Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

airaanhoitaja 26, teki kohtalokkaan virheen iäkäs potilas kuoli seuraavana päivänä

Vierailija
31.12.2025 |

Sairaanhoitaja 26, teki kohtalokkaan virheen iäkäs potilas kuoli seuraavana päivänä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011719040.html

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että on kysynyt kolmesti. 

Vierailija
22/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisihan se potilas voinut jäädä kotiinsakin, turha sitä nyt on valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle sanottaisiin kolme milliä niin ajattelisin itsekin sen tarkoittavan millilitraa. Kuka sanoo milligrammaa milliksi?

Vierailija
24/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä ahtoi lla erenvuodon lkuperäinen yy?

anhuus. eikot uonet oi evetä elposti.

Vastailetko sä itselles?

Vierailija
25/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jugurtin puute

Tyhmä, se on youghurtti! 

Vierailija
26/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastailetko sä itselles?

Ketjun aloittaja todella taitaa keskustella täällä itsensä kanssa.

Vierailija
27/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sairaanhoitaja ja kyllä minä olisin tajunnut, että ei mitenkään annostus voi olla 30mg. Tuota kipulääkettä annetaan tavallisesti 3-5mg kerrallaan. Ja aina pitää hälytyskellojen soida, jos vahvaa kipulääkettä ottaa isompaan kuin 1ml ruiskuun. Tulee mieleen, että on kovin kokematon sairaanhoitaja.  Harmi, kun ei ollut mahdollista tehdä tuplatsekkausta työkaverin kanssa.

Vierailija
28/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajilla tapahtuu näppärästi näitä "vahinkoja"

Vahingossa annoin insuliinia

Vahingossa varastin kuolevalta syöpäpojalta sen kipulääkkeet

Vahingossa painoin vauvan ämpäriin ja pakastin

Sit selittää että "kyllä mä lääkäriltä kysyin että ihanko tosissaan pitää antaa insuliinia ja laittaa morfiini omaan käyttöön, kolme kertaa kysyin"

Vierailija
29/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet pitäisi aina määrätä selvästi milligrammoina. Usein ne määräykset ovat epämääräisiä tyyliin puoli ampullaa x1 iv. Kokenut hoitaja tietää ja osaa annostuksen, mutta nuori ei välttämättä osaa kyseenalaistaa. 

Lääkkeet muuttuu jo koko ajan. Se puoli ampullaa ei välttämättä olekaan se lääkärin tarkoittama annos. Siksi aina milligrammoina. 

Vierailija
30/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulle sanottaisiin kolme milliä niin ajattelisin itsekin sen tarkoittavan millilitraa. Kuka sanoo milligrammaa milliksi?

Itse käsitän sen tarkoittavan nesteen määrää ruiskussa, en vaikuttavan aineen milligrammamäärää.

Vierailija
31/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen sairaanhoitaja ja kyllä minä olisin tajunnut, että ei mitenkään annostus voi olla 30mg. Tuota kipulääkettä annetaan tavallisesti 3-5mg kerrallaan. Ja aina pitää hälytyskellojen soida, jos vahvaa kipulääkettä ottaa isompaan kuin 1ml ruiskuun. Tulee mieleen, että on kovin kokematon sairaanhoitaja.  Harmi, kun ei ollut mahdollista tehdä tuplatsekkausta työkaverin kanssa.

Tahallaan se tuon teki, katsokaa vain niin sillä on pukukaapissa Aino Nykop-Kosken kuva.

Ei kaikki hoitajat, aina hoitaja

Vierailija
32/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on aina riski mennä lääkäriin, just näiden takia.

Vierailija
33/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajien pitäisi oman oikeusturvansa vuoksi pyytää lääkäriltä lääkemääräykset aina kirjallisina. Oli sitten minkälainen kiire tahansa. 

Vierailija
34/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja muka kysyi ja tarkisti asian kolme kertaa, niin miten muka kolme kertaa on vain hoettu sitä milli-sanaa? Eikö hoitaja olisi voinut kysyä tarkennuksena, että oikeastiko 30 milligrammaa? Sama toki myös lääkärille, että aika omituista, jos hoki vaan sitä milliä kolme kertaa...

Vierailija
35/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajan pitäisi tajuta sen verran, että tuollaista lääkettä ei anneta noin paljon kerrallaan, kun sen kyseenalaistaa jo maalaisjärjelläkin, että voiko annostus olla noin iso.

Vierailija
36/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyi kuulemma kolme kertaa lääkäriltä. EI mennyt oikeudessa läpi. Oikeus katsoi että hoitajan ammattitaito oli lääkityksen suhteen puutteellinen. Mistähän oli valmistunut...

Lääkäri ihan yhtä syyllinen, molemmilta virka pois ja kunnon sakot päälle.

25 vuotta pakkotyötä gulagissa molemmille

Vierailija
37/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastailetko sä itselles?

Ketjun aloittaja todella taitaa keskustella täällä itsensä kanssa.

öpö öpö 😶🌫😶🌫

Vierailija
38/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajan pitäisi tajuta sen verran, että tuollaista lääkettä ei anneta noin paljon kerrallaan, kun sen kyseenalaistaa jo maalaisjärjelläkin, että voiko annostus olla noin iso.

Eiköhän 30 milligrammaa tarkoita, että oli oksikodonia, kun annettiin suun kautta eikä iv:nä. Ei se ole tajuton määrä kerta-annoksena. Jutussa paisutellaan mittasuhteita.

Vierailija
39/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria lääkäreitä joilla ei matikka tai tilannetaju hallinnassa, k(u)sessa ollaan. 

Vierailija
40/45 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyi kuulemma kolme kertaa lääkäriltä. EI mennyt oikeudessa läpi. Oikeus katsoi että hoitajan ammattitaito oli lääkityksen suhteen puutteellinen. Mistähän oli valmistunut...

Tuossa kyllä molemmat mokasivat. Lääkäri olisi pitänyt tuomita myös. Näinhän ei kuitenkaan koskaan käy. Psyk.sh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä