Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset päässeet kuulemma liian helpolla!

Vierailija
29.12.2025 |

Eläkeläisten asumistukeen halutaan puuttua kovemmalla kädellä, mitä *elvettiä!

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/e55c5e28-d17a-4cbf-8e5b-196ebf7b5c39

Käykää kommentopimassa !

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, toimeentulotuki ei suoraan poistu yleistuen tieltä, vaan

ne ovat eri etuuksia, jotka toimivat eri tasoilla, mutta toimeentulotuki on viimeinen etuus (viimesijainen), joka lasketaan muiden tulojen ja tukien (kuten yleistuen) jälkeen. Tulevaisuudessa (vuoden 2026 alusta) on tulossa muutoksia, jotka korostavat ensisijaisten tukien (kuten yleistuen) hakemista ennen toimeentulotukea, ja toimeentulotuen ehtoja kiristetään, mutta toimeentulotuki pysyy edelleen olemassa välttämättömyyksiin

Puhut vaiheesta yksi, minä puhun lopullisesta versiosta. 

Vierailija
22/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo asiantuntija tietää mistä puhuu ja on täysin oikeassa. Onhan se nyt itsestään selvää, että eläkkeitä pitää, ja niitä tullaan, verottamaan vielä rankalla kädellä.

Onneksi minun 8000e kuukausieläkkeeseen ei puututa.

Pärjään ilman asumistukeakin.

Älä valehtele! 800 e saat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vanhuuseläkkeellä enkä ole koskaan saanut asumistukea.

Oletko hakenut?

Vierailija
24/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku pitkästä ilosta eläkeläisillekin tulossa.

Vierailija
25/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut?

En ole, jakakoon köyhille. 💕

Vierailija
26/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole huolissasi en saa asumistukea, vaikka pieni eläke

Vierailija
27/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ne ovat eri etuuksia, jotka toimivat eri tasoilla, mutta toimeentulotuki on viimeinen etuus (viimesijainen), joka lasketaan muiden tulojen ja tukien (kuten yleistuen) jälkeen. Tulevaisuudessa (vuoden 2026 alusta) on tulossa muutoksia, jotka korostavat ensisijaisten tukien (kuten yleistuen) hakemista ennen toimeentulotukea, ja toimeentulotuen ehtoja kiristetään, mutta toimeentulotuki pysyy edelleen olemassa välttämättömyyksiin

Äläpäs tyaas kirjoittle phaskaa!!!  

Toimeentulotukea ei ole tarkoitus lopettaa kokonaan, mutta sen ehtoja kiristetään

helmikuusta 2026 alkaen, mikä tarkoittaa tiukempaa velvoitetta hakea muita ensisijaisia tukia (kuten työttömyys- tai opintotukea) ja tehdä töitä, ja jos näitä ei hae, perusosaa voidaan alentaa 50 %; tuki on tarkoitettu väliaikaiseksi, mutta sitä voi saada pidemmäksikin aikaa, kunhan elämäntilanne sitä vaatii, ja siitä voi valittaa tai hakea jatkoa, mutta sen periminen takaisin on harvinaista

Vierailija
28/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomikaan niin tyhmä ole, että t a ap t t ais kansansa köyhyyteen poistamalla viimesijaisen tuen millä elää!!

Vierailija
29/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut?

olen ja hylky tullut, useasti yrittänyt

Vierailija
30/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"entinen valtiovarainministeriön budjettipäällikkö, nykyisin Aalto-yliopistossa veroasioita opettava Timo Viherkenttä

Eläkkeensaajien asumistuki on vähän unohtunut. Viherkenttä perustelee tukeen puuttumista."

Entisellä valtiovarainministeriön budjettipäällikköllä on niin ruhtinaallinen eläke. että hän ei asumistukea tarvitse, se häneltä ei ole päässyt unohtumaan, joten hän on turvassa leikkaamiselta

Vierailija
31/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koko ajan saat vastiiketonta tulonsiirtoa muilta

Vierailija
32/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa on ! Tätini teki töitä noin 20 vuotta ja alkoi koko päivä juopoksi, kun oli juoppo niin sosku maksoi kaiken, sai sitten sydän- ja aivoinfarktin ja jäi takuu eläkkeelle jolla on ollut alle 60- vuotiaasta. Itse maksaa asunnostaan alle 100 euroa kuukaudessa, näin on siis mennyt noin 20 vuotta. 

Vierailija
33/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa on ! Tätini teki töitä noin 20 vuotta ja alkoi koko päivä juopoksi, kun oli juoppo niin sosku maksoi kaiken, sai sitten sydän- ja aivoinfarktin ja jäi takuu eläkkeelle jolla on ollut alle 60- vuotiaasta. Itse maksaa asunnostaan alle 100 euroa kuukaudessa, näin on siis mennyt noin 20 vuotta. 

Esimerkkisi on ÄÄRIPÄÄ!!!!!

Kenelläkään muulla ei ole samanlainen tarina!

Juoppous on sairaus!

Vierailija
34/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs tyaas kirjoittle phaskaa!!!  

Toimeentulotukea ei ole tarkoitus lopettaa kokonaan, mutta sen ehtoja kiristetään

Yleistuen viimeisessä vaiheessa ei ole mitäån toimeentulotukea enää, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?! Yleistukea maksetaan samoin ehdoin, kuin toimeentulotukea nyt ja sen jälkeen ei ole mitään enää. 

Vierailija
35/35 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koko ajan saat vastiiketonta tulonsiirtoa muilta

Jos vanhuuseläke on työeläkettä, on se eläkkeensaajan ihan itse tienaamaa eläkettä, jonka maksaa eläkeyhtiö eikä Kela, sinä senkin vähä-älyinen kakara. Taidat itse olla tulonsiirtojen rohmuaja, työt eivät kiinnosta vaan rääkyä pitää kateuksissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan