Keväällä reissuun
Reissu suunnitteilla toukokuulle; kohde vielä auki. Mihin menisit?
matkaan lähdössä yksi naisihminen, all-Inc ei tarpeellinen, ei bilepaikka, suht lämmintä saisi olla.
Turkki ei ole vaihtoehto.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä; suuntaan katseeni kohti Kroatiaa ja Montenegroa
APToivottavasti kulttuuri on siellä muuttunut siitä kun viimeksi kävin n.12v sitten. Tarjoilijat olivat pääsääntöisesti miehiä ja minua ei noteerattu ollenkaan vaan kaikki meni mieheni kautta. Myös taksit ja ylipäätään jokainen tilanne missä toinen osapuoli oli paikallinen mies. Hyvin outoa,kunnon äijätoimintaa.
Saman olen huomannut muutamassa muussakin paikassa. Minut naisena ohitettiin täysin. Jopa yhtä päiväretkeä varten vuokraamani opas puhui vain miehelleni. Siis toki sen oppaan meille molemmille olin vuokrannut, mutta oli hassua että vaikka minä tilasin ja maksoin, minulle ei puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Me lähetään Thaimaahan ensi viikolla loppiaisen jälkeen. Suomessa on liian kylmä nyt, vaimo haluaa lämpimään. Thaimaassa näyttää olevan +30 joka päivä ja aurinkoista.
Minustakin lämmin tarkoittaa jotain 30 astetta, mutta ap sanoi aiemmin, että noin 20 astetta riittää ja aikoo olla noin viikon. Ap:n ei siksi minusta kannata lähteä Thaimaahan asti.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä; suuntaan katseeni kohti Kroatiaa ja Montenegroa
AP
Jos toivoit rauhallisuutta, niin Kroatiassa suositus pohjoisosalle, esim. Rijekan kaupunki on hyvä tukikohta. Käy retkellä Plitvice Lakes National Park kansallispuistossa. https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&hs=x8l9&sca_esv=a7edb0…
Vierailija kirjoitti:
Toscanaan
Firenze on upea, kahdesti käynyt, suosittelen.
Vaikka ap sanoi, ettei kaupunkilomaa varsinaisesti etsinyt, niin yleensä johonkin kaupunkiin kuitenkin yleensä pitää lentää. Jos se Kroatia siis kiinnosti, niin Zagreb on mielenkiintoinen sekoitus Itävallan ja Unkarin arkkitehtuuria. Siellä on myös paljon kahviloita, osa historiallisia ja osa moderneja, paljon samaa kuin Wienissä ja Budapestissa. Ehkä ottaisin lennot Zagrebiin ja jatkaisin siitä rannikolle johonkin pieneen rauhalliseen paikkaan. Dubrovnik kannattaa unohtaa, siellä on vain liikaa turisteja.
Vierailija kirjoitti:
Madeira, tosin siellä on kuulemma melkomoinen ryysis turisteja nykyään vuoden ympäri.
Turismia on, turismi on heille pääelinkeino. Ryysistä kaupungilla on niinä päivinä kun laiturissa on yksi tai useampi risteilyalus. Madeira tarjoaa matkailijalle monenlaisia aktiviteetteja, levadoita, pyöräilyä, golfia, sukellusta, meriretkiä, vesiskoottereita, riippuliitoa jne ja upean luonnon. Madeiralla turisti elää madeiralaisten keskuudessa, ei ns aurinkorannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madeira, tosin siellä on kuulemma melkomoinen ryysis turisteja nykyään vuoden ympäri.
Turismia on, turismi on heille pääelinkeino. Ryysistä kaupungilla on niinä päivinä kun laiturissa on yksi tai useampi risteilyalus. Madeira tarjoaa matkailijalle monenlaisia aktiviteetteja, levadoita, pyöräilyä, golfia, sukellusta, meriretkiä, vesiskoottereita, riippuliitoa jne ja upean luonnon. Madeiralla turisti elää madeiralaisten keskuudessa, ei ns aurinkorannalla.
Madeiralla voi majoittua muuallekin kuin Funchaliin, esim. Canicoon, lähellä lentokenttää ja Funchalia mutta sinne ei tule esim. noita risteilyaluksia. Aikaa on siitä kun oon siellä ollut mutta rauhallinen paikka oli.
Montenegrolainen taksikuski sanoi minua hellällä äänellä Viikingiksi. En meinannut uskaltaa katsoa sitä. Ei olla ihan nuoria kumpikaan. Jossain rinnakkaistodellisuudessa oltiin ehkä pari
Italiaan. Vaikka Cinque Terren alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Montenegrolainen taksikuski sanoi minua hellällä äänellä Viikingiksi. En meinannut uskaltaa katsoa sitä. Ei olla ihan nuoria kumpikaan. Jossain rinnakkaistodellisuudessa oltiin ehkä pari
Kuulostaa söpöltä... 🤗🥰
Prahassa oltiin viime toukokuun lopulla. 28 astetta oli lämmintä, mutta ei kai se ihan tavanomaista ollut. Hieno kaupunki.
Lähtisin kenies Genovaan Italiaan. Sesonki siellä alkaa jo huhtikuussa ja rannat, siis merenrannat on hienot, samoin kaupunki. Muutakin tekemistä kuin olla rannalla /uima-altaalla. Museoita, kauppoja, erittäin hyvää ruokaa. Turvalista, puhdasta. Toukokuussa on jo lämmintä, kesällä jo tukalaa. Ei juuri satele.
Bakhmutiin.