Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etsiminen ei tuota tulosta, kumppania ei löydy

Vierailija
30.12.2025 |

Kyse ei ole nyt siitä, että ketään ei olisi tarjolla, mutta ei ole yhtään sellaista, jolla olisi edes samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja joka olisi ihmisenä samantyyppinen kuin itse. Jotain perusmiehiä vain, jotka eivät suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta edes hae. Ja ne harvat, jotka olisivat sellaisia, joita haen, asuvat jossain liian kaukana, tai sitten heillä on lemmikkejä. Ja kovin moni muuten kiinnostava on valitettavasti poly.

En odota tähän kenelläkään olevan mitään ratkaisuehdotusta, kun eihän sille mitään voi, jos ei löydy sellaista ihmistä, jota etsin. Harmittaa vaan, koska kyllä mieluummin jakaisin elämäni toisen ihmisen kanssa, ja olisihan se romantiikka kiva juttu, läheisyys ja seksi myös.

Kommentit (1104)

Vierailija
1061/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, että jos kaipaa henkistä yhteyttä, niin on vaikeampi löytää miestä. 

Tämän huomaa deittipalstoilla. Vaikka itsellä on profiilitestissä kaikenlaista mielenkiinnonkohteista ja muusta, niin viestittelyvaiheessa miestä ei kiinnosta kysyä näistä mitään, ei saada aikaan mitään keskusteluntapaista saati miettiä yhteensopivuuksia, vaan ainoa, mitä mies keksii kysyä on joku "miten sun viikko on mennyt" tai "mitäs sun torstaihin kuuluu". Eli iso osa miehistä haluaa pelkkää pinnallista small talkia deittaillessakin. Toki silloin erottuvat edukseen ne, jotka kysyvät toisen ajatuksista, ja heidän kanssaan juttu sitten etenee.

Vierailija
1062/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pitää nostaa tasoaan, jos hänen haluamat miehet eivät ole hänestä kiinnostuneita. Tai hyväksyttävä ja oltava onnellinen nykyisessä tilanteessaan.

Missä on sanottu, etteivät ole hänestä kiinnostuneita, joista hän olisi?

Lue otsikko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kokovartalokuva antaisi vastauksen tähän mysteeriin."

Ap ei vaikuta ihmiseltä, joka arvostaa miestä, joka arvostaa vain hyvännäköistä vartaloa. Vaikka hänellä sellainen olisi.

Saattaa järkyttää monia naisia, mutta 95% miehistä naisen ulkonäöllä on vaikutusta siihen onko kiinnostunut tai ei. Ja kun AP kirjoittaa useiden miesten (joista hän on kiinnostunut) tapailevan useita naisia samanaikaisesti, niin näillä miehillä on valinnanvaraa.

Suomeksi sanottuna, AP on kiinnostunut miehistä, joita lähtökohtaisesti on varsin vähän ja nämä miehet voivat valita ns parhaat päältä. 

"Ja kun AP kirjoittaa useiden miesten (joista hän on kiinnostunut) tapailevan useita naisia samanaikaisesti, niin näillä miehillä on valinnanvaraa."

Ihan perinteinen kuvio, että nainen haluaa miehen, jonka kaikki muutkin naiset haluavat. Näin ollen halutun miehen ei tarvitse sitoutua. Tällaisia miehiä on ehkä sen 5-10% miehistä, mikä ei estä naista tavoittelemasta samaa kuin kaikki muutkin.

Vierailija
1064/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 12 vuoden avioliitto on minulle jotain opettanut parisuhteesta, niin nämä:

Nyt on kyse kumppanin löytämisestä, ja sellaisen sitouttamisesta parisuhteeseen. Nyt ei ole kyse siitä, mitä voi oppia pitkäaikaisesta liitosta.

Vierailija
1065/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, että jos kaipaa henkistä yhteyttä, niin on vaikeampi löytää miestä. 

Tämän huomaa deittipalstoilla. Vaikka itsellä on profiilitestissä kaikenlaista mielenkiinnonkohteista ja muusta, niin viestittelyvaiheessa miestä ei kiinnosta kysyä näistä mitään, ei saada aikaan mitään keskusteluntapaista saati miettiä yhteensopivuuksia, vaan ainoa, mitä mies keksii kysyä on joku "miten sun viikko on mennyt" tai "mitäs sun torstaihin kuuluu". Eli iso osa miehistä haluaa pelkkää pinnallista small talkia deittaillessakin. Toki silloin erottuvat edukseen ne, jotka kysyvät toisen ajatuksista, ja heidän kanssaan juttu sitten etenee.

Joko a) tavoittelet sitä samaa miestä kuin kaikki muutkin, joten hänen ei tarvitse panostaa kirjoitteluunsa muuta kuin ehkä sen verran, että "nähdäänkö siellä-ja-siellä", tai sitten b) miehiä ei kiinnosta puhua pitkään deittisovelluksissa, koska tavatessa asiat selviävät ja suurin osa näpyttelystä on muutenkin pelkkää ajanhukkaa.

Ihan hiljan ehdotin naapuripitäjässä asuvalle tapaamista, ja vastauksena oli "haluan ensin tutustua kunnolla netissä". Minä vastasin, että ei käy, koska asut naapuripitäjässä ja tapaamalla näkee 10 minuutissa, kiinnostaako jatkaa pidemmälle. Emme tavanneet... koska häntä ei kiinnostanutkaan seurani missään vaiheessa. Aikani hukkaaminen sen sijaan kiinnosti.

Vierailija
1066/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni pelkää yksinäisyyttä? Siinähän saa olla just siinä parhaassa seurassa, eli omassa seurassa, koko ajan. 

No eikö se kerro, että kys. henkilö ei ole itsensä paras ystävä tai ei siedä jotain itsestään, jos itsekseen elo on niin kamalaa? Silloin kait olisi jotain fiksattavaa.

Vierailija
1067/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko a) tavoittelet sitä samaa miestä kuin kaikki muutkin, joten hänen ei tarvitse panostaa kirjoitteluunsa muuta kuin ehkä sen verran, että "n

En nyt tiedä, oletko itse mies vai nainen, mutta itse olen ainakin törmännyt siihen, että usein miehet haluaisivat tavata tyyliin "heti". Tämä toki käy, mutta silloin se tarkoittaa sitä, että teen tapaamispäätöksen profiilin ja sen hetkisen jaksamisen perusteella. Jos match on henkilön kanssa, joka ei ole ollut jo profiilinsa perusteella 100% kiinnostava, vaan esim. sellainen "tässäkin on jotain lupaavaa, mutta en tiedä, pitää harkita" olisi viestitellessä mahdollisuus parantaa vaikutelmaa. Jos tämä viestittelyvaihe jätetään väliin, kieltäydyn tapaamisesta. Minulla ei ole aikaa juosta jatkuvasti treffeillä sellaisten ihmisten kanssa, joista en ole ihan varma, kiinnostaako vai ei. ja aika harvan miehen profiili itsessään on sellainen, että voisin pelkästään sen perusteella tehdä päätöksen, että haluan tavata. Ja ei ole tietenkään yllätys, että nämä viestittelevät ilman kitinöitä ja ovat viesteissäkin kiinnostavia. Epäkiinnostavat miehet ovat niitä, jotka eivät keksi muuta kirjoitettavaa kuin "mitäs sun torstaihin" tai "miten lähti vuosi käyntiin". Joten tuskin ovat niitä tavoitelluimpia.

Vierailija
1068/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää puhuko ainakaan limasia* sex"' juttuja naisille"| karkoittaa kyllä äkkiä naiset. Väsy niihin vitsehin! Eiköhän ensin tutustuta kunnolla 2-3 kk ainakin.

Vierailija
1069/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on välillä vaikea myöntää itselleen olevansa täys pska ihmisenä ja naisena.

Ensimmäinen asia mitä voisit tehdä,olisi omasta hygieniastasi huolehtiminen, se lisää vastapuolen kiinnostusta jo jonkin verran.

Kasvoillesi et valitettavasti voine mitään tehdä,se nyt on mikä on, mutta tuolle huomattavalle ylipainolle olisi kyllä suotavaa tehdä jotakin.

Olemalla rehellinen itsellesi huomaat itsekun itsessäsi ne viat jotka muut huomaavat jo kaukaa, ihan jo pelkästään valokuvastasi.

On toki surullista, että tasoisesi ihminen joutuu tyytymään oman tasoiseensa kumppaniin. 

Mutta toisaalta se on tuollaiselle pikkupaskiaiselle ihan oikein.

Vierailija
1070/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää puhuko ainakaan limasia* sex"' juttuja naisille"| karkoittaa kyllä äkkiä naiset. Väsy niihin vitsehin! Eiköhän ensin tutustuta kunnolla 2-3 kk ainakin.

Sinun kanssasi ei kukaan jaksa tutustua viittäminuuttia pidempään.  🤣

Vierailija
1071/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun on tapana kiertää asioita kuin kissa kuumaa puuroa niin mainitsen asiat, joiden vuoksi miehet eivät välttämättä kiinnostu (ja/tai sitoudu). Mitä useampi listan asioista toteutuu, sitä hankalampaa on saada mies kiinnostumaan ja varsinkin sitoutumaan.

Tällä ei toki ole välttämättä mitään tekemistä aloittajan tilanteen kanssa. Ja toisekseen asiaan vaikuttaa myös miehen oma ikä ja hänen elämäntilanteensa.

1) olet ruma

2) olet ylipainoinen

3) olet liian vanha

4) olet viettänyt liian "villiä" elämää (me kaikki tiedämme, mitä sillä tarkoitetaan)

5) et osaa hallita omia tunnetilojasi, ja "fiilikset" määrittävät liiaksi tekemisiäsi

6) olet laiska, odotat miehen tekevän eteesi kaiken, mutta itse et ole valmis mihinkään

7) persoonasi (tai ehkä asenteesi) on epämiellyttävä

8) et halua lapsia, tai niitä on jo hankittu jonkun toisen kanssa

Os

Syitä siihen, miksi naiset eivät kiinnostu miehistä, voivat olla seuraavat:

"1) olet ruma

2) olet ylipainoinen

3) olet liian vanha

4) olet viettänyt liian "villiä" elämää (me kaikki tiedämme, mitä sillä tarkoitetaan)

5) et osaa hallita omia tunnetilojasi, ja "fiilikset" määrittävät liiaksi tekemisiäsi

6) olet laiska, odotat naisen tekevän eteesi kaiken, mutta itse et ole valmis mihinkään

7) persoonasi (tai ehkä asenteesi) on epämiellyttävä

8) et halua lapsia, tai niitä on jo hankittu jonkun toisen kanssa"

Vierailija
1072/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaamasi miehet kertovat karulla tavalla oman tasosi. Haluamasi miehet eivät ole kiinnostuneita sinusta.

Eli tarkoittaako tämä sitä, että kulttuuria harrastavat vasemmistolaiset miehet ovat korkeinta tasoa, ja oikeistolaiset sekä esim. sporttiset miehet ovat matalatasoisia?"

Hiihaa!! Tais vaihteeks joku mies kompastua omaan "näppäryyteensä". Misogynia tyhmentää. Tässä todiste.

Vierailija
1073/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne. Se vaan, että en erityisemmin etsi, mutta olisi kiva kun törmäisi elämänkumppaniin. Ongelma ei ole se, etteikö miehet olisi kiinnostuneita. Minulla vaan on kovat vaatimukset, esim. henkinen kypsyys, kommunikointikyky, epäitsekkyys jne. Pidin niitä ennen ihan normaaleina vaatimuksina, mutta en enää. Olen myös itsenäinen ja viihdyn elämässäni, joten mitään pakkoa ei ole hankkia parisuhdetta. 

Sanoisin kyllä ap:lle, niin kuin muillekin, että järjestäkää elämänne niin, että viihdytte vaivatta omassa elämässänne itsenne kanssa. Silloin se oikea kumppanikin voi löytyä helpommin. Omassa itsessään viihtyvä ihminen säteilee ympärilleen aina erilaisia viboja kuin surullinen ja omissa pettymyksissään vellova."

Tämä sama neuvo käy myös kaikille miehille, jotka valittavat kun naisille ei kelpaa tavallinen mies.

Vierailija
1074/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt..

Mutta itse olen etsinyt jo jonkin aikaa naista jolla olisi max C kokoiset rinnat, sillä minua ei kiinnosta lainkaan naiset joilla on nämä Salen kassien kokoiset tusinatissit.

Vierailija
1075/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pitää nostaa tasoaan, jos hänen haluamat miehet eivät ole hänestä kiinnostuneita. Tai hyväksyttävä ja oltava onnellinen nykyisessä tilanteessaan.

Missä on sanottu, etteivät ole hänestä kiinnostuneita, joista hän olisi?

Lue otsikko!

"Kyse ei ole nyt siitä, että ketään ei olisi tarjolla, mutta ei ole yhtään sellaista, jolla olisi edes samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja joka olisi ihmisenä samantyyppinen kuin itse. Jotain perusmiehiä vain, jotka eivät suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta edes hae."

Ei edes otaikossa sanottu, että hän kiinnostui miehistä, mutta miehet eivät hänestä.

Vierailija
1076/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen punavihreä kulttuuria rakastava miesystävä.

Olen aina tapaillut tällaisia miehiä ja ystävämiehetkin ovat tällaisia henkilöitä. Ja nämä miehethän lähes poikkeuksetta ovat akateemisessa maailmassa humanistisilla aloilla työskenteleviä ihmisiä.

Olen itsekin tutkija (34v), joten olen aina bumblesta mätsännyt sitten muita tutkijoita ja väikkärien tekijöitä jne. Nykyinen miesystävä on 37v professori humanistisella alalla ja häntä kyllä toisinaan luullaan homoseksuaaliksi, kun kiertelee paljon puhumassa feminismistä ja taiteesta.

Ollaan monogamisia ja lapsikysymys on auki, kumpikaan ei sitä haikaile ainakaan nyt, ja itse ehkä enemmän jo käännyn sitä kohti, että ei lapsia. Mielestäni akateemisissa piireissä näkyy aika paljon sitä, että ollaan avoimesti vapaaehtoisesti lapsettomia.

Hänen aiempi suhteensa oli vuosikymmenen mittainen, elikkä onnistuin kohtaamaan hänet oikeaan aikaan kun alkoi eronsa jälkeen olemaan valmis taas pitkään uuteen suhteeseen.

Vierailija
1077/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapaamasi miehet kertovat karulla tavalla oman tasosi. Haluamasi miehet eivät ole kiinnostuneita sinusta.

Eli tarkoittaako tämä sitä, että kulttuuria harrastavat vasemmistolaiset miehet ovat korkeinta tasoa, ja oikeistolaiset sekä esim. sporttiset miehet ovat matalatasoisia?"

Hiihaa!! Tais vaihteeks joku mies kompastua omaan "näppäryyteensä". Misogynia tyhmentää. Tässä todiste.

Poliittisesti johonkin ryhmään sitoutunut nainen on täysin kaikkien kriteerien alapuolella olkoon sitten oikealta,vasemmalta taikka keskeltä.

-De Facto-

Vierailija
1078/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kokovartalokuva antaisi vastauksen tähän mysteeriin."

Ap ei vaikuta ihmiseltä, joka arvostaa miestä, joka arvostaa vain hyvännäköistä vartaloa. Vaikka hänellä sellainen olisi.

Saattaa järkyttää monia naisia, mutta 95% miehistä naisen ulkonäöllä on vaikutusta siihen onko kiinnostunut tai ei. Ja kun AP kirjoittaa useiden miesten (joista hän on kiinnostunut) tapailevan useita naisia samanaikaisesti, niin näillä miehillä on valinnanvaraa.

Suomeksi sanottuna, AP on kiinnostunut miehistä, joita lähtökohtaisesti on varsin vähän ja nämä miehet voivat valita ns parhaat päältä. 

""Ja kun AP kirjoittaa useiden miesten (joista hän on kiinnostunut) tapailevan useita

Ja kun AP kirjoittaa useiden miesten (joista hän on kiinnostunut) tapailevan useita naisia samanaikaisesti, niin näillä miehillä on valinnanvaraa.""

"Ihan perinteinen kuvio, että nainen haluaa miehen, jonka kaikki muutkin naiset haluavat. Näin ollen halutun miehen ei tarvitse sitoutua. Tällaisia miehiä on ehkä sen 5-10% miehistä, mikä ei estä naista tavoittelemasta samaa kuin kaikki muutkin."

Niin, heille sopii se, että tapailevat useita. Nää miehet sietävät myös sen, että nää naiset tapailevat muita. 

Ap ei halunnut tapailla tällaista miestä. Eikä suurin osa naisista. 

Vierailija
1079/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan perinteinen kuvio, että nainen haluaa miehen, jonka kaikki muutkin naiset haluavat. Näin ollen halutun miehen ei tarvitse sitoutua. Tällaisia miehiä on ehkä sen 5-10% miehistä, mikä ei estä naista tavoittelemasta samaa kuin kaikki muutkin."

Tvssä on esitelty näitä polyihmisiä. Eivät varsinaiseti ole olleet esimerkkejä mistään mallimaailman komistuksista. Ihan perus perunanokkia miehet ja naiset. Heitä yhdistää se periaate, etteivät omista kumppaneitaan vaan kaikki ovat vapaita kaikkiin suhteisiin. 

Kyse ei siis ole siitä, että yks mies pyörittää montaa naista. Ne pleijerit on sit ihan oma lukunsa. Heidän kanssa ei sit mitään oikeita parisuhteita synnykään. 

Vierailija
1080/1104 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emt..

Mutta itse olen etsinyt jo jonkin aikaa naista jolla olisi max C kokoiset rinnat, sillä minua ei kiinnosta lainkaan naiset joilla on nämä Salen kassien kokoiset tusinatissit.

Eikö Tinderin suodatin toimi kunnolla vai edelleenkö tarjoaa sulle vaan isotissisiä naisia? Kuulostaa kuitenkin siltä, että olet etsimässä loppuelämän kumppania ja syvällisempää suhdetta. Itse ainakin laitan heti kuppikoon tietoon, jotta mies voi sitten löytää etsimänsä naisen. Paino siihen viereen tietysti myös.