Miksi peset kädet juoksevan veden alla?
Saippuahan huuhtoutuu heti pois. Äläkä sano, että "minä kyllä pesen aina oikeaoppisesti käteni", kun 99 % ei niin tee edes yleisissä vessoissa (joissa olisi syytä olla ekstrahuolellinen!).
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kostutetaan kädet- hana kiinni. saippuoidaan ja pestään kynsienkin aluset, useita sekuntteja. sitten huuhdotaan. uusinta jos tarve vaatii.
Kuulostaa neuroottiselta.
Apua.
Normaali käsienpesu on sikapossujen mielestä neuroottista. :D
onhan se neuroottista jos pidät kaikkia muita saastasina. itse oon aina ihmetelly jalkojen kauhistelua nehän on puhtaissa sukissa koko päivän. mielummin niitä kynsiä pureksii kun sormien
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne sitte pitäis pestä? Koolissa? 😄
Saippuoidessa. Vettä käytetään sitten saippuan poishuuhteluun.
Ap
Nii-i, mutta miksei se saa olla juoksevaa? 🤔
Koska se juoksevan veden alla tapahtuva toiminta ei ole pesuvaihe. Pestessä tarvitaan saippuaa ja sitä ei ole, jos vesi huuhtoo sen pois.
Ap
Pesen itseni usein pelkällä vedellä
Kävelyvauhtinen vesi on liian hidas!
Vierailija kirjoitti:
Onks sulla oikeesti näin köyhä elämä? Eikö sulla muuta tekemistä ole elämässä ku miettiä miten ihmiset pesee käsiänsä? Hanki harrastus tai muuta vastaavaa
Hyvin on aikaa elää ja harrastaa vaikka pari kertaa viikossa vilkaisee käsienpesupisteellä sivuilleen.
Ap
En kyllä tiedä, missä asutte ja mitä teette, mutta kotona huuhtasen käteni monta kertaa päivässä vain vedellä ellen ole tehnyt jotain sellaista, joka vaatii saippuaa: esim käsitellyt rasvaisia ruokia tai siivonnut.
Jos pesen vaikkapa kurkun tai tomaatit vesihanan alla niin mihin mä sitä saippuaa tartten huuhtoessani käteni sen jälkeen? Enhän mä voisi syödä sitä niitä kasviksiakaan ilman, että olisin jynssännyt sen saippualla puhtaaksi ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks sulla oikeesti näin köyhä elämä? Eikö sulla muuta tekemistä ole elämässä ku miettiä miten ihmiset pesee käsiänsä? Hanki harrastus tai muuta vastaavaa
Hyvin on aikaa elää ja harrastaa vaikka pari kertaa viikossa vilkaisee käsienpesupisteellä sivuilleen.
Ap
lavuaari. tiiä onko joku slangi sana mutta siks me ollaan aina kutsuttu sitä. sillä voi tehä muitankin temppuja esim juoda vettä tai pissiä ku vessan pönttö on varattu
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä, missä asutte ja mitä teette, mutta kotona huuhtasen käteni monta kertaa päivässä vain vedellä ellen ole tehnyt jotain sellaista, joka vaatii saippuaa: esim käsitellyt rasvaisia ruokia tai siivonnut.
Jos pesen vaikkapa kurkun tai tomaatit vesihanan alla niin mihin mä sitä saippuaa tartten huuhtoessani käteni sen jälkeen? Enhän mä voisi syödä sitä niitä kasviksiakaan ilman, että olisin jynssännyt sen saippualla puhtaaksi ensin.
99 % ei niin tee edes yleisissä vessoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99% oikeesti? kai tiiät miten % toimii?
Minä pesen vessanpytyssä sen jälkeen kun olen tehnyt tarpeeni. Uloste käy hyvin saippuasta ja jää raikas tuoksu käsiin.
Minä kyllä pesen aina oikeaoppisesti käteni. Kuulun ilmeisesti siihen 1%:n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koska se juoksevan veden alla tapahtuva toiminta ei ole pesuvaihe. Pestessä tarvitaan saippuaa ja sitä ei ole, jos vesi huuhtoo sen pois.
Ap
Ja alapäähänhän ei saippuaa saa laittaa ollenkaan, se pestään aina vain pelkällä vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
lavuaari. tiiä onko joku slangi sana mutta siks me ollaan aina kutsuttu sitä. sillä voi tehä muitankin temppuja esim juoda vettä tai pissiä ku vessan pönttö on varattu
Käsienpesupisteellä on useampi kuin yksi lavuaari.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ja alapäähänhän ei saippuaa saa laittaa ollenkaan, se pestään aina vain pelkällä vedellä.
Takapuoli ja nivuset pestään saippualla. Yök.
114: Ilmeisesti sinä parka et edes sitä tiedä, että korvakäytäväänkään ei saa laittaa saippuaa.
Vierailija kirjoitti:
114: Ilmeisesti sinä parka et edes sitä tiedä, että korvakäytäväänkään ei saa laittaa saippuaa.
Ei kai kehon aukkoihin ole tarkoituskaan sitä saippuaa työntää. Vai holahtaako sulla kaikki pesuaineet samantien emättimen ja peräaukon sisälle, jos peset nivusia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kehon aukkoihin ole tarkoituskaan sitä saippuaa työntää. Vai holahtaako sulla kaikki pesuaineet samantien emättimen ja peräaukon sisälle, jos peset nivusia?
Joillain on väljemmät paikat. Etkö tiennyt, että ihan gynekologit ovat todenneet, että limakalvoille ei laiteta saippuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99% oikeesti? kai tiiät miten % toimii?
Saattaa olla jopa vähän alakanttiin tää arvio. En oikeasti edes muista milloin olen viimeksi nähnyt jonkun muun kuin itseni saippuoivan kätensä kunnolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Vessapaperilla pyyhkiminen riittää!
Siis oikeastiko joku kyttää yleisissä vessoissa toisten käsienpesua?!
Pakko, kun ei löydy kävelevää vettä.