Lähes 70 prosenttia suomalaisista haluaisi rajoittaa ilotulitteiden käyttöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011708878.html
Minun puolestani voisi kieltää kaikki ilotulitteet. Mennyttä aikaa. Annetaan koirille rauha, ihmiset saisi nukkua yöllä, ei silmävammoja, ei tulipaloja, ei järjetöntä määrää pahviroskaa.
Sen sijaan kaupunki voisi järjestää ammattilaisten valo/droneshown.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikiaikainen uudenvuoden aaton juhlistus, ei mitään syytä kieltää. Antaa paukkua vaan!
Voin antaa muutaman syyn:
- jokavuotiset silmävammat
Silmätautien yöpäivystäjä valvoi potilaita odottaen, yhtään ei tullut
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011723784.html
Se olisi hienoa. Tuleekohan muualtakin Suomesta sama tieto? Toivotaan niin. Postilaatikkoja ja roska-astioita on kyllä tuhottu.
Ainakin meillä päin nuo luvut on pakko olla toisin päin, sen verran Ukrainalta kuulosti tuo räiskintä eilen illalla.
Aika pieniähän noi ongelmat on. Jos ollaan niin huolissaan vammoista niin sitten koriatkin pitäisi kieltää.
"Koiran purema on koiran ihmistä kohtaan toteuttama purema. Pienenkin koiran purema voi johtaa vakavaan infektioon ja pahimmassa tapauksessa kuolemaan.[1] Vuosittain Suomessa tapahtuu noin 50 000 koiran tai kissan puremaa, joista koiranpuremien osuus on noin 80 prosenttia.[2] Näistä puremista noin 515 prosenttia tulehtuu.[1]"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Koiran_purema
Ettei nyt vain ole kyse siitä että halutaan kieltää vain mistä itse ei pidetä jonkin varjolla?
Vierailija kirjoitti:
Haluan, että kaikki sellainen mistä en itse pidä tai harrasta, kielletään! Ainakaan niitä ei saa tukea mitenkään!
Minä taas haluan ,että ainoastaan oman talon saa polttaa,ei muiden.
Vierailija kirjoitti:
Aika pieniähän noi ongelmat on. Jos ollaan niin huolissaan vammoista niin sitten koriatkin pitäisi kieltää.
"Koiran purema on koiran ihmistä kohtaan toteuttama purema. Pienenkin koiran purema voi johtaa vakavaan infektioon ja pahimmassa tapauksessa kuolemaan.[1] Vuosittain Suomessa tapahtuu noin 50 000 koiran tai kissan puremaa, joista koiranpuremien osuus on noin 80 prosenttia.[2] Näistä puremista noin 515 prosenttia tulehtuu.[1]"
Ettei nyt vain ole kyse siitä että halutaan kieltää vain mistä itse ei pidetä jonkin varjolla?
Entä jos sinun kotisi tai autosi poltettaisiin ?
Kovasti ollaan huolissaan koirien henkisestá hyvinvoinnista ja muutamista vuosittaisista ilotulituksissa vammautuneista mutta samalla koiranomistajat tyystin unohtavat millainen heidán harrastus on : useita suomalaisia kuolee joka vuosi koiran hampaisiin ja lisáksi koirat purevat arviolta 40 000 kertaa ihmisiá koto-Suomessamme. Itsekástá toimintaa sanoisin.
Yhä useampi suomalainen haluaa kieltää kaiken. Allt är förbjudet. Kyltti taloyhtiön seinään.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungit ja kunnat saisi järjestää. Ei ihmisten ampumat yksittäiset ilotulitteet edes näytä miltään. Ammattilaisten tekemä show olisi edes jostain kotoisin.
Luonnon eläimet menee sekaisin, roskaa luontoa ja vesistöä, lemmikit säikkyy. Enemmän haittaa kuin hyötyä. On paljon muitakin tapoja juhlistaa!
No sulla on ollut sitten kissanpierut raketteina jos ei náyttányt miltáán. Osta laatua.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen saanut elää lapsuuteni ja nuoruuteni aikana, jolloin uudenvuoden aika oli kunnon pauketta. Muistoja kukaan ei voi kieltää.
Niin kyllähän minunkin lapsuudessa ilotulitteita, tai ainakin pommeja myytiin ympärivuoden, eikä minkäänlaista ikärajaa ollut, vaan urheiluliikkeestä sai käydä kiinalaisia ja noitapillejä ostamassa kuka tahansa milloin tahansa. Iso kiinalainen maksoi 40 penniä ja pikkukiinalainen viis penniä ja kyllähän me lapset niitä ostettiin ympäri vuoden ja erkalla eristettiin, että saatiin isomma jysyt ja olihan se hauskaa... silloin 10-12 vuotiaana.
Surullista kuitenkin olisi, jos en yhtään olisi niistä ajoista henkisesti kehittynyt, vaan jäänyt sinne 12 vuotiaan tasolle ja yhä edelleen haikailisin paukkupommien perään. Onneksi näin ei kuitenkaan ole asianlaita, vaan minun puolesta ne saisi kieltää vaikka kokonaan.
Aina joku typerä "Lähes 70 prosenttia suomalaisista haluaa kieltää, ei tykkää, on sitä mieltä että". Ei tosiaankaan ole 70% suomalaisista, vaan sen prosentin muodostaa ne kyselyyn vastanneet ihmiset vain, ja vastaajia oli joku pikkupikku määrä eli 1000-2000 ihmistä, niin kuin aina? Multa ei henkilökohtaisesti tultu kysymään, joten "70% suomalaisista" on heti alkuun virheellinen. Tämä otsikko ja sen kaltaiset muut otsikot antavat helposti ymmärtää että kyse on todella suuresta ihmismäärästä jotka ovat heinähangot käsissä valmiina kapinoimaan ja kääntämään kadut nurin kieltääkseen rakettien ammunnan.. joka on ihan toisesta todellisuudesta. 1000-2000 ihmistä jotka vihaavat raketteja ja tahtoivat antaa äänensä sitä vastaan ei edusta ketään paitsi 1000-2000 ihmistä.
Saisivat antaa armeijalle pari kertaa jyskyttää isolla kanuunalla niin sillä tavalla voisi toivottaa hyvää uutta vuotta jatkossa. Jäisi nimittäin mukavasti jytisemään ja kuuluisi kauas.
Vierailija kirjoitti:
Taasko se koiranputema hullu täällä ulisee. Mene jo hoitoon tuon ongelmasi kanssa. Ota lopetuspiikki niin päästäisiin sun ulinasta eroon.
Jos niistä raketeista saisi äänettömiä ja myynti kuluttajille vain uudenvuoden aattona, niin kelpaisi minulle.
Yksi lääkärikö hoitaa koko maan kaikki silmäpotilaat?
Älä jaksa olla tyhmä