Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mtv uutiset: Kokoomusnuoret: Lounas- ja virike-edut pois!! Työntekijöiltä tulee saksia nämä edut veks

Vierailija
30.12.2025 |

Kokoomusnuoret ovat löytäneet uuden kohteen Riikka Purran saksille, nimittäin työntekijöiden lounas- ja virike-edut. Kokoomusnuorten mukaan etujen poistaminen antaisi ihmisille enemmän "vapautta". 

Jutun mukaan jo 50-vuotias lounasetu on Suomen käytetyin työsuhde-etu. Kokoomusnuorten mukaan sen hyödyllisyydestä ei kuitenkaan ole tieteellistä näyttöä ja se rajoittaa ihmisten elämää. 

Mielenkiintoista, miten kokoomuksen riveistä jatkuvasti mölistään, että ihmisten pitäisi "mennä töihin", mutta sitten kaikki kannustimet ja työntekijän oikeudet ovat vapaata riistaa ja joutaa poistaa. Perinteisesti yritykset ovat kilpailleet hyvistä tekijöistä tarjoamalla erilaisia etuja. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kokoomusnuoret-lounas-ja-virike-edu…

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt minäkään näyttöä että politiikassa pyörivien edut olisivat tuoneet mitään hyötyä, joutaisivat kyllä pois kaikki.

Vierailija
22/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia työpaikkoja pukkaa hallituksesta. Työvoimapula valtava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun ravintola ala iloitsi lounasedun 14 euroon nousemisesta.

Montako lounasravintolaa Kokoomus nuoret haluaa sulkea.

Puolueitten nuorisotoimi on anuksesta. Pääsevät otsikoihin kaiken maailman aivopieruilla ja polttamalla eu kalsarit torilla. Amiksen auditorioon vääntyy paikalle vain yksi puolue esiintymään ja sekin änkyttää.

Eikö politiikkaan pääse mukaan, ellei lauo päättömyyksiä?

Vierailija
24/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounasedulla en tee mitään, on liian kallis, omat eväät aina mukana.

En tiedä millainen etu teillä on, mutta meillä on -25%, kun osto on tietyllä välillä (En muista tarkkaan nyt mikä on, mutta jotain 10-14e välillä noin.).  Samaa mitä ostaisin muutenkin, mutta alella. Voi käyttää kaupassakin. Jos eväitä tykkää syödä niin tuolla voi ostaa useammaksi päiväksi kerralla. Ja ravintoloissa maksaa vapaallakin.

Vierailija
25/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. Nämä edut vain nostavat hintoja.

Vierailija
26/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasravintoloilla menee muutenkin huonosti kun ihmiset eivät enää käy säännöllisesti syömässä toisin kuin ennen koronaa. Jos nuo firmat ja kerrannaisvaikutukselka ties kuinka monta muuta firmaa sen lisäksi ja työttömiä tulee tuhansia lisää niin missä se säästö oli. 

Itse lakkasin käymästä henkilöstöruokalassa jo 20v sitten. Mulla ei yksinkertaisesti ole varaa laittaa paria satkua kuussa turhaan, etenkin kun eväät maksaa kympin viikko. 

Vierailija
27/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt minäkään näyttöä että politiikassa pyörivien edut olisivat tuoneet mitään hyötyä, joutaisivat kyllä pois kaikki.

Onko ministerien ja kansanedustajien sopeutumiseläkkeistä, tai taksieduista tieteellistä näyttöä?

Vierailija
28/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa sekoomusnuoret uskomaan, että yritykset käyttäisi nuo "säätyneet" 30 miljoonaa johonkin järkevään?  Eikun ai niin, tottakai käyttäisivät:  nimittäin lisäosinkoihin ja johdon bonuksiin.  Kokoomuslaisen päiväuni.

Vierailija
29/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ei noita etuja ole ikinä ollut, parhaissa paikoissa on kahvit ollut se etu. Ei ole miehelläkään. 

Vierailija
30/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein verottaa kaikkea tuloa tasapuolisesti. Miksi minun toisena veronmaksajana pitäisi maksaa toisten ruokailu? 

Vierailija
31/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demari syö pöydässäsi?

Vierailija
32/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lounas- ja -virike-edut ovat työllistäviä etuja. " 

Siis niitä hyvämaineisia yritystukia, hieman eritavoi nimettynä. Varsinkin kulttuurisetelit ovat suora tuki, koska noin ihmiset voivat ostaa festari yms. lippuja käyttämättä omaa rahaa. Kuten esim. minä. Ilman tuota jäisi ostamatta.

Vierailija
34/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassahan he ovat. Toisaalta voisi laskea kuinka paljon ravintolat kärsii siitä sitten. 

Vierailija
35/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kokoomusta voitaisiin leikata niin, että kokoomusnuoret leikattaisiin pois!

Vierailija
36/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein verottaa kaikkea tuloa tasapuolisesti. Miksi minun toisena veronmaksajana pitäisi maksaa toisten ruokailu? 

Myös puhelinedut ja autoedut pitää poistaa. Miksi minun veronmaksajana pitäisi maksaa toisten puhelut ja autot?

Vierailija
37/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä. Puoliso syö tietyssä ruokalassa ja koko henkilökunta. Yleensä etäilevät. Hänellä myös kuntosalikortti. Noille on kyllä keksitty vastike eli Omat eväät. Hallitus eikä kokkarit meitä määräile. Jokaiseen leikkaukseen tulee vastike eli meilläkin leikkuusakset heiluu ja kovasti ovatkin heiluneet ja salkku senkun kasvaa.

Vierailija
38/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pskopaatiset föönipääpullasyöjät ideoivat... 

Vierailija
39/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lounas- ja -virike-edut ovat työllistäviä etuja. " 

Siis niitä hyvämaineisia yritystukia, hieman eritavoi nimettynä. Varsinkin kulttuurisetelit ovat suora tuki, koska noin ihmiset voivat ostaa festari yms. lippuja käyttämättä omaa rahaa. Kuten esim. minä. Ilman tuota jäisi ostamatta.

Yritystuet ovat pahasta mutta haluamme niitä lisää

t. demarit

Vierailija
40/133 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös työnantaja maksa nämä? Siitä vaan saa jotain veroetua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä