Tiedätkö veriryhmäsi?
Kuulemma sitä ei enää tarvitse kansalaisen tietää. Että turhaa tietoa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Olin raskaana 10 vuotta sitten. En löydä omakannasta, enkä raskauspapruista mitään kohtaa missä olisi veriryhmä mainittu
Ainakin 25 vuotta sitten se merkittiin äitiysneuvolakorttiiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, koska se on tatuoitukin minuun. Kuuluin nuorempana SS Leibstandarde Adolf Hitleriin.
Niin, sinnehän pakkovärvättiin ryssiä vankileireiltä.
Ei värvätty. Kyse oli Adolfin henkivartiokaartista.
Tiedän, mutten muista. Sehän selvitetään viimeistään ekassa raskaudessa naisilla ja merkataan Maisaan, josta se on tarkistettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, koska se on tatuoitukin minuun. Kuuluin nuorempana SS Leibstandarde Adolf Hitleriin.
Niin, sinnehän pakkovärvättiin ryssiä vankileireiltä.
Ei värvätty. Kyse oli Adolfin henkivartiokaartista.
Itse kuulun PS Leibstandarde Jussi Halla-ahoon.
En. Olin syksyllä kahdessa leikkauksessa ja silti en tiedä. Eivät kerroneet, enkä tullut kysyneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tarkalleen, myös veriryhmävasta-aineet, koska ne tutkitaan joka raskauden yhteydessä. Kanta-palvelusssa on myös kriittisissä tiedoissa maininta veriryhmästäni juuri vasta-aineen takia.
Outoa. Mulla ei ole. Olen neg.
Minulla ei ole kyse D-antigeenin puuttumisesta eli olen rh+.
Tiedän. Se on otettu molempien raskauksieni aikana, ikään kuin se olisi voinut siinä välillä muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, mutten muista. Sehän selvitetään viimeistään ekassa raskaudessa naisilla ja merkataan Maisaan, josta se on tarkistettavissa.
En mä ainakaan Maisasta löydä mitään. On niin sekava.
Vierailija kirjoitti:
Ei merkata maisaan kuin siellä missä sinä satut asumaan
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Se on otettu molempien raskauksieni aikana, ikään kuin se olisi voinut siinä välillä muuttua.
Se voi muuttua juuri vasta-aineiden osalta.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Montako kyllä ja ei vastausta tarvitset tuntemattomilta. 🤣🤣🤣🤣
Äiti kirjaa ne ylös ruutuvihkoon.
Vierailija kirjoitti:
Toki, kirjain selvitettiin jo yläasteen bilsantunnilla ja reesustekijä selvisi ekassa verenluovutuksessa. Tarkemmin en tiedä.
Muut selvittivät paitsi se kolmen tollopojan ryhmä (Harri, Ossi ja Timo), joka aina kiusasi muita. Ne juoksivat luokasta karkuun kun opettaja jakoi terät, joilla piti napsauttaa reikä omaan sormeen.
Kyllä tiedän.