Millä te peitätte naapureiden äänet kerrostalossa?
Muutettiin vanhaan taloon jossa kaikki äänet kuuluu naapuriin. Olen pitänyt tuuletinta päällä niin että naapurin kolinat ym peittyy. Nyt ei vain tarvitse sitä tuuletusominaisuutta. Mistä löydän jonkun laitteen joka vain tuottaa ääntä?
Kommentit (53)
Vastamelukuulokkeet ja yöllä korvatulpat.
Vierailija kirjoitti:
Täällä seinät ja välipohjat on luokkaa näkösuoja, mutta omistusyhtiössä asuu fiksuja ihmisiä. Kellään ei ole pianoa eikä kukaan huudata stereoita. Sovussa eletään ja moikkaillaan.
Meluajia ei ole, koska kaikki tietää, että täältä saa metelöijä kipakat lähdöt. Siksi jopa sijoitusasuntojen omistajat katsoo, kelle vuokraavat. Jos huoneisto otetaan haltuun lähtee nimittäin vuokratulot kolmeksi vuodeksi. 2 huoneistoa taloyhtiön hallinnassa 41:stä.
Enkä ole ikinä tajunnut, miksi jotkut ei luonnostaan elä hiljaa ja muut huomioiden. Onko mölyapinat jotain pesantteja, Siilinjärveltä tms?
Vierailija kirjoitti:
Slayeriä tai Sepulturaa soimaan ja nupit kaakkoon.
Ei kannata alkaa häiriköksi uudessa kotitalossa. Parempi oppia sietämään kohtuullisia elämän ääniä. Jos hiljaisuusaikaa rikotaan tai meteli on kohtuuton, voi käydä sanomassa naapurille asiasta. Jos ei auta, niin yhteys isännöitsijään.
Jos itse alkaa terrorisoida kaikkia naapureita, ei auta valittaa muille.
Radiosta pienellä ikäänkuin taustamusiikkia niin se peittää naapurin naimapuuhat. Ja sekin auttaa kun pitää sängyn kaukana siitä seinästä mistä äänet eniten kuuluu . Seinälle voi laittaa jonkun ryijyn tai äänieriste levyn. Joskus uusissa taloissa kuuluu kaikki ja ilmastointi liian kovalla että asunnossa oikein vetää ! Äänet kolinat kuuluu liian hyvin. Sitten on onni asua vanhassa talossa ilman miljoonia langattomia nettiaaltoja . Sähkö virtaa ilmassa kuin sähköä on kaikessa . Laitteissa. Joskus kun katkaisee sähköt tulee taivaallinen Rauha .
Vierailija kirjoitti:
olen opetellut olemaan kiinnittämättä huomiota niihin. vie aikaa ja vaatii vähän viitseliäisyyttä sekä aitoa halua ja motivaatiota kehittää itseään, mutta toimii. Kuulen toki, kun joku avaa oven ja menee rappukäytävään, tai kun kellarin ovi kolahtaa, mutta en jää siihen kiinni. Se on vain taustahälinää eikä liity elämääni eikä minun tarvitse kiinnittyä siihen. Tuossa se perusperiaate kyvyn taustalla on.
mää luulen, että tässä on nyt kyse sellaisista kovemmista äänistä mitä naapureista lähtee.
Nämä luettelemasi nyt ovatkin ihan tavanomaisia kerrostalon ääniä ja tuskin kukaan normihermoinen näistä häiriintyy.
Mutta sitten on heikkohermoiset jotka valittaa kaikesta . Yksi valitti naimaäänistä niin mies jäi kiinni pettämisestä kun vaimo oli yövuorossa .
Laulat vaan virsiä. Hyvin pelittää. Itse en osaa laulaa ollenkaan, ja niin vain naapurit hiljenevät kun minä laulan oikein antaumuksella.
Mitä ääniä ne ovat? Herra varjelkoon ettei vain olisi basso ja jumputusta musiikista. Tavallisiin kolinoihin minä olet tottunut, mutta yöllähän pitää naapureiden olla hiljaa siis ihan niin hiljaa, ettei huoneesta toiseen kuulu mitään.
Toisaalta istot matot tai seinävaatteet saattavat auttaa.
Tietämättä mistä suunnasta ja mitä ääniä sieltä kuuluu ajattelen, että rauhallinen musiikko voisi sinua auttaa.
Minulla oli kotona siis omassa kodissani täällä korvatulpat sinä aikana kun naapurissa oli meluavia ihmisiä. Yöllä en olisi voinut nukkua kun melusivat aina.
Mitä ajattelet?
Kuulosuojaimet korvatulppien päälle. Oman soittimen hankkiminen.
Naapureiden äänet? No, pari kertaa on poraamisen äänet vissiin johtunnet rakenteiden kautta - mutta muuten?
Kovanrahantalo vm. 2010
Miksi pitää väkisin asua kerrostalossa, jos ei yhtään tykkää kerrostaloasumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Kotiteatteri ja basso täysille
Kotititeatteri on yksi paskin järjestelmä musiikin kuunteluun.
Valittajilla on heikot hermot . Kun yöllä liikkuu ihmisiä myös rapussa . On lehtien mainosten jakajaa on työläisiä on tarjoilijoita tulee kotiin aamuyöllä on kokkeja menee töihin yöllä kuin postityöläiset ja osa siivoojista menee aamulla töihin 4-6 aikaan kun taas osa tulee yöllä laivoilla lentokentältä . Ja joku kyttää näitä . Älkää valittako muusta kuin rikollisuudesta väkivallasta. Monet lennot lähtee yöllä ihmiset menee ja tulee .
Vierailija kirjoitti:
Täällä seinät ja välipohjat on luokkaa näkösuoja, mutta omistusyhtiössä asuu fiksuja ihmisiä. Kellään ei ole pianoa eikä kukaan huudata stereoita. Sovussa eletään ja moikkaillaan.
Meluajia ei ole, koska kaikki tietää, että täältä saa metelöijä kipakat lähdöt. Siksi jopa sijoitusasuntojen omistajat katsoo, kelle vuokraavat. Jos huoneisto otetaan haltuun lähtee nimittäin vuokratulot kolmeksi vuodeksi. 2 huoneistoa taloyhtiön hallinnassa 41:stä.
Tuollaiset taloyhtiöt on kultaa. Aiemmassa kodissani oli sama tilanne. Vuoden -58 talo ja äänet kuului, mutta mölisijät sai sellaisen löylytyksen saman tien, että talo pysyi rauhallisena. Eikä ollut yhtäkään lapsiperhettä, aivan ihanaa.
Nyt kun näitä evakkoja on taas tehty niin soitetaan You tube elämää juoksuhaudoissa . Niinhän meillekin on soitettu . Korsuorkesteri Raatteentie . YouTube on hyvää viihdettä.
Muutin omakotitaloon. Elämäni paras päätös.
Nyt kun tätä hiljaisuutta ja rauhaa on jatkunut 4 kuukautta niin päätin että ei ikinä enää kerrostaloon tai rivariin.
Taloyhtiöiden tuli siirtolaisten lisäksi EVAKKOJA nyt Ukrainasta ja ne käy pesutuvilla yöllä kuin ulkona .
Joskus joku piti radiota aina päällä. Yks on telkkari aina auki.
Kun oli oikein mielisairas naapuri, katsoin telkkaria ja kuuntelin radiota aina kuulokkeet päässä. Kun en reagoinut, kuulemma näyttelin, etten ole kotona. Vaikka valot olivat päällä.
Nyt onneksi se aika kaukana vuosien takana. Yläkerrassa töminä kävelijä, joka sipsuttaa. Kun vieraita ja yhtä kova kantapäinen keppihevostelija. Joka tuplaa kopinan määrän, kun oma kaveri kylässä. Onneksi on kuulokkeet edelleen omassa tallissa. Ja radio app.
Alakerran lapsosen jatkuvaa jytinää ei peitä edes tv eikä musiikki. Muutin tähän äskettäin, ja alkushokista toivuttuani (kaikki kuuluu) olen yrittänyt vain olla kuulematta ja kuuntelematta, mutta välillä menee hermo. Onneksi yöksi edes hiljenee.