Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisen asumistuki - maksupäivä kuun 4s?

Vierailija
29.12.2025 |

Mikä järki tässä on? Vuokra menee 2.päivä ja tuen saa 4.päivä? Onko muillakin eläkkeensaajilla näin? Yleinen asumistuki maksettiin 2. Päivä, mutta tätä ei. 

Ja joo, on talous tiukilla, siksi ihmettelen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikeaa tuo oikeinkirjoitus...

Tuo kannattaa sinun ikävä ihminen lukea.

https://tekniikanmaailma.fi

Kielioppivirheistä huomauttelevista ihmisistä paljastui yhteinen piirre

Vierailija
22/26 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa asumistukea, en ole hakenutkaan, mutta ei ole vuokranmaksuakaan.

Oma talo, aikaa maksettu.

On sulla varmaan iso pääkin,  mutta vähän järkeä kun alat selittää täysin eri asiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voit varmasti muuttaa vuokran eräpäivää, niin että se muuttuu kuun 4 päiväksi. Miksi et ole ottanut yhteyttä vuokranantajaan? Onnistuu varmasti.

Ei välttämättä voi muuttaa, jos on iso vuokranantaja, joka on laittanut kaikille saman maksupäivän. Eikä yksityinen pienvuokraajakaan välttämättä suostu.

Vierailija
24/26 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin vuokra-asunnon hankkimisen yhteydessä, että koska eläkkeensaajan asumistuki maksetaan 4. päivänä ja eläke 7. päivänä, en voi maksaa vuokraa 5. päivänä (joka on vuokranantajan määrittelemä maksupäivä) vaan 7. päivä. Minulle sanottiin, ettei se ole ongelma, niin on kuulemma monien muidenkin kohdalla. 7 vuotta olen nyt tässä asunut eikä huomautuksia aiheesta ole tullut.

Vierailija
25/26 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin vuokra-asunnon hankkimisen yhteydessä, että koska eläkkeensaajan asumistuki maksetaan 4. päivänä ja eläke 7. päivänä, en voi maksaa vuokraa 5. päivänä (joka on vuokranantajan määrittelemä maksupäivä) vaan 7. päivä. Minulle sanottiin, ettei se ole ongelma, niin on kuulemma monien muidenkin kohdalla. 7 vuotta olen nyt tässä asunut eikä huomautuksia aiheesta ole tullut.

Pääasia on juuri se että ilmoittaa asiasta, eikä vaan omin päin siirrä maksupäivää, pysyvästi, kuten joku täällä on ehdottanut.

Vierailija
26/26 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, voit varmasti muuttaa vuokran eräpäivää, niin että se muuttuu kuun 4 päiväksi. Miksi et ole ottanut yhteyttä vuokranantajaan? Onnistuu varmasti.

Ei välttämättä voi muuttaa, jos on iso vuokranantaja, joka on laittanut kaikille saman maksupäivän. Eikä yksityinen pienvuokraajakaan välttämättä suostu.

Veikkaan kyllä että on suuri mahdollisuus saada eräpäivää muutettua kahdella päivällä. Vuokranantaja, olkoon sitten "iso" vuokranantaja tai sitten yksityishenkilö arvostaa varmasti sitä että vuokralainen on kunnollinen, eikä siirrä maksupäivää omin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan