Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Eezy" työnhaku

Vierailija
29.12.2025 |

Yritin hakea avointa paikkaa kyseisestä vuokratyöfirmasta niin yhtiö pakottaa lataamaan sovelluksen jotta voi hakea paikkaa. Myöskään töitä ei ehdoteta profiilissa kirjautuneelle ennen kuin on lisännyt todistukset ja henkilötunnukset itsestään :D 

Mitäköhän näilläkin kerätyillä tiedoilla tehdään? 

Todella vastenmielinen kuva jäi tästäkin sijoitusyhtiöstä...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pizzaa kun haluaa tilata kotiin tai temuromua, sinne kyllä annetaan kaikki tiedot mutta annas olla jos työtä hakiessa pitäisi jotain itsestään kertoa, julkeaa!

Et sitten tajua ? Pakko ladata sovellus että voit edes työ hakemuksen täyttää, on ihan eri asia kuin tilata pizzaa 

'

Tietokoneellakin voi hakemukset täyttää eikä mitään sovelluksia tarvitse ladata.

Vierailija
22/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pizzaa kun haluaa tilata kotiin tai temuromua, sinne kyllä annetaan kaikki tiedot mutta annas olla jos työtä hakiessa pitäisi jotain itsestään kertoa, julkeaa!

Niele nyt vain sitä isäsi spermaa ja lopeta kitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue se tietosuojaseloste niin tiedät mitä niille tiedoilla tehdään.

Työlästä, maksetaanko siitä?

Vierailija
24/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimen ja osotteen täyttäminen on vähän eri asia kuin antaa henkilötunnus johonkin..

Lain mukaan työnantajan on varmistuttava palkansaajan henkilöllisyydestä estääkseen mm ihmiskauppaa. Ei saa tehdä silleen että käyt duunissa jonkun toisen henkkarilla ja palkka menee jollekin kolmannelle henkilölle.

Siis normaalistihan tämä menee niin, että haet työtä cv:llä ja hakemuksella. Jos pääset haastatteluun, niin siellä katsotaan sitten henkkarit ja työtodistukset. Jos saat työn, niin hr tiedustelee sitten henkilötunnukset ja pankkitilinumerot sun muut. 

Vierailija
25/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin.

Hain kuukausi sitten yhtä paikkaa. Ei kysytty hakemusta eikä cv:tä, joten ei kovin luotettavalta tuntunut. En lisännyt tietoihini henkilötunnusta enkä tilinumeroa. Ei ole kuulunut mitään paikasta. Taisi olla ihan huijausta koko juttu, että heilä ylipäätään oli joku paikka auki,

Kerää vaan listoille väkeä.

Vierailija
26/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain tuoreita kokemuksia tästä paikasta? 

Eiks tuo eezy ole entinen VMP eli entinen varamiespalvelu joka toiminut Suomessa vuodesta keppi ja kivi? Itse olin tuolla töissä viimeksi vuonna 2005

Aika tuore kokemus.

Olettaisin että tällä yritetään viitata siihen että jos firma on toiminut Suomessa jo yli 25 vuotta, se lienee jollain tasolla melko luotettava puulaaki.

Vierailija
27/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ladannut sovelluskaupasta mitään sovellusta vaan täyttelin tiedot sinne Osaaja-profiiliin. Henkilötunnusta en kyllä laittanut ja se herjaa sitä. Miksi laittaisin henkilötunnuksen ja tilinumeron, jos haen yhtä yksittäistä työpaikkaa?

Rahanpesulainsäädännön ja harmaan talouden estämisen mukaisesti palkkaa ei voi maksaa kuin työntekijän omalle tilille.

T. Palkkareskontra

Eiköhän se pankkitilin numero ilmoiteta sitten kun on joku työpaikkakin sovittuna. Tässä on nyt kyse siitä, että Eezy pyytää henkilötunnusta ja pankkitilin numeroa jo hakemuksen lähettämisen yhteydessä. En ole moiseen missään törmännyt.

Nykypäivänä asiat tehdään mielellään digitaalisesti kuntoon etukäteen. Niin kauan kun työntekijän tiedot eivät ole eezyn tietokannassa reilassa, ei ne voi tarjota kyseistä työntekijää asiakasyritykselle koska tilaajavastuuasiat eivät silloin ole kunnossa jos tietoja puuttuu. Huomattavasti helpompi myydä sellaisen tekijän työpanosta eteenpäin, jolla ei ole yhtäkään tietoboksia täyttämättä/selvittämättä.

Vierailija
28/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niele nyt vain sitä isäsi spermaa ja lopeta kitinä.

Mielelläni kiitos, tuletko mukaan talkoisiin? Namskis slurpsis.

Vierailija
29/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ladannut sovelluskaupasta mitään sovellusta vaan täyttelin tiedot sinne Osaaja-profiiliin. Henkilötunnusta en kyllä laittanut ja se herjaa sitä. Miksi laittaisin henkilötunnuksen ja tilinumeron, jos haen yhtä yksittäistä työpaikkaa?

Rahanpesulainsäädännön ja harmaan talouden estämisen mukaisesti palkkaa ei voi maksaa kuin työntekijän omalle tilille.

T. Palkkareskontra

Eiköhän se pankkitilin numero ilmoiteta sitten kun on joku työpaikkakin sovittuna. Tässä on nyt kyse siitä, että Eezy pyytää henkilötunnusta ja pankkitilin numeroa jo hakemuksen lähettämisen yhteydessä. En ole moiseen missään törmännyt.

Nykypäivänä asiat tehdään mielellään digitaalisesti kuntoon etukäteen. Niin kau

Eiköhän olisi luotettavuuden kannalta olisi hyvä haastatella työnhakija ensin ja katsoa työtodistukset ja muut, että pitääkö hänen kertomansa oikeasti paikkaansa? Ja kysellä vasta sitten ne palkanmaksutiedot. Jos itse hakisin vuokratyövoimaa omaan yritykseeni, niin tuskin valitsin firmaa, joka "oikaisee" tämän vaiheen yli vain siksi, että säästää omissa kuluissaan.

Vierailija
30/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimen ja osotteen täyttäminen on vähän eri asia kuin antaa henkilötunnus johonkin..

Lain mukaan työnantajan on varmistuttava palkansaajan henkilöllisyydestä estääkseen mm ihmiskauppaa. Ei saa tehdä silleen että käyt duunissa jonkun toisen henkkarilla ja palkka menee jollekin kolmannelle henkilölle.

Siis normaalistihan tämä menee niin, että haet työtä cv:llä ja hakemuksella. Jos pääset haastatteluun, niin siellä katsotaan sitten henkkarit ja työtodistukset. Jos saat työn, niin hr tiedustelee sitten henkilötunnukset ja pankkitilinumerot sun muut. 

Työlästä ja hidasta ja monivaiheista.

Huomattavasti helpompaa kun kaikki tiedot on laakista annettu etukäteen eikä tartte tiedustella yhtään mitään perästäpäin. Tommosen eezyn työntekijät nyt harvoin on mitään kruununjalokiviä vaan enemmän sellaisia työrukkasia jotka pitää saada käyttöön mahdollisimman vähällä vaivalla. Siihen ajatusmalliin ei oikein sovi tuo että maanitellaan ja kysellään eri asioita useaan eri otteeseen.

Vierailija
31/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Palkkareskontra

Nuo tulee ajankohtaiseksi vasta jos saa jonkun homman oikeasti. Ei kukaan nykyään syöttele (toivottavasti) tilinumeroaan mihinkään ihmeen työnhakuprofiiliin. 

Vierailija
32/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Palkkareskontra

Pelkästä työn hakemiseta heiltä ei kuitenkaan palkkaa makseta, eli tilinumeroa ei tarvita ennen työsopimusta.

Vierailija
33/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirmojen kohdalla kyllä miettii kun kaikki tietosi ovat monella yrityksellä on kaikki tiedot susta. Eivätkä tarjoa yhtäkään työpaikkaa. 

Vierailija
34/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrafirmojen kohdalla kyllä miettii kun kaikki tietosi ovat monella yrityksellä on kaikki tiedot susta. Eivätkä tarjoa yhtäkään työpaikkaa. 

Heh tulipa taas editoitua sokeana. 

Vierailija
35/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Eezyllä töissä:

-Ei tarvitse ladata mitään sovellusta vaan sä voit tehdä kaiken myös Eezyn nettisivujen kautta

-Eikö ole normaalia että työnantaja haluaa tietää sun henkilöllisyyden sekä nähdä sun erilaiset todistukset ennen kun he ottavat sut töihin? Mä en ole ainakaan koskaan ollut tilanteessa että työnantaja olisi ensin ottanut mut töihin ja sitten alkanut kysellä niitä juttuja vasta jälkikäteen

Vierailija
36/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latasin sovelluksen ja laitoin kaikki tarvittavat tiedot ja silti se paikka mitä olisin halunnut hakea ei näkynyt. Kai siellä joku nyt tilailee nimiini kaikkea.

Vierailija
37/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Eezyllä töissä:

-Ei tarvitse ladata mitään sovellusta vaan sä voit tehdä kaiken myös Eezyn nettisivujen kautta

-Eikö ole normaalia että työnantaja haluaa tietää sun henkilöllisyyden sekä nähdä sun erilaiset todistukset ennen kun he ottavat sut töihin? Mä en ole ainakaan koskaan ollut tilanteessa että työnantaja olisi ensin ottanut mut töihin ja sitten alkanut kysellä niitä juttuja vasta jälkikäteen

Kerropa nyt, kun asia vaikuttaa täällä kiinnostavan: Haasteltiinko sinua Eezyn toimesta ennen työpaikkojen/vuorojen vastaanottamista vai saitko työ/vuorotarjouksia suoraan profiilin tietojen täyttämisen jälkeen?

Vierailija
38/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Eezyllä töissä:

Yleensä noi tehdään haastattelun yhteydessä nuo henkilöllisyyden varmistamiset tai muiden fyysisten esim. työ- tai opiskelutodistusten esittämiset. Ja tilinumero sitten kun on varma että saa työpaikan ja palkkaa. 

Vierailija
39/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työhakemuksen tekeminen ei tee henkilöstä vielä palkansaajaa. Tarkemmat henkilötiedot, kuten henkilötunnus ja tilinumero annetaan siinä vaiheessa, kun tehdään työsopimus, ei työhakemuksessa. 

Vierailija
40/42 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Palkkareskontra

Nykypäivänä asiat tehdään mielellään digitaalisesti kuntoon etukäteen. Niin kau

En ole kyllä yhtään muuta firmaa nähnyt joka kinuaisi tilinumeroita ennalta työnhakijoilta, joten älähän lässytä siitä yleisyydestä. Eikö eezy tosiaan edes haastattele työnhakijoita ennen kuin rupeaa kauppaamaan niiden osaamista muille? Melkoista settiä teilläkin.