Miten mä pääsen eroon jokapäiväisestä kokiksen juomisesta?
Kommentit (23)
Joka päivä täytyy vähän saada limpparia. Nimenomaan Maxia, ei Cokista.
juon Coca-Cola Zeroa, eli molemmat sokerittomia. Mutta tiedän, ettei tuo hiilihappoinen juoma ilman sokeriakaan ole hampaille hyväksi. Nyt yritän pienentää määrää niin, etten osta isoa pulloa kotiin. Jos menen jonnekin, ostan sitten pikkupullon... ap
Mieti vaikka hammaslääkäriä. Mieti juurihoitoa, monta kertaa yhden ja saman hampaan kimpussa. Ja särkyä, se on järkyttävää.
Kaksi kuukautta sitten päätin kertaheitolla, että nyt saa luvan loppua. Lopetin kokonaan kokiksen ostamisen kotiin eli siis kotona en voi sitä enää juoda (ennen meni helposti litra tai pari päivässä). Jos ihan kauheasti tekee mieli, ostan pienen pullollisen tai lasillisen jossain kahvilassa. Ensimmäiset kaksi viikkoa olivat ihan kamalat, ihan kuin jossain alkoholivieroituksessa varmaan... Ajattelin kokista aamusta iltaan... Mutta sitten on helpottanut ja nyt todellakin ostan ehkä kerran viikossa maksimissaan lasillisen tai pienen pullon kokista. Ajattele hampaitasi ja vatsapömppää!
On muuten tosi yleinen riippuvaisuus, tosi moni ympärilläni on sanonut kärsivänsä samasta, kun olen kertonut lopettaneeni. Eli ihan yhtä riippuvainen siitä kokiksesta voi olla kuin joku toinen tupakasta tai viinasta tai pelaamisesta...
Kertoo melkoisesta menekistä! Muutama muukin meidän lisäksi hurahtanut Maxiin. :/
Itellä on tosi paha riippuvuus,mulla menee 2-3 litraa cokista joka päivä ja jos en saa päivään cokista tulee kauhea päänsärky
Joo, et osta!
Pepsi Maxissa on ilmeisesti enemmän kofeiinia kuin CocaColassa. Oisko se sen vuoksi koukuttava kun se piristää?
hyi! kuka juo sitä paskaa joka päivä? onko teillä hampaat vielä tallessa?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 22:19"]
Itellä on tosi paha riippuvuus,mulla menee 2-3 litraa cokista joka päivä ja jos en saa päivään cokista tulee kauhea päänsärky
[/quote]
Sun päänsäryn aiheuttaa kofeiiniriippuvuus, ei cokisriippuvuus. Menee ohi muutamassa päivässä-viikossa ilman kofeiinia, ja on helposti hoidettavissa sen aikaa päänsärkylääkkeillä.
Et vaan osta sitä joka päivä. Ei sitä sulle kaupassa tuputeta.
Kyllä mua ainakin huolettais eniten hampaiden kunto, kyllä sen takia kärsii viikon pääkipua, kun maksais parin vuoden päästä kymppitonnin hammasremontin...
Kyllä mua ainakin huolettais eniten hampaiden kunto, kyllä sen takia kärsii viikon pääkipua, kun maksais parin vuoden päästä kymppitonnin hammasremontin...
Apua, nyt se tapahtui... Viesti tuli useampaan otteeseen! Nolottaa.
sit käsin hammaslääkärissä ja reikiä oli tuhat. se auttoi lopettamaan. nykyään juon pienen pullon/viikko