Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ostaa 2000 eur puhelimen?

Vierailija
28.12.2025 |

Parin vuoden päästä vanhentunut naarmuinen akku  loppu.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset.

Olen eläkkeellä ja ostan silloin tällöin uusimman IPhonen. Ne eivät vanhene parissa vuodessa, niiden tuki kestää seitsemän vuotta ja akku kestää jopa tuon ajan.

Mihin sä sitä tukea tarvitset puhelimen kohdalla? Jos se menee rikki, sitä varten on kotivakuutus. 

Tukipalvelut on kaikista suurin koijaus, mitä on. Jengi maksaa isoa rahaa joko hinnassa, tai höntimmillään erillisenä kuukausisopparina - mistä? Ei niin mistään. Ei tarvetta, ai palvelua - mutta rahaa vuotaa. 

Vierailija
42/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolla on varaa ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jolla on siihen 2000€ puhelimeen varaa.

Vierailija
44/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihn vin aloittajalle vinkkinä, että puhelimeen voi vaihdattaa uuden akun. 

Juuri katsoin omaan 5v vanhaan iphoneeni, että akunvaihto maksaisi 100-140. Kapasiteetti on laskenut 80%:iin tänä aikana. Mietin vaihtoa, mutta kestää puhelin mun käytöllä aamusta iltaan edelleenkin, joka on toistaiseksi riittänyt. 

Tuosta kun laskee vuosihinnan niin 5v sitten puhelin maksoi 1500e, niin se tekee 300e/v. Se miksi käytän iphone on se, että päivitykset tulee ja puhelin toimii. En ole vaihtamassa uuteen, koska ei ole mitään syytä. Toimii edelleen kuin uutena. 

Ihan riittävästi oli aikoinaan androideja, joihin päivitykset päättyi parissa vuodessa, koska jokainen valmistaja on muuttanut perusandroidia jollain tapaa, joka vaatii, että googlen julkaistua päivityksen, valmistajat joutuvat muokkaamaan sen omaan puhelimeen sopivaksi. Googlen julkaisun jälkeen kesti aina kuukausia ennen kuin päivitys tuli, jos tuli omaan malliin Apple kun julkaisee päivityksen, se on saatavilla heti kaikkiin tuettuihin malleihin. 

Vierailija
45/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden päästä vaihtuu uudempaan malliin. Mainitsemasi on teidän köyhien ongelma.

Nii, vuoden päästä se hölmö maksaa uudestaan 2000€.

No, enkä maksa. Sain vanhasta 1200 ja maksoin uudesta erotuksen vajaa 800e.

Vierailija
46/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväinen ihminen. Ostin kaksi vuotta sitten 1700€:n puhelimen. Toimii edelleen kuin uusi, vaikka on pudonnut ja kastunut monta kertaa. Laatu kestää.

Vierailija
47/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Firman puhelin" -tyypit on alemman portaan suorittajia, jotka eivät ymmärrä kokonaisuutta. 

Itsellä palkkioon sisältyy palkka, osakeohjelma sekä tulosbonukset. Erityisesti osakeohjelman osalta olen hyvin tieoinen firman kulurakenteesta. Tämän johdasta otan listalta itselleni vain ne työhön riittävät välineet, koska kaikki muu nostaa "liiketoiminnann kulut" momenttia, mikä laskee tulosta, mikä haittaa ihan hiton paljon jotain puhelinta enemmän sekä omaa taloutta, mutta myös niiden alemman portaan ahertajien. Jostain on säästettävä, että se kuuluisa "alin rivi" pysyy riittävänä. Tarpeeksi kun porsastelee ymmärtämättä kokonaisuutta, luetaan lehdistä muutosneuvotteluista. 

Vierailija
48/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa hinta erottautua napa nöyhtäisistä piereskelevistä tuulipuvuista. Tähän kun lisätään nivaska luottokortteja on eläminen helppoa.

Vierailija
49/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joa se ei sitä osamaksulla osta, niin rikas

Olen käsittänyt että rikkaat ovat usein pihejä eikä osta kalleinta elektroniikkaa. 

Kuuluisa esimerkki on Warren Buffett. Rahahommien GOAT. 

Kaveri ajelee aina käytetyllä vanhemalla autolla, eikä ole koskaan ostanut uutta autoa, koska pääoma-ajattelu. 

Moni muu häntä selvästi köyhempi multimiljardööri on hommannut kalliit autot ja kuskit. Pääomaa sulaa turhuuksiin, kun silläkin voisi tehdä tulosta.

Samalla tavalla ajattelee aika moni keskiluokkainen piensijoittaja. Tonni pois puhelimen hinnasta, on tonni AUMia, mikä nakuttaa seuraavan 8 vuoden aikana toisen tonnin itselleen kaveriksi. Ja kun niitä tonneja nipsii töihin sieltä täältä, alkaa pääomaa kertyä.

Vierailija
50/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen jolla on siihen 2000€ puhelimeen varaa.

Eiköhän jokaisella työssäkäyvällä ole varaa siihen. Jos ei muuten niin osamaksulla.

Oma puhelimeni maksoi 80e. Siinnä on liikaakin toimintoja ja tehoa minulle.

51/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin tänä vuonna 700euron iPhone puhelimen. 

Vierailija
52/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut matkustelee vuosittain, jotkut taas ostaa kalliin puhelimen vuosittain. Itse kun maksaa sen, niin antaa käyttää rahansa mihin lystää. Parempi tuokin, kuin että vetää röökiä tolla rahalla!

Vierailija
53/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset.

Olen eläkkeellä ja ostan silloin tällöin uusimman IPhonen. Ne eivät vanhene parissa vuodessa, niiden tuki kestää seitsemän vuotta ja akku kestää jopa tuon ajan.

Mihin sä sitä tukea tarvitset puhelimen kohdalla? Jos se menee rikki, sitä varten on kotivakuutus. 

Tukipalvelut on kaikista suurin koijaus, mitä on. Jengi maksaa isoa rahaa joko hinnassa, tai höntimmillään erillisenä kuukausisopparina - mistä? Ei niin mistään. Ei tarvetta, ai palvelua - mutta rahaa vuotaa. 

Veikkaisin että tuki=päivitykset. Android oli omasta mielestä perseestä siinä mielessä, että softaa ei päivitetty vuosittain. Iphonessa päivitykset tulee vähintään kerran vuodessa

Vierailija
54/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Applelta on kuulemma tulossa 8000e puhelin ensi vuonna !

Samsung pistää vielä paremmaksi 16 000e puhelimellaan.

Saadaan me varakkaatkin arvollemme sopiva puhelin.

Vierailija
55/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut matkustelee vuosittain, jotkut taas ostaa kalliin puhelimen vuosittain. Itse kun maksaa sen, niin antaa käyttää rahansa mihin lystää. Parempi tuokin, kuin että vetää röökiä tolla rahalla!

Ongelma siitä tuleekin, kun moni näistä on ostettu velaksi. Jos ihminen ei pysty vuodessa säästämään 2000 euroa, mutta kuvittelee voivansa lyhentä vuodessa sen 2000€ + korko + kulut, pitäisi hälytyskellojen soida. 

Muiden ongelmaksi se muodostuu, kun velat jää haisemaan, luottotiedot menee ja nostetaan rahaa yhteisestä kassassta sen laitakaupungin yksiön vuokratukiin. Siinä hommansa hoitava väki alkaa kyseenalaistamaan veronmaksamisen järkevyyttä, kun idea olisi, että jokainen luutii oman tonttinsa ja vasta kun ei todella mitenkään kykene, huudetaan muita apuun. Se juna meni jo. Sitä myöten koko "hyvinvointivaltion" perusta. Sitten huudellaan sen perään tajuamatta, että itse on osa sitä sen tuhonnutta ongelmaa.

Vierailija
56/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli edellinen iPhone seitsemän vuotta ja sen jälkeen annoin sen sukulaiselleni, jolla se on edelleen käytössä. En uusi laitteita kovin tiheään, joten ihan hyvin voin panostaa niihin kunnolla, kun ottaa huomioon niiden eliniän. Macbook Air on ollut käytössä kahdeksan vuotta ja nyt on ollut mielessä ostaa uusi, ja ihan mielellään siihen sijoitan enemmän, kun se tosiaan tulee olemaan pitkään käytössä.

Vierailija
57/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teetän heti tuohon kalliimpaan malliin kultasepällä uudet kuoret.

Vierailija
58/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö ihminen.

Oi tätä teidän köyhien kateutta, oikein sielua lämmittää.

Jotenkin hauskaa että sun ego perustuu jonkun uusimman puhelinmallin omistamiseen. Ja hienoa että sinunlaisilla typeryksillä yritykset tienaa vaikkakin kulutuskäyttäytyminen on ihan järjetöntä. Kateellinen sinulle on tuskin kukaan vaikka sillä luulolla saat itsellesi ylemmyydentunnetta.

Ei perustu. Sinun elämäsi perustuu mielensäpahoittamiseen siitä, ettet aikanasi osannut tehdä elämänvalintojasi niin, ettei olisi nyt aikuisena tarvinnut olla kateellinen niille, jotka ymmärsivät tehdä valintansa oikein ja nauttivat nyt valintojensa tuloksista.

Ootpa lapsellinen ja naiivi. Kateellinen sinun tuhlaamisistasi? Ja kateellinen sulle jostain puhelimesta? Älä jaksa. Toki sinä saat tehdä niillä elämänvalinnoillasi just niin kuin haluat, esim. pistää joka vuosi 2 tonttua uuteen puhelimeen.

Vierailija
59/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan mun puhelimen läpinäkyvän kortsukuoren alle grammaisia sijoituskultalevyä. 50 gramman harkkoa tällä hetkellä 6600€. Pitää heittää toinen kerros, niin sit mun puhelimen arvo on ainakin kakstoistdonaa. 

Talvitakissa mulla on sisävuoressa liimattuna muovitaskuja, missä on viiskymppisiä. Niitä ei voi käyttää, mutta niiden ansiosta mun takin arvo on n. viisdonaa. Pari viiskybästä mulla on teipattuna siihen rotsin rintaan, että jengi ymmärtää, että mulla on vähän rahaa. Tätä ennen spreijasin sen rotsin metallihohdolla, että on sellainen varakas-venäläinen -haju vielä siinä. 

Kyl elämä näin massipäällikkönä on hienoa. Ikävää kun pankit vainoaa ja jakaa tilitietoja Kelalle, niin ei pankkikorttia mulla ei kyl ole eikä luottotietojakaan. Vähän vaikeaa ostaa bensaa mun Corollaan, mikä on mutsin nimissä. 

Vierailija
60/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden päästä vaihtuu uudempaan malliin. Mainitsemasi on teidän köyhien ongelma.

Nii, vuoden päästä se hölmö maksaa uudestaan 2000€.

No, enkä maksa. Sain vanhasta 1200 ja maksoin uudesta erotuksen vajaa 800e.

"Vanhasta".