Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ostaa 2000 eur puhelimen?

Vierailija
28.12.2025 |

Parin vuoden päästä vanhentunut naarmuinen akku  loppu.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäväinen ihminen. Ostin kaksi vuotta sitten 1700€:n puhelimen. Toimii edelleen kuin uusi, vaikka on pudonnut ja kastunut monta kertaa. Laatu kestää.

Oho, oikeinko 2 vuotta sitten? Kuuluisi toimiakin kuin uusi tuolla hinnalla. Vaikka olet säästäväinen niin perin kömpelö olet jos tiputtelet ja uitat puhelintasi tämän tästä.

Vierailija
62/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri akusta on kyse,se ei kestä niin kauan kuin tuolla hinnalla pitäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö ihminen.

Oi tätä teidän köyhien kateutta, oikein sielua lämmittää.

Itse ymmärrän hyvin, ton verranhan parhaat I phonet maksaa, ei kadehdituta edes.

Vierailija
64/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästäväinen ihminen. Ostin kaksi vuotta sitten 1700€:n puhelimen. Toimii edelleen kuin uusi, vaikka on pudonnut ja kastunut monta kertaa. Laatu kestää.

Oho, oikeinko 2 vuotta sitten? Kuuluisi toimiakin kuin uusi tuolla hinnalla. Vaikka olet säästäväinen niin perin kömpelö olet jos tiputtelet ja uitat puhelintasi tämän tästä.

Tai sitten minulla on vain vauhdikas elämä, paljon actionia, pieniä lapsia jne. Sairausvakuutuksesta maksan 1200€ vuodessa. Edellytän kaikessa laatua.

Samsungeihin ei muuten tule edes uusia päivityksiä kahden vuoden jälkeen, eli niiden maksimikäyttöikä on 2 vuotta.

Vierailija
65/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku pelle tai tyhmä ostaa kalliin puhelimen. Esimerkiksi iPhone malleissa 13, 14, 15, 16 ja 17 ei ole tavallisen kuluttajan kannalta mtään merkittäviä eroja. 

Vierailija
66/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut matkustelee vuosittain, jotkut taas ostaa kalliin puhelimen vuosittain. Itse kun maksaa sen, niin antaa käyttää rahansa mihin lystää. Parempi tuokin, kuin että vetää röökiä tolla rahalla!

Ongelma siitä tuleekin, kun moni näistä on ostettu velaksi. Jos ihminen ei pysty vuodessa säästämään 2000 euroa, mutta kuvittelee voivansa lyhentä vuodessa sen 2000€ + korko + kulut, pitäisi hälytyskellojen soida. 

Muiden ongelmaksi se muodostuu, kun velat jää haisemaan, luottotiedot menee ja nostetaan rahaa yhteisestä kassassta sen laitakaupungin yksiön vuokratukiin. Siinä hommansa hoitava väki alkaa kyseenalaistamaan veronmaksamisen järkevyyttä, kun idea olisi, että jokainen luutii oman tonttinsa ja vasta kun ei todella mitenkään kykene, huudetaan muita apuun. Se juna meni jo. Sitä myöten koko "hyvinvointivaltion" perusta. Sitten huudellaan s

Teleoperaattorilta noi ostetaan kuluton ja koroton osamaksu.

Vierailija
67/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen jolla on siihen 2000€ puhelimeen varaa.

Eiköhän jokaisella työssäkäyvällä ole varaa siihen. Jos ei muuten niin osamaksulla.

Oma puhelimeni maksoi 80e. Siinnä on liikaakin toimintoja ja tehoa minulle.

Kyse onkin siitä miten sitä rahankäyttöään arvottaa. Sinulle 80€ puhelimessa on liikaakin ominaisuuksia, mutta jollekulle se kolmeen osaan flippautuva parin tonnin puhelin isolla ROM:lla on hintansa arvoinen. Osaa ei varmasti haittaa hommata puhelintaan myöskään osamaksulla.

Vierailija
68/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
69/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on satasen puhelin toiminut jo 4 vuotta. On putoillutkin useasti...

Vierailija
70/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdan puhelinta vuoden välein ja siitä 2000e puhelimesta saa ihan kyllin hyvän vaihtohyvityksen. 

Nojaa, samsung kusettaa sillä että pyytää ylihintaa puhelimesta jotta se sitten voisi hyvittää paljon vanhasta.

Ei kannata astua siihen kusetukseen.

Vierailija
71/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen 2000 on toisen 200. Joillain on vaan enemmän. 

Vierailija
72/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku pelle tai tyhmä ostaa kalliin puhelimen. Esimerkiksi iPhone malleissa 13, 14, 15, 16 ja 17 ei ole tavallisen kuluttajan kannalta mtään merkittäviä eroja. 

Ennen kyllä kannatti. Meni julkaisupäivänä ostamaan, ja teki saman tempun pari vuotta myöhemmin. Ero oli huomattava.

Vierailija
73/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö ihminen.

Oi tätä teidän köyhien kateutta, oikein sielua lämmittää.

Jos 2000 eurolle ei keksi muuta kohdetta kuin puhelin rahat ovat kyllä väärällä ihmisellä!

Vierailija
74/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdan puhelinta vuoden välein ja siitä 2000e puhelimesta saa ihan kyllin hyvän vaihtohyvityksen. 

Nojaa, samsung kusettaa sillä että pyytää ylihintaa puhelimesta jotta se sitten voisi hyvittää paljon vanhasta.

Ei kai nyt kukaan sentään kahden tonnin samsungia osta. Odottaa puoli vuotta niin saat puoleen hintaan.

Vierailija
75/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ostaa ton Samsungin Trifold-Foldin, jotain noin 3 donaa arvioitu hinta. Oon vapaaherra, paljon massia.

Vierailija
76/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset.

Olen eläkkeellä ja ostan silloin tällöin uusimman IPhonen. Ne eivät vanhene parissa vuodessa, niiden tuki kestää seitsemän vuotta ja akku kestää jopa tuon ajan.

Mihin sä sitä tukea tarvitset puhelimen kohdalla? Jos se menee rikki, sitä varten on kotivakuutus. 

Tukipalvelut on kaikista suurin koijaus, mitä on. Jengi maksaa isoa rahaa joko hinnassa, tai höntimmillään erillisenä kuukausisopparina - mistä? Ei niin mistään. Ei tarvetta, ai palvelua - mutta rahaa vuotaa. 

Tuki tarkoittaa, että siihen puhelimeen saa uusimmat käyttöjärjestelmäpäivitykset ja suojataan tietoturvaa. Minun puhelimeni ei mene rikki, sillä on lompakkokotelo eikä sitä heitellä mihinkään. Minulla ei ole mitään kuukausisopparia enkä myöskään lankea liittymäkauppiaiden tarjouksiin. Minulla on aina ollut saman operaattorin liittymä siitä asti kun ensimmäisen kännykän hankin. En ala vaihtelemaan liittymää jonkin muutaman euron hintaeron takia. Se on köyhien hommaa. Se on myös köyhien hommaa, että puhelin ostetaan osamaksulla.

Vierailija
77/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

töistä saan, en ole miettinyt koko asiaa

Vierailija
78/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmalla saatavilla aina uusin (parin kk viiveellä) iphone ja samsung joihin saa vaihtaa entisen kapulan 2v välein, ja kyllä käytän tätä hyväkseni. Itselleni privapuhelimenski ostan ihan androidia ja peruspuhelinta kun en pelaile tmv niin noin joka 3 vuosi. 

Vierailija
79/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt kukaan sentään kahden tonnin samsungia osta. Odottaa puoli vuotta niin saat puoleen hintaan.

Moni ostaa kun firma maksaa.

Ja kerro nyt toki mistä saat tänään samsung fold 7 puoleen hintaan. Se kun tuli ulos kesällä.

1659€ näyttää olevan halvin hintaseurannan mukaan, ja sekin joku liettulainen myyjä.

Vierailija
80/94 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas. Itse ostin viime vuonna vähän yli tonnin puhelimen ja oli kyllä kallis. 2000 e en ikinä laittaisi puhelimeen.