"Eezy" työnhaku
Yritin hakea avointa paikkaa kyseisestä vuokratyöfirmasta niin yhtiö pakottaa lataamaan sovelluksen jotta voi hakea paikkaa. Myöskään töitä ei ehdoteta profiilissa kirjautuneelle ennen kuin on lisännyt todistukset ja henkilötunnukset itsestään :D
Mitäköhän näilläkin kerätyillä tiedoilla tehdään?
Todella vastenmielinen kuva jäi tästäkin sijoitusyhtiöstä...
Kommentit (42)
Lue se tietosuojaseloste niin tiedät mitä niille tiedoilla tehdään.
Onko jollain tuoreita kokemuksia tästä paikasta?
Minä yritin myös hakea ja olisi pitänyt ladata sovellus, jäi siihen sitten se hakemus
Mun mielestä tän keskustelun otsikoksi olisi paremmin sopinut: Eezy "työnhaku"
Pitää luoda ja pyytää Instagram ja Facebook tiliin Eezy, jotta työtä ehdotetaan. Nyk.päivän työnantajan hyvä tuntea työntekijänsä hyvin..
Pizzaa kun haluaa tilata kotiin tai temuromua, sinne kyllä annetaan kaikki tiedot mutta annas olla jos työtä hakiessa pitäisi jotain itsestään kertoa, julkeaa!
Mä en ladannut sovelluskaupasta mitään sovellusta vaan täyttelin tiedot sinne Osaaja-profiiliin. Henkilötunnusta en kyllä laittanut ja se herjaa sitä. Miksi laittaisin henkilötunnuksen ja tilinumeron, jos haen yhtä yksittäistä työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Eiks tuo eezy ole entinen VMP eli entinen varamiespalvelu joka toiminut Suomessa vuodesta keppi ja kivi? Itse olin tuolla töissä viimeksi vuonna 2005
Vierailija kirjoitti:
Pitää luoda ja pyytää Instagram ja Facebook tiliin Eezy, jotta työtä ehdotetaan. Nyk.päivän työnantajan hyvä tuntea työntekijänsä hyvin..
Työnantajalle ei helvettiäkään kuulu työntekijän somet. Haastatteluissa olen sen verran kertonut vapaa-ajan jutuista että soittelen bändeissä niin viikonlopputöitä ei aina pysty tekemään.
ei-ap
Vierailija kirjoitti:
Pizzaa kun haluaa tilata kotiin tai temuromua, sinne kyllä annetaan kaikki tiedot mutta annas olla jos työtä hakiessa pitäisi jotain itsestään kertoa, julkeaa!
Nimen ja osotteen täyttäminen on vähän eri asia kuin antaa henkilötunnus johonkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks tuo eezy ole entinen VMP eli entinen varamiespalvelu joka toiminut Suomessa vuodesta keppi ja kivi? Itse olin tuolla töissä viimeksi vuonna 2005
Aika tuore kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Instanäkyvyys ja seuraajien määrä on todella oleellinen osa työtä. Koska joka päivästä pitää tehdä sitten postaus "hei jee taas oli tosi jees duunipäivä täs eezyllä, tänään tyhjentelin puistojen roskiksia, huomenna taas, who know maailma on auki, wazaaaap Click downbelow and subscibe now #rankkaaduuniiEezyduunii #Love iso eezyy"
Muuten et saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Lue se tietosuojaseloste niin tiedät mitä niille tiedoilla tehdään.
Tietosuojaselosteet ja käyttöehdot kirjoitetaan tarkoituksellisesti pitkiksi, vaikeaselkoisiksi ja monitulkintaisiksi (tämä ei ole vain minun mielipiteeni vaan mm. tietoturva-alan ammattilaiset ovat samaa mieltä.). Tällä tavalla yritys pyrkii varmistamaan, että riitatilanteessa se voittaa aina koska selotuksista ei ota "Erkkikään selvää". Tarkoitan tällä nyt sitä, että jos jokin palvelu vaikuttaa epäilyttävältä niin epäilyttävä se sitten onkin. Siihen ei tietosuojaseloste vaikuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ladannut sovelluskaupasta mitään sovellusta vaan täyttelin tiedot sinne Osaaja-profiiliin. Henkilötunnusta en kyllä laittanut ja se herjaa sitä. Miksi laittaisin henkilötunnuksen ja tilinumeron, jos haen yhtä yksittäistä työpaikkaa?
Rahanpesulainsäädännön ja harmaan talouden estämisen mukaisesti palkkaa ei voi maksaa kuin työntekijän omalle tilille.
T. Palkkareskontra
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimen ja osotteen täyttäminen on vähän eri asia kuin antaa henkilötunnus johonkin..
Lain mukaan työnantajan on varmistuttava palkansaajan henkilöllisyydestä estääkseen mm ihmiskauppaa. Ei saa tehdä silleen että käyt duunissa jonkun toisen henkkarilla ja palkka menee jollekin kolmannelle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten tajua ? Pakko ladata sovellus että voit edes työ hakemuksen täyttää, on ihan eri asia kuin tilata pizzaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahanpesulainsäädännön ja harmaan talouden estämisen mukaisesti palkkaa ei voi maksaa kuin työntekijän omalle tilille.
T. Palkkareskontra
Eiköhän se pankkitilin numero ilmoiteta sitten kun on joku työpaikkakin sovittuna. Tässä on nyt kyse siitä, että Eezy pyytää henkilötunnusta ja pankkitilin numeroa jo hakemuksen lähettämisen yhteydessä. En ole moiseen missään törmännyt.
Meni hermot jotain vuosia sitten yhteen ihmefirmaan joka noiden cv:n sun muiden perustietojen lisäksi halusi jonkun max 200 merkin (tms) lyhyen mainospuheen profiiliin. Tulin siihen tulokseen että pitäkööt tunkkinsa. En hae mainoshepuksi, ja jos se osaaminen ei cv:stä tai niistä muista teksteistä selviä mitä sinne piti myös lisätä niin olkoot ilman.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei koskaan pidä liittyä instagramiin tai facebookiin. Meta on yksi pahimmista tietojen urkkijoista.
Samaa mietin.
Hain kuukausi sitten yhtä paikkaa. Ei kysytty hakemusta eikä cv:tä, joten ei kovin luotettavalta tuntunut. En lisännyt tietoihini henkilötunnusta enkä tilinumeroa. Ei ole kuulunut mitään paikasta. Taisi olla ihan huijausta koko juttu, että heilä ylipäätään oli joku paikka auki,