Oulu vai kuopio yliopistokaupunkina?
Elikkäs noin 2-3 vuoden päästä pitäis olla hammaslääkis edessä ja täytyis päättää näiden väliltä.
Olen siis kirjoitushetkellä 18v abi ja asun tyytyväisenä pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. (Alle 7000 asukasta) Kuopio olisi kooltaan ehkä ideaalimpi?
Vapaa-ajan puolesta enemmän "introvertti". (biletys, juominen sun muu ei itseä kiinnosta). Tykkään luonnosta, en niinkään suurista ihmismääristä tai harmaista kaupungeista. Kulkisin kouluun mieluiten pyörällä.
Tällä hetkellä olisin enemmän kallistunut kuopioon, sillä se on oman käsityksen mukaan (voin olla väärässä) "pienempi ja luonnonläheisempi" ja vähemmän "asfalttiviidakko". Myös huomattavasti paremmalla paikalla sukulaisiin nähden, sillä ei ole ihan eri suunnassa kuin Jyväskylä.
Onko mitään merkittävää mikä kääntäisi kelkan Ouluun? Tai kerro muuten vaan kokemuksia kaupungeista. :)
Kommentit (11)
Kuopio on maanläheisempi ja ihmiset vilkkaampia luonteeltaan.
Kuopio on mukava kaupunki, olen opiskellut siellä yliopistossa vuosia sitten ja yksi lapsistani vähän aikaa sitten (korona-aikana tosin lähes pelkkää etäilyä hänellä). Mutta suosittelen Kuopiota, Oulua en tunne.
Oulussa tuulee aina ja siellä varastetaan fillareita eniten Suomessa.
Kuopio. Ihmiset ovat mukavia, ihanat järvimaisemat ja paljon metsää.
Oulussa kiva opiskelijaelämä ja mukavaa porukkaa. Pohjois-Savosa eniten mielenterveysongelmia koko Suomessa.
Kuopio on iso kaupunki ja myös etelämmässä kuin Oulu.
Kuopiota pidetään suurempana kuin Jyväskylää. Keskusta on suurempi ja muutenkin. Ei siihen pelkkä asukasluku vaikuta.
Kannattaa köydä paikan päällä ja ajaa vaikka taksilla kaupungin ympäri
Sillä pyörällä tuskin jaksat polkea.
Molemmista kokemuksia ja itse päädyin Kuopioon enkä kadu.
Muuttaisin Kuopioon. Oulu on pohjoisessa (kylmä ilmasto ja merituuli) ja sinne on tosi pitkä matka lähes joka suunnalta suomea. Mukava kaupunki kyllä muuten.
Tänne Ouluun ei kannata kenenkään tulla, ei ites turistien. Tuulee vaan kokoajan joka suunnasta ja ketään ei ole missään, ollaan muka niin ölövinä kuin toripolliisi vaikkei kenellekkään mitään puhuta.