ja Winston Churchill polttivat runsaasti sikareita ja kuolivat 91-vuotiaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskitko kans paljon jollain juopolla menee viinaan, siihen päälle vielä liika juoneena päivystys käynnit. Sit ne siellä valittaa nälkää, kun ei ole viikkoon syöny mitään. Mikä on ihan fakta. Vähän iskee kouristusta vaikka tänään ehti ottaa vaan kaks kaljaa.

Jahas,tupakoitsija poltti heti päreensä,keuhkot on jo menetetty.

Vierailija
44/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani arvostelivat rahankäyttöäni aikanaan. Kumpikin polttivat askin päivässä ja faija perjantaipullon vielä päälle.

Itse en ole kumpaakaan käyttänyt. En viitsinyt tehdä heille laskelmia heidän rahankäytöstään.

Kuudessakymmenessä vuodessa mittava summa em. nautintoaineisiin meni heillä. Sitä ei kannata kiistää.

Vierailija
45/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani arvostelivat rahankäyttöäni aikanaan. Kumpikin polttivat askin päivässä ja faija perjantaipullon vielä päälle.

Itse en ole kumpaakaan käyttänyt. En viitsinyt tehdä heille laskelmia heidän rahankäytöstään.

Kuudessakymmenessä vuodessa mittava summa em. nautintoaineisiin meni heillä. Sitä ei kannata kiistää.

Onko elämäsi tylsää ilman huvituksia?

Vierailija
46/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju. Käyn röökillä ja osallistun sen jälkeen keskusteluun.

Vierailija
47/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa saada kokemusasiantuntija ketjuun!

Vierailija
48/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin nyt olen paikalla. Sori kun kesti, poltin pari pölliä samalla. Niin oliko ap:lla vielä jotain ongelmia mitä pitäisi ratkoa?

Vierailija
49/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt Kahviin 40 vuodessa 16 000 euroa.

Autoiluun 330 000 euroa.

Olueen ja muihin alkoholijuomiin 1.2 miljoonaa euroa.

Muihin turhuuksiin 800 000 euroa.

So What...

Vierailija
50/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tähän 60vuoden ikään syönyt vaan makaronia ja perunoita olisi tililläni noin miljoona euroa.

Vierailija
51/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskitko kans paljon jollain juopolla menee viinaan, siihen päälle vielä liika juoneena päivystys käynnit. Sit ne siellä valittaa nälkää, kun ei ole viikkoon syöny mitään. Mikä on ihan fakta. Vähän iskee kouristusta vaikka tänään ehti ottaa vaan kaks kaljaa.

Jahas,tupakoitsija poltti heti päreensä,keuhkot on jo menetetty.

Ei oo. 30 vuotta kohta polttanut ja nytkin palaa,vuosi sitten keuhkokuvat, ei ylimääräisiä kasvumöhkäleitä. Ja jos nyt lopetan,saatan saada sydärin jo siitä, että ei kannata lopettaa. Mut alko se aiheuttaa tappeluita,kolareita,päivystys käyntejä kun kaadutaan ja juodaan liikaa. Se et mä poltin omakotitaloni pihalla, no se ei aiheuta mitään. Vappuna ja juhannuksena päivystyksissä ei makoile ne jotka vetäsivät yhdet henkäykset sinä iltana sikaria.

Vierailija
52/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tähän 60vuoden ikään syönyt vaan makaronia ja perunoita olisi tililläni noin miljoona euroa.

Mahtavaa! Oletko harkinnut kirkosta eroamista?

Vierailija
53/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no enpä ole polttanut ja 40v. Missähän mun 80k on?

Vierailija
54/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelaa mitkä verotulot. Just oli lehdessä, et aski maksaa 97c ja loput siitä on veroa. Pitää vetää röökiä työssäkäyvän, et on varaa kustantaa lorvijoiden xtra nakit.

Yhden tupakoitsijan hoito hänen sairastuttuaan keuhkosyöpään maksaa puoli miljoonaa. Tupakka on yleisin kotitulipalojen syttymissyy. Palaneen talon hinta on 50-500 000.

Ei maksa. Ja siinähän säästyy eläkemaksuja mitä nuorempana ihminen delta. Ja arvaas paljonko jonkun dementikon hoito tulee maksamaan kun sinnittelee elossa satavuotiaaksi. 

Vierailija
55/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Albert Einstein poltti tupakkaa. Sigmund Freud poltti tupakkaa. Carl Jung poltti tupakkaa. Winston Churchill poltti tupakkaa. Bertrand Russell poltti tupakkaa. Jean Sibelius poltti tupakkaa. Chris Langan (ÄO=210) polttaa tupakkaa. Näyttää vahvasti empiirisen evidenssin perusteella siltä, että tyhmät ihmiset eivät polta lainkaan tupakkaa.

Ylipäänsä lähes kaikki miehet vielä 70-luvullakin polttivat tupakkaa, saati aiemmin.

Ne tyhmätkin. Kuulunet heihin? Empiirinen tutkimus 😂

Vierailija
56/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelaa mitkä verotulot. Just oli lehdessä, et aski maksaa 97c ja loput siitä on veroa. Pitää vetää röökiä työssäkäyvän, et on varaa kustantaa lorvijoiden xtra nakit.

Yhden tupakoitsijan hoito hänen sairastuttuaan keuhkosyöpään maksaa puoli miljoonaa. Tupakka on yleisin kotitulipalojen syttymissyy. Palaneen talon hinta on 50-500 000.

Ei maksa hoito puolta miljoonaa, ei sinne päinkään. Leikkaus (jos ylipäätään leikataan) kustantaa kolmisen tonnia, sytostaatit pari tonnia per hoitokerta.

Vierailija
57/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko elämäsi tylsää ilman huvituksia?

Ei. Huvitukseni eivät liity päihteisiin. Estetiikkaan sitäkin enemmän. Nytkin ihailen  vastikään jäätynyttä Saimaata lumikatteista. Silmät ja mieli lepää.

Vierailija
58/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sama raha tupakan sijaan osakkeisiin niin samaisella 60-vuotiaalla olisi miljoonan salkku. No, vähemmälläkin pärjää.

Vierailija
59/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sama raha tupakan sijaan osakkeisiin niin samaisella 60-vuotiaalla olisi miljoonan salkku. No, vähemmälläkin pärjää.

Tai kun Oluen. Kahvin. Matkailun. Autoilun. Syömisen. Elokuvien. Konserttien jne. Rahasumman kun olisi laittanut osakkeisiin...

Vierailija
60/60 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut teltassa nyt 43 vuotta. Olen säästänyt 980 000 euroa asumiskuluissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme