Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiselle matkalle lähtisit, jos sinulla olisi käytössä n 10000 € matkaa varten?

Vierailija
30.12.2025 |

Lähtisitkö yksin vai kumppanin kanssa?

Kommentit (628)

Vierailija
321/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla olisi, ja siis onkin, n 10 000 euroa, jonka voisin käyttää matkaan, jos haluaisin. Mutta olen jo matkustellut paljon, eikä ole juuri nyt jäänyt sellaisia yksittäisiä paikkoja, mihin ehdottomasti haluaisin mennä. Seuraavaksi olen ostamassa lennot Suomeen. Joskus keväällä varmaan. 

Vierailija
322/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jotain rentoa luksusta, ei liikaa pönötystä, ja ehdottomasti pitää olla lämmintä, noin 30 astetta on ok, hyvää ruokaa ja siistiä ja kaunista. Tykkään myös jos olisi kulttuuria, kuten siirtomaa-ajan jäänteitä ja ehkä jotain hienoja museoita ja tasokasta musiikkia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kymppitonni olisi pakko käyttää, niin menisin Uuteen-Kaledoniaan  - jostain syystä olen aina halunnut sinne.

Aivan taianomainen paikka.

Jonkun neidon ottaisin kyllä mielellään matkaseuraksi.

Samoilla linjoilla, Oseanian suunta on paras. 

Vierailija
324/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta nautin kotona olemisesta. Olen matkustanut 40 maassa ja käynyt sadoissa paikoissa. Nyt keskityn kotona olemiseen 

Vain 40 maassa? Eihän se ole mitään. Kotona ehtii olla sitten, kun ei enää pysty matkustamaan. 

Mulle ihan riittävä määrä. Ei kiitos enää. Tuli vaan matkustuskiintiö täyteen. 

Ei, vaan sinusta tuli mielikuvituksen tylsimys, joka ei enää voi matkustaa, koska kapasiteetti ei riitä. 

Ei se ihan niinkään ole. Jos on työkseen matkustanut kymmeniä vuosia, niin matkalle lähtö tuntuisi samalle kuin siivoojalle sanoisi, että menepäs siivoamaan pari konttoria, ja maksa siitä kymppitonni.

Olen eri mieltä. Työmatkoissa ja vapaa-ajan matkoissa on iso ero. Vapaa-ajanmatkalle saa itse valita seuran ja kohteen. 

Vierailija
325/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätervettä käyttää matkusteluun tuollaisia summia.

Kyllä, joutuisi intterreilamaan ja asumaan teltassa

Vierailija
326/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin saksalaisesta "halvempi kuin halvin" marketista eväät noin vuorokauden matkalle. Tankkaisin pakettiauton tankin täyteen dieseliä ja täyttäisin samalla 4x20l varakanisterit. Ajaisin Vantaalta Tornioon ja sieltä Haaparantaan, jossa ostaisin lopuilla rahoilla nuuskaa. Ajaisin tämän jälkeen samoilla silmillä takaisin Vantaalle ja myisin nuuskan ansaiten noin 25000 euroa.

Vierailija
327/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmälle hevostallille. Tuo summa palaa siellä hetkessä.

Vierailija
328/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiaan! Tuolla maksaisi jo muutaman viikon ja sitten omasta lompsasta lisää päälle.

Vierailija
329/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omia säästöjä ei ole niin jemmaisin kaiken  sukanvarteen sillä helvetin huonotajat on tulossa.  Matkustaisin omalle talviasuttavalle  huvilalle.  Matkustaminen ei kiinnosta pätkääkään johonkin turistirysään.

Vierailija
330/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo raha olisi pakko käyttää matkustamiseen, niin Hurtig rutten -risteily Norjan rannikkoa myötäillen olisi kiva. Lentokoneeseen en lähde!

Vierailija
331/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gambiaan, siellä saa riittävästi mustaa makkaraa!

Vierailija
332/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kanssa Disney-huvipuistoon. Tässä vaiheessa realistisinta olisi matkustaa Pariisiin, mutta tuolla rahalla haaveilisimme reissusta Amerikkaan ja Floridaan. En tosin ole tehnyt laskelmia, että kuinka paljon siellä neljän hengen matka maksaisi, jos viipyy kaksi viikkoa ja siitä viikko yksistään Disneyn parissa, kun puistoja on 4 ja kaikissa haluamme käydä ja yöpyä jossakin Disneyn hotellissa. Mies ja poika haluaisivat myös Universalin johonkin puistoon ja näkemistä ja tekemistä riittää muutenkin.  Mutta tuolla rahalla suunnittelisin matkaa sinne. 

Vierailija
333/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähden troppiselle saarelle lähelle päiväntasajaa Aasiaan ja olen 2 kk reisussa. Teen tämän joka talvi, välillä olen 10 viikoa.....Ei vaimoa, ei kakaria, omat rahat riittää ja aurinko paistaa. Elämä on hienoa kun sen oikein oivaltaa

Vierailija
334/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun omia säästöjä ei ole niin jemmaisin kaiken  sukanvarteen sillä helvetin huonotajat on tulossa.  Matkustaisin omalle talviasuttavalle  huvilalle.  Matkustaminen ei kiinnosta pätkääkään johonkin turistirysään.

Opettele lukemaan. 🤦🏻

Ei ihmekään, ettet ole onnistunut saamaan säästöjä, kun et osaa tuon vertaa lukea.

Vierailija
335/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakisin saksalaisesta "halvempi kuin halvin" marketista eväät noin vuorokauden matkalle. Tankkaisin pakettiauton tankin täyteen dieseliä ja täyttäisin samalla 4x20l varakanisterit. Ajaisin Vantaalta Tornioon ja sieltä Haaparantaan, jossa ostaisin lopuilla rahoilla nuuskaa. Ajaisin tämän jälkeen samoilla silmillä takaisin Vantaalle ja myisin nuuskan ansaiten noin 25000 euroa.

Rahat on osoitettu VAIN JA AINOASTAAN matkustukseen. Et saa senttiäkään säästöön. 

Vierailija
336/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hinkua matkustaa kuppasiin maihin torakoiden seuraksi.

Sijoittaisin rahastoihin.

Sijoittaminen EI OLE vaihtoehto 🙄🤦🏻.

Vierailija
337/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luksusloma Suomen Lapissa. Luksustadon rinnemökki jossa mielettömät näkymät. Loput jos jää säästöön uutta Lapin matkaa varten. Miksi syytää rahojaan ulkomaille? Isänmaan rakkaus kunnioittaa myös sotiemme veteraaneja, joista moni antoi henkensä maamme puolesta. Hattu pois päästä!

Vierailija
338/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kymppitonni olisi pakko käyttää, niin menisin Uuteen-Kaledoniaan  - jostain syystä olen aina halunnut sinne.

Aivan taianomainen paikka.

Jonkun neidon ottaisin kyllä mielellään matkaseuraksi.

Neidon matkaseuraksi?

Tosimies saa pillua missä vain, ei sen tarvitse ketään ottaa mukaan, mutta ehkä sinä et saa ketään.

Vierailija
339/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia vaihtoehtoja ulkomailla. Pois lukien 3 paikkaa, johon en menisi turismin ja pintaliitoelämän vuoksi. Poissuljetut ovat oikeassa järjestyksessä: 

1. Dubai

2. Thaimaa

3. Singapore.

Ulkomaan matkan lisäksi harrastaisin kotimaan matkailua.

Vierailija
340/628 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-Seelanti olisi ykköskohde