Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EROSIN tänään kirkosta ja säästän sievoiset rahat

Vierailija
30.12.2025 |

Kiitos ja hyvästi. Ostelen vaikka samppanjaa ja pistän rahat iloiseen elämään.

Kommentit (204)

Vierailija
141/204 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

euro kuuskyt päivässä, wau, onpas säästöä!

Erosimme puolisoni kanssa yli 12 000 päivää sitten. Säästöä näkyy tulleen tuolla arviolla yli 40 000 euroa.

Minusta tuo on säästöä.

Vierailija
142/204 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei pyyhi pois mitään nimejä Elämän Kirjasta. Hän tietää ja päättää jo etukäteen ketkä tulevat uskoon, ja ne ihmiset tulevat elävään uskoon, uudestisyntyvät, ja jäävät uskossa loppuun asti! 

Luulisi, että jumalalla sentään olisi ainakin Elämän iPad, eikä joku kämänen kirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/204 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään työyhteisössä ei n iin paljon harrasteta työpaikkakiusaamista kuin seurakunnan työntekijöiden keskuudessa. Papinkin ajavat pois nämä jotka muka omistavat kirkon. Ja saavat vielä 500 euroa joulurahaa, josta seurakunnalle ei kerrota mitään. Joutaakin irtisanoa kirkosta. Ihmettelen suuresti miten kehtaavat muka uskossa ja seurakunnan rahoilla mälläävät työntekijät.....

Vierailija
144/204 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovien sairas julmuus on hyvin havaittavissa täälläkin. Heille on ihan ok, jos joutuu ikuiseen kidutukseen sellaisesta syystä, että ei usko todistamattomaan tarinaan. 

Jos se olisi ok niin en kertoisi evankeliumista kellekään, vaan nauraisin vain partaani. 

Vierailija
145/204 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovien sairas julmuus on hyvin havaittavissa täälläkin. Heille on ihan ok, jos joutuu ikuiseen kidutukseen sellaisesta syystä, että ei usko todistamattomaan tarinaan. 

Jos se olisi ok niin en kertoisi evankeliumista kellekään, vaan nauraisin vain partaani. 

Kuitenkin hekumoit heidän kohtaloaan, jotka eivät halua houreitasi kuunnella.

Vierailija
146/204 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta eroaminen kannattaa aina. Mitään ei voi menettää, ainoastaan voittaa.

Nyt on tosiaan jo kiire jos meinaa välttää ensivuoden veron.

Vierailija
147/204 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

euro kuuskyt päivässä, wau, onpas säästöä!

no minulla olisi yli 5 päivässä. Aika paljon täysin tyhjästä. 

Olen eronnut aikoja sitten mutta minusta on väärin että ylipäätään jouduin eroamaan, koska itse en ole koskaan liittynytkään. 

Vierailija
148/204 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€ vuodessa ei ole sievoinen summa. Pikkuhiluja. 

Vierailija
149/204 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottu.

Vierailija
150/204 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin 15 vuotta sitten. Outoa, että rahaa ei ole jäänyt käyttöön yhtään enempää.

Vierailija
151/204 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

600€ vuodessa ei ole sievoinen summa. Pikkuhiluja. 

voin antaa tilinumeron jonne voit lähettää 600 € kun se niin pieni summa on tyhjästä. 

Vierailija
152/204 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olin eronnut kirkosta niin miten olisin hävennyt pyytää pappia mitä vihkimään kirkossa  2 lastani kastettu, ja heidän rippikoululeirit ja kirkkojuhla ym...pienenä olivat seurakunnan päiväkerhossa.  Ole kastetuuu Krstinuskoon ja sinä uskossa tunnen olevanin hautaan asti. Olen valmiiksi käynyt hautapaikkani kirkonmäeltä varaamassa.   Maksan ihan mieluusti kirkollisveroa mieheni kanssa.  Jokainen tehköön niinkuin parhaakseen katsoo.

Vierailija
153/204 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erottu.

Hyvähyvä!

Vierailija
154/204 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä erosin 15 vuotta sitten. Outoa, että rahaa ei ole jäänyt käyttöön yhtään enempää.

Tuossa ajassa kirkollisveroa tulee maksettavaksi vähän yli 5000 €.

Iso summa jos sen kerralla saisi käteen, mutta toki tuolleen pitkän ajan kuluessa tippa kerrallaan se ikäänkuin "häviää". Ihan yhtä paljon rahaa se siitä huolimatta on! Olen aivan varma, että todella moni eroaisi kirkosta jos ymmärtäisi miten paljon sinne on tullut rahaa maksettua. Enkä nyt tarkoita niitä jotka oikeasti uskovat jumalaan vaan ihan perus tapauskovaisia jotka on kirkon jäseniä ainoastaan sen vuoksi kun heidät on lapsena jäseneksi liitetty.

Vierailija
155/204 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirkon jäsenmaksusta tulisi lasku kotiin aina tälleen joulukuussa niin veikaisin, että miljoona suomalaista eroaisi kirkosta. 

Se on minusta vääryys, että kirkolla on nykyisenkaltainen verotusoikeus. Valtion ei pitäisi kerätä minkään yhdistyksen jäsenmaksuja kenenkään puolesta.

Vierailija
156/204 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta eroamisessa on oikeastaan pelkästään hyviä puolia.

Vierailija
157/204 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sijoittaa 33 euroa /kk esim. S & P 500 indeksiin, niin 30 vuodessa on 10 %:n tuotolla kertynyt jo 68617 euroa!!!

ISO SÄÄSTÖ

Juu kyllä, pienestä virrasta kertyy valtava summa. Ajattele, että tuet piipojen ja kirkkoherrojen luksueloa tuolla summalla. Hirveää. Maailmanlaajuinen ETF-rahasto on parempi sijoituskohde kuin kirkko.

Vierailija
158/204 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vattimatonta  menoa ja eloa niin kuin kirkon johdolle kuuluu ;-D

Ökylukaaleja seurakuntalaisten rahoilla kertoo itse Kirkko ja Kaupunki-lehti:

"Helsingissä tuore esimerkki tästä on Lauttasaaren kirkkoherralle hankittu kallis asunto.

Tässä voi paljastaa, että myös monet seurakuntien vahtimestarit, diakonissat ja rivipapit asuvat keskustassa nykyhinnoin mitattuna melkoisissa ökylukaaleissa. Hyi hyi."

YLE: "Helsingin piispan luottokortin käytöstä ja hänen yrityksensä väitetyistä vaihtelevista taloustiedoista viranomaisille on pyydetty selvitystä Helsingin tuomiokapitulilta."

https://yle.fi/a/3-10015449

Kuka haluaa rahoittaa tätä touhua?

Vierailija
159/204 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sijoittaa 33 euroa /kk esim. S & P 500 indeksiin, niin 30 vuodessa on 10 %:n tuotolla kertynyt jo 68617 euroa!!!

ISO SÄÄSTÖ

Niin JOS. :D

Tosiasiassa ei suomalainen saa mitään säästettyä ja on joka tapauksessa ihan persaukinen ja velkainen. Vai vielä S&P500 indeksiin. Lolleros. Ehkäpä jollain zoomerilla voisi olla tähän saumaa, mutta sitä vanhemmat lyhentävät korkeintaan autolainaa ja ottavat sitten uuden autolainan.

Vierailija
160/204 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi valita YLE vero, tai kirkollisvero, valitsisin kirkon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi