Onko teillä kihlasormuksessa timantteja?
Itse haluan timanttisormuksen ja kysynkin vinkkejä, millainen olisi arkikäytössä hyvä? Jääkö ulkonevat timantit helposti kiinni vaatteisiin ym.? Entäs 18k kulta verrattuna 14k kultaan, naarmuuntuuko helposti?
Kommentit (46)
Ei kihlasormuksessa, mutta vihkisormuksessa on pitkä rivi kauniita timantteja. Voin suositella tällaista, missä timantit on istutettu upotettuina riviksi vierekkäin uomaan, niin että ne ovat siinä sileästi, mitään ei törötä terävästi ulospäin, ei edes pidikkeitä. Kotimaisilta valmistajilta löytyy ainakin.
Kestää elämää ja arkea, ei takerru kiinni vaatteisiin. Ne missä on esimerkiksi yksi iso kivi, ovat kauniita myös, mutta itse aikoinaan en halunnut sellaista, koska toivon tämän kauniin ja suunnattoman tunnearvokkaan sormuksen olevan sormessani viimeiseen henkäykseeni asti. Tosin otan yöksi ja suihkuun ja saunaan mennessä pois ja joidenkin kotitöiden ajaksi myös. Mutta noin muuten on kyllä kaikessa mukana, ajaton ja kaunis.
Ei mulla ole erikseen kihlasormusta. Ainoassa sormuksessa ei ole mitään kiviä, on hiekkapuhallettua titaania.
Ekassa oli koholla oleva ja ei sen kanssa voinut elää. Ostettiin uus missä oli 1 upotettu. Vihkisormuksen valitsin myös upotetuilla rivillä. Koholla olevat kyllä toimii vaan juhlissa.
Ei ole. Se on arkikäytössä hyvä ilman ja en rehellisesti voi tukea timanttien ostoa. Arvo putoaa lähes 70% kun kävelee ulos kaupasta. Timantteja käytetään elektroniikassa (jokaisella on kotona laitteissa timantteja) ja alle 100 vuotta sitten niitä kipattiin rekoittain mereen, koska ovat niin yleisiä.
Jos haluat harvinaisen ja edes hiukan arvokkaan, niin safiirit ja rubiini pitävät arvonsa paremmin.
Laadukkaita karaatin timantteja saa alle 200 dollarilla, mutta kun ne laitetaan koruihin, hinta 10 kertaistuu kaupassa.
Kihlasormuksen kuuluu olla sileä. Vihkisormuksessa sitten kiviä
Aleksandiat harvinaisempia, halvempia, kauniimpi kimallus ja mohs taso lähes sama kuin timantilla. Kestävät todella hyvin arkea ja pysyvät naarmuttomina lähes hoitamatta.
On yksi, upotettuna niin, ettei tartu sormikkaisiin tms. Vihkisormus teetettiin sopimaan viereen, siinä on enemmän timantteja. Valkokultaa pitää huollattaa silloin tällöin. Tunnustan, että haaveilen kyllä sellaisesta isosta solitaire-möllykästä! Eihän sitä tarvitse sinä puutarhatöissä pitää.
Vihkisormus on titaaninen, ei naarmutu (ja keltakulta on rumaa).
Timantit on siellä kehällä, tai miten sanotaan, ei sormuksen "päällä".
Miehellä ja minulla kummallakin hopeiset sormukset. Ei kiviä tai kohoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu olla ? Missä lakikirjassa Tämä lukee ? Eikö aikuiset voi itse omat päätöksensä tehdä ? Terv Rva jolla upotettuja timantteja kihlasormuksessa
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se usein menee. Mulla kihlasormuksessa ei ole kiviä. Vihkisormuksessa 5 upotettua jotka "eivät tartu villapaitaan" kun mun oma toiveeni aikanaan oli eli on arjenkestävä.
Minulla on vihkisormuksessa koholla oleva istutus ja nopeasti siihen tottuu eikä sen jälkeen jää kiinni mihinkään tai muutenkaan mitenkään häiritse arjessa. teen töitä käsilläni, on lapsia, hevosia yms..
Kihlasormus sileä ja kivetön, vihkisormuksessa 7 timanttia rivissä. En halunnut koholla olevia, kun ne tarttuu kaikkeen. Näistä tykkään kovasti.
Itselläni iso kruunuistutuksella eli koholla. Ei kyllä tartu ikinä mihinkään. Käytössä Joka päivä. Itsellä 18 karaatin valkokultaa. Lähinnä siksi koska väri ei ole niin keltainen kuin 14 karaatin valkokullassa.
Onko aitoja veritimantteja vai zirkonia? Vai eettinen timantti. Ihminen ei tarvitse kiveä suhteen sinetiksi. Rahaa kuluu?
Laadukas sormus ei tartu mihinkään oli istutus mikä hyvänsä. Monet perustelee vaatimatonta sormustaan "käytännöllisyydellä".
Eettistä timanttia ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai tuollaista sääntöä ole. Jokainen ostaa sellaisen kihlasormuksen kuin haluaa. Mulla on kihlasormuksessa yksi isompi timantti ja vihkisormksessa useampi pieni timantti.
On. Kolme isohkoa timanttia. Ihan hyvin sujuu arkikäytössä.