Lapsen tililtä nosto
Hei, tietääkö kukaan millaisen rangaistuksen voi saada? Tilanne että exä syyttää kavalluksesta, kun käytin lapsen tililtä rahaa noin 3 tuhatta euroa, vuosina 2016-2018. Olen laittanut lapsilisät säästöön sinne ja niitä käytin vaippoihin, ruokaan yms koska entinen mies ei suostunut ostamaan ja olin itse 412e/kk äp tuella ja jouduin maksamaan 300euron sähkölaskunkin, joten varaa ei ollut enään ostaa lapselle ruokaa ja vaippoja, vaatteita jne. Tilille ei siis ole muut laittaneet rahaa kun minä. Ex ei ole penniäkään säästänyt 10 vuoden aikana lapselle. Tuleeko tästä isokin poliisi asia? En ole nostanut rahaa tililtä vuoden 2018 jälkeen, olen vain laittanut sinne rahaa. En suosittele tekemään lapselle tiliä, kun hädän hetkellä ei saa nostaa ja tulee tämmönen sotku!
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Minä tosiaan siirsin 6000€ lapsen Op-tililtä lapsen Nordean tilille, johon minulla on käyttöoikeus - ja käytinkin. Ei ole rikos käyttää tiliä, johon on pankin myöntämä käyttöoikeus.
Lapsen rahojen käyttö omiin menoihin on rikos. Vaikka olisi tiliin käyttöoikeus. Ja lapsen tililtä toiselle rahan siirtäminen ei ole rahojen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tosiaan siirsin 6000€ lapsen Op-tililtä lapsen Nordean tilille, johon minulla on käyttöoikeus - ja käytinkin. Ei ole rikos käyttää tiliä, johon on pankin myöntämä käyttöoikeus.
Lapsen rahojen käyttö omiin menoihin on rikos. Vaikka olisi tiliin käyttöoikeus. Ja lapsen tililtä toiselle rahan siirtäminen ei ole rahojen käyttöä.
Jos minulla on avaamalleni tilille käyttöoikeus, minä saatan tätä oikeutta jopa käyttää. Aika ennenkuulumatonta, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
No? Mihin vanhapiika hävisit?
Jos tarkoitat minua, joka edunvalvojana kommentoin luottokorttilaskun maksamista lapsen rahoilla, niin ensinnäkin en ole vanhapiika (minulla on aviomies ja kolme aikuista lasta), ja toiseksi en ole selvännäkijä, joten kommentoin vain niiden tietojen pohjalta, jotka olin siihen mennessä saanut. Kerroit vasta kommenttini kirjoittamisen jälkeen, että olit käyttänyt lapsen rahoja ennen kuin hän sai perinnön. Se selittää sen, miksi DVV ei tiennyt asiasta ja puuttunut siihen. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että lain mukaan olet syyllistynyt kavallukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla on avaamalleni tilille käyttöoikeus, minä saatan tätä oikeutta jopa käyttää. Aika ennenkuulumatonta, vai mitä?
Ei toki, ja silloin ihan laillistakin kun käyttää sitä oikeutta niiden tiettyjen asioiden hoitamiseen mihin se oikeus on. Silloin toki puhutaan kavalluksesta jos erehtyy niiden ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No? Mihin vanhapiika hävisit?
Jos tarkoitat minua, joka edunvalvojana kommentoin luottokorttilaskun maksamista lapsen rahoilla, niin ensinnäkin en ole vanhapiika (minulla on aviomies ja kolme aikuista lasta), ja toiseksi en ole selvännäkijä, joten kommentoin vain niiden tietojen pohjalta, jotka olin siihen mennessä saanut. Kerroit vasta kommenttini kirjoittamisen jälkeen, että olit käyttänyt lapsen rahoja ennen kuin hän sai perinnön. Se selittää sen, miksi DVV ei tiennyt asiasta ja puuttunut siihen. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että lain mukaan olet syyllistynyt kavallukseen.
Olen ylpeä siitä kavalluksesta ja tunnen siitä onnistumisen iloa. Ei minua haittaa, mitä sinä siitä tykkäät tai et tykkää.
Sinuna en esiintyisi asiantuntijana aihepiiristä, josta et tiedä yhtään mitään.
Kaikenlaiset reppanat täällä asiantuntijana esiintyvätkin ja jakavat neuvoja 🤦🏼 Karmivaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset reppanat täällä asiantuntijana esiintyvätkin ja jakavat neuvoja 🤦🏼 Karmivaa.
Näin on. Yksikin kuvittelee, että olisi sallittua maksaa lapsen rahoilla omia luottokorttilaskuja, kun kerran on käyttöoikeus lapsen tiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Yksikin kuvittelee, että olisi sallittua maksaa lapsen rahoilla omia luottokorttilaskuja, kun kerran on käyttöoikeus lapsen tiliin.
Ehkä luottokortilla on maksettu lapsen uudet ratsastusvarusteet? Maksan jatkossakin 😊
Ärsyttääkö, kun kontrolli ei yllä perheiden tilitapahtumiin ja varallisuuden hoitoon? Eikö omalla elämällä ole enää mitään tarjottavaa? Mies ei ole enää kiinnostunut?
Melko persaukista kun pitää lapsen rahoihin kajota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä luottokortilla on maksettu lapsen uudet ratsastusvarusteet? Maksan jatkossakin 😊
Ärsyttääkö, kun kontrolli ei yllä perheiden tilitapahtumiin ja varallisuuden hoitoon? Eikö omalla elämällä ole enää mitään tarjottavaa? Mies ei ole enää kiinnostunut?
Ihan sivusta täytyy todeta, että sinulla taitaa olla todella pahoja itsetunto-ongelmia kun täytyy väkisin yrittää täällä päteä jollain lapsen saamalla perinnöllä ja haukkua jotain tuntemattomia jotka ei ole enää pitkään aikaan olleet edes kiinnostuneita vastaamaan mitään.
Ei tässä ole tapahtunut rikosta. Aikuiset ovat vastuussa lastensa rahoista ja sinullehan ne lapsilisät kuuluvat muutenkin. Ei lapsella ole mitään ns. omaa rahaa, ellei ole saanut jotain perintöä tms. joka on nimenomaan määrätty hänelle
Me käytetään lapsilisät asuntolainojen lyhennyksiin, eikä se asia siitä mitenkään muuttuisi vaikka rahat kiertäisi lapsen tilin kautta ja otettaisiin rahat sieltä joka kuukausi
Minä avasin lapselle tilin kun hän oli 3v ja erosimme niin isä maksoi elarit sille tilille, mulla tietenkin köyttöoikeus ja tarvittaessa lapselle jotain nostin ja ostin. Minusta oli selkeää niin, lapsilisät tuli omalle tilille joilla myös ostin tarvittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttääkö, kun kontrolli ei yllä perheiden tilitapahtumiin ja varallisuuden hoitoon? Eikö omalla elämällä ole enää mitään tarjottavaa? Mies ei ole enää kiinnostunut?Ihan sivusta täytyy todeta, että sinulla taitaa olla todella pahoja itsetunto-ongelmia kun täytyy väkisin yrittää täällä päteä jollain lapsen saamalla perinnöllä ja haukkua jotain tuntemattomia jotka ei ole enää pitkään a
Sehän voi olla 😊 Haittaako minun itsetunto-ongelmat sinua jotenkin? Jokainenhan on joka tapauksessa omanlaisensa - pidettiin siitä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihan kiva jos näihin asioihin ei kommentoitaisi kun pohjalla ei ole minkäänlaista tietoa vaan mennään pelkällä mutulla. Niin ja ennen on tehty sitä ja tätä, mutta lain mukaan lapsen tilillä olevat rahat ovat hänen ja vanhemmat eivät saa käyttää niitä lapsen elatukseen. Ap on kavaltanut lapsensa rahoja. Mikäli ex tekee asiasta rikosilmoituksen niin poliisi tutkii asiaa. is
Perustettiin molemmille lapsille tilit siksi, että pentujen rahaliikenne ja liikevaihto ovat ja pysyvät erillään muista rahavirroista. Sitä varten ne tilit ovat.
Varmaan tehtiin vanhempina ihan hemmetisti muutakin laitonta, lasten parhaaksi.
Pitäkää pykälänne. Totta kai olen samaa mieltä siitä, että ne pitää tuntea. Mutta arki ja järki ruuhkavuosina ei huuda pointdexteriä siihen olemaan nohevana, että pykälä pykälä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että.jää jälki,.niin lapsi voi sitten tehdä rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole tapahtunut rikosta. Aikuiset ovat vastuussa lastensa rahoista ja sinullehan ne lapsilisät kuuluvat muutenkin. Ei lapsella ole mitään ns. omaa rahaa, ellei ole saanut jotain perintöä tms. joka on nimenomaan määrätty hänelle
Me käytetään lapsilisät asuntolainojen lyhennyksiin, eikä se asia siitä mitenkään muuttuisi vaikka rahat kiertäisi lapsen tilin kautta ja otettaisiin rahat sieltä joka kuukausi
Ja lapsi näkee nälkää lukittuna kellarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihan kiva jos näihin asioihin ei kommentoitaisi kun pohjalla ei ole minkäänlaista tietoa vaan mennään pelkällä mutulla. Niin ja ennen on tehty sitä ja tätä, mutta lain mukaan lapsen tilillä olevat rahat ovat hänen ja vanhemmat eivät saa käyttää niitä lapsen elatukseen. Ap on kavaltanut lapsensa rahoja. Mikäli ex tekee asiasta rikosilmoituksen niin poliisi tutkii asiaa. is
Perustettiin molemmille lapsille tilit siksi, että pentujen rahaliikenne ja liikevaihto ovat ja pysyvät erillään muista rahavirroista. Sitä varten ne tilit ovat.
Varmaan tehtiin vanhempina ihan hemmetisti muutakin laitonta, lasten parhaaksi.
Pitäkää pykälänne. Totta kai olen samaa mieltä siitä, että ne pitää tuntea. Mutta arki ja järki ruuhkavuosina ei huuda pointdexteriä siihen olemaan nohevana, että pykälä pykälä.
Olitte vaan piittaamattomia ja laiskoja.
Lapsen varallisuus oli tuolloin 7 000€. Ei noin pienestä summasta raportoida yhtään kenellekään. Korkeintaan miehelleni, joka myös näkee lapsemme tilitapahtumat.