Etsiminen ei tuota tulosta, kumppania ei löydy
Kyse ei ole nyt siitä, että ketään ei olisi tarjolla, mutta ei ole yhtään sellaista, jolla olisi edes samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja joka olisi ihmisenä samantyyppinen kuin itse. Jotain perusmiehiä vain, jotka eivät suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta edes hae. Ja ne harvat, jotka olisivat sellaisia, joita haen, asuvat jossain liian kaukana, tai sitten heillä on lemmikkejä. Ja kovin moni muuten kiinnostava on valitettavasti poly.
En odota tähän kenelläkään olevan mitään ratkaisuehdotusta, kun eihän sille mitään voi, jos ei löydy sellaista ihmistä, jota etsin. Harmittaa vaan, koska kyllä mieluummin jakaisin elämäni toisen ihmisen kanssa, ja olisihan se romantiikka kiva juttu, läheisyys ja seksi myös.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan törmännyt kehenkään "polyyn", taitaa olla muotijuttu? Taidat olla aika nuori? Kukaan aikuinen ei vatvo tuollaisia. Eiköhän se ole itsestäänselvyys, ettei kumppania noin pitkällä vaatimuslistalla löydy. Ihmiset, jotka tekevät kompromisseja, löytävät kumppanin.
Ai tuoko oli sinusta pitkä vaatimuslista? Lähinnä haettiin yhteensopivaa ihmistä. Minkä kriteerin itse karsisit pois?
Koita etsiä miestä, joka haluaa olla monogaaminen eli vähän niitä konservatiivisimpia arvoja ---> sulje ulos kaikki SDP:n äänestäjistä oikealla puolella olevat äänestäjät ulos ---> valita, että kumppania ei löydy, kun ne kaikki kiinnostavat miehet on todennäköisesti siellä 'oikeistopuolueiden' arvokartalla tai polyja.
Onpa taas itse aiheutetut ongelmat.
Kriteerisi tai toiveesi ovat aika spesifit. Ehkä voisit testimielessä tapailla vähän muunkinlaisia tyyppejä. Ei nyt kuitenkaan mitään persumielisiä, joiden kanssa suhde olisi varmasti katastrofi. Mutta mene vähän mukavuusalueesi ulkopuolelle.
Eli olet ns. "woke" (pro-islam, pro-palestiina, pro-BLM jne)? Sitten olet vankina sen porukan kanssa mitä löytyy kuplastasi. Siellähän niitä polyjä tosiaan vilisee.
No just tuollaisia kommentteja en jaksa, joten siksi kaikki oikeistolaiset on rajattu pois. Esim. tänä jouluna on tuntunut pahalta katsoa ihan vaan suomalaisten perheiden taloudellista ahdinkoa, jonka oikeistolaiset ovat saaneet aikaiseksi - en vaan voisi ikinä rakastua tai tuntea halua sellaista ihmistä kohtaan, jonka mielestö köyhiltä leikkaaminen oli hyvä päätös.
Itselläni on vakaa taloudellinen asema, mutta olenpahan vain empaattinen ihminen. Ja empatiaa toivon kumppaniltakin. Valitettavasti sitä ei tunnu oikeistolaisilta löytyvän.
Ikähaarukka max 7v
Hahhah, ompas tarkkaa - ei ole siis aikuinen tämä etsijä.
En minäkään löytänyt ja lopetin etsimisen. Ajattelin etsiä uusia harrastuksia, niissä toivottavasti ainakin tutustuu uusiin ihmisiin.
Jos nyt kuitenkin löydät niitä liikaa, niin kerro mullekin !
Parta ja pitkätukka olis plussaa.
Jos nykyisillä parametreillä etsintä ei tuota tulosta, niin sinun pitää muuttaa parametrejä. Etsi jostakin muualta tai eri tavalla, katsele/kokeile toisenlaisia tyyppejä jne.
Ap:n kriteerit ovat sellaisia, että en yhtään ihmettele, miksi on vaikea löytää sopivaa miestä. Suomi on pieni maa, ja valikoima nyt on, mitä on. Etenkin jos olet jo reilusti yli 30, niin hankalaksi menee. Jostain pitää siis karsia. Ehkä etäsuhde muuten sopivan tyypin kanssa? Tai sitten sellainen mies, jonka kanssa seksi toimii ja joka on arjessa ok, mutta kulttuuriharrastukset hoidat sitten yksin tai kavereiden kanssa?
Monogamia nyt ainakin on sellainen, josta ei voi joustaa, samoin perusluonne on aika tärkeä asia, mutta kiinnostuksen kohteet eivät oikeasti määritä niin paljon. Ehkä myös ikähaarukkaa voisi laajentaa, 10 vuotta suuntaan tai toiseen ei ole valtava ikäero aikuisilla.
Kannattaa oikeasti tiedostaa, että miehet eivät yleensä ottaen kaipaa mitään sielunkumppania tai syvällisiä keskusteluja käyvää naista, vaan mukavaa, rentoa seuraa, jonka kanssa voi peuhata sängyssä. Toki miehen löytämisessä auttaa, jos olet viehättävän näköinen. Silloin on enemmän vaihtoehtoja, vaikka se voisikin tuntua epäreilulta.
Naiset haluavat, että mies täyttää kaikki mahdolliset roolit: pitää olla lempeä kodin suojelija, kuuma rakastaja, hyvä isä, bestis, jonka kanssa voi juoruta ja katsoa samoja tv-sarjoja ja sitten vielä se filosofinen keskustelija. Ei näitä nyt vain saa samassa paketissa :/ Ja aikuisen naisen pitäisi jo tiedostaa tämä seikka.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet ns. "woke" (pro-islam, pro-palestiina, pro-BLM jne)? Sitten olet vankina sen porukan kanssa mitä löytyy kuplastasi. Siellähän niitä polyjä tosiaan vilisee.
No just tuollaisia kommentteja en jaksa, joten siksi kaikki oikeistolaiset on rajattu pois. Esim. tänä jouluna on tuntunut pahalta katsoa ihan vaan suomalaisten perheiden taloudellista ahdinkoa, jonka oikeistolaiset ovat saaneet aikaiseksi - en vaan voisi ikinä rakastua tai tuntea halua sellaista ihmistä kohtaan, jonka mielestö köyhiltä leikkaaminen oli hyvä päätös.
Itselläni on vakaa taloudellinen asema, mutta olenpahan vain empaattinen ihminen. Ja empatiaa toivon kumppaniltakin. Valitettavasti sitä ei tunnu oikeistolaisilta löytyvän.
Jep jep. Globalisaatiolla, monikulttuurihyysäyksellä, tekoälyllä, halpatyövoimalla jne jne ei ole vissiin mitään vaikutusta Suomen heikkoon taloustlanteeseen. Enkä ole edes mikään empatiakyvytön tai konservatiivi/oikeistolainen, paitsi siellä mustavalkoisessa pro-islam vasurikuplassa.
Itse olen nyt työtön eikä minulta ole leikattu käytännössä mitään.
Voin samaistua. Ei löydy sopivaa niin ei löydy. Harrastukset on, kämppä on, lemmikki on, töitä on, kavereita on. Käyn ulkona ja sisällä ja olen sosiaalinen. Alkaa tässä oleen jo sellainen elämäntilanne, ettei arkeen ketään enää mahdukkaan. Se on vähän surullista. Maailma jossa on näin paljon ihmisiä, mutta yksikään ei sovi tai ei halua minua...
Olisko se polyamori sitten niin kamalaa, jos saisit hetken huomiota sinäkin. Kun et vaan liikaa kiinny.
Nuorena on joku yliromanttinen käsitys että kyllä se vielä osuu kohdalle, mutta entä jossei tulekaan? Silloin pitää ne halit ottaa sieltä mistä saa. Ei kenen kanssa tahansa mutta kai se hyvä käy jaettunakin.
Vierailija kirjoitti:
"Empatiaa ei löydy oikeistolaisilta"?? Ei kyllä mikään kovinkaan empaattinen väite. Eikä mikään arkijärkinen edes. Olet ekstremisti, joten etsit toista vastaavaa.
Itse en mieltäisi arvomaailmaa polittiseen suuntaukseen.
Minulle samankaltainen arvomaailma tarkoittaisi enemmänkin miten suhtautuu itseensä ja muihin ihmisiin ja miten kohtelee heitä. Millaisessa ympäristössä haluaa asua. Haluaako perhettä, kuinka suhtautuu uraan jne.
Ihan vaan mietin että kannattaako poliittisesta suuntautumisesta ottaa kovin isoa merkitystä ellei toinen ole aktiivi politiikassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle samankaltainen arvomaailma tarkoittaisi enemmänkin miten suhtautuu itseensä ja muihin ihmisiin ja miten kohtelee heitä. Millaisessa ympäristössä haluaa asua. Haluaako perhettä, kuinka suhtautuu uraan jne.Ihan vaan mietin että kannattaako poliittisesta suuntautumisesta ottaa kovin isoa merkitystä ellei toinen ole aktiivi politiikassa.
Vasemmistolaiselle se poliitinen suuntautuneisuus on nykyään kaikki kaikessa ja ehdoton deal breaker.
Vierailija kirjoitti:
Minulle samankaltainen arvomaailma tarkoittaisi enemmänkin miten suhtautuu itseensä ja muihin ihmisiin ja miten kohtelee heitä. Millaisessa ympäristössä haluaa asua. Haluaako perhettä, kuinka suhtautuu uraan jne.Ihan vaan mietin että kannattaako poliittisesta suuntautumisesta ottaa kovin isoa merkitystä ellei toinen ole aktiivi politiikassa.
Kyllä se persujen äänestäminen vaan muodostuu ongelmaksi liberaalille punavihreälle. Kokemusta on. Olin itse liberaali kokoomuslainen, kun tapasin eksäni silloin kokoomuslaisen. Vuosien saatossa oma ajatteluni kehittyi siihen, että aloin äänestää Vihreitä. Eksäni alkoi äänestää persuja ja projisoi omat ongelmansa tiettyihin ihmisryhmiin. Oikeasti kaksi näin eri tavalla ajattelevaa eivät voi elää yhdessä sopuisasti. En voi suositella.
Jännä kun täällä on usein miesten listoja millaisia he ovat ja ihmettelevät miksi eivät kelpaa naisille. Sitten päättävät että naisille pitää olla x cm pitkä laatikkoleuka lentäjäkirurgi.
Apn listassa ei ole ammattirajausta eikä paljoa ulkonäköasiaa. Vastaavissa miesten listoissa on usein esim naisen pitää olla yli 10v nuorempi ja hoikka jne. Aika erilailla naiset ja miehet suhtautuvat deittailuun.
Takana on parisuhteita, pidempiäkin - mutta nyt on mennyt kohta 10v ilman... eikä vaan tunnu löytyvän ketään mullekaan. Tosin sen verran nyt jo vuosirenkaitakin, ettei helposti löydy edes tilapäistä iloa miehistä.
Joko ei löydy kelpaavaa tai sitten ei itse kelpaa, hankala yhtälö. Aikaa ja malttia tämä vaatii todella paljon ja loputonta yrittämistä.
Yhteydenpito tavat on digitaalistumisen myötä lisääntyneet, mutta silti tuntuu niinkuin nykyisin olisi liian vähän keinoja ja paikkoja kohdata muita?