Millaista on olla 50v lapseton nainen?
Toisilla lapset maailmalla ja odottavat jo onnellisina lapsenlapsia.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
kovaa selittelyä lapsettomilta naisilta taisi osua arkaan paikkaan
Ei se ole mitään selittelyä jos vastaa kysyttyyn kysymykseen. Melkein kysyisin että miksi tästä asiasta tarvitsee tentata jatkuvasti - mikä mahtaa harmittaa?
Itse siis lapsellisena sanon tämän.
T: 24
ei kaikkien pidä eikä kuulu saada lapsia. On vain hyvä jos asian tiedostaa. Hyvin harvassa ovat ne tapaukset joissa ihminen ei ole halunnut lasta ja lapsen saadessa vietti löytyykin jostain ja kiintymyssuhde kasvaa. Useimmiten näin ei ole. Ne jotka eivät lapsia halua ja tietävät sen mutta pakonomaisena sellaisen saattavat hankkia esimerkiksi muiden painostuksesta, niissä harvoin köy hyvin. Hyvin usein heille tulee myös vakavaa synnytyksen jälkeistä masennusta
Hyi yäk, tekisin lapsen palvelemaan lähi-itiksiä. En todella. Sitä ne haluavat. Suomi pois suomalaisilta on jo nyt.
Kuka hullu tekee lapsia nyt, kun suomalaiset eivät kannata itseään.
Ja vielä lisätäkseni.
Tälläkin palstalla esimerkiksi joululahjatoiveissa ja kerro huonoimmasta joulustasi keskusteluissa on ollut paljon sellaisia joilla on nimenomaan olleet tällaiset vanhemmat jotka eivät niitä lapsia ole halunneet ja lapset siitä sitten ovat kärsineet. Viinaa juotu jatkuvasti, lapsia huostaanotetty, juhlapyhät juotu, syytetty lapsia siitä että he pilasivat vanhemman tai vanhempien elämän jne. Kamalia asioita.
Kyllä täällä maailmassa ihmisiä riittää. Ei todellakaan ihmiskunta kaadu siihen jos joku päättää nykypäivänä olla tekemättä lapsia. Olemme jokatapauksessa menossa suuntaan jossa edes töitä emme voi tehdä koska robotit ja tekniikka vievät nekin.
T: 24, 4 lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Porsimaton akka on hyödytöntä ongelmajätettä.
Kaltaisesi katkarapumulkku on hyödytöntä saastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla millaista?
Mikäs helvetin tenttaaja sinä olet ??? Oletko kusipää?..
Sinä kusipäähän täällä tenttaat, suksi vit tuun ääliö.
Vierailija kirjoitti:
kovaa selittelyä lapsettomilta naisilta taisi osua arkaan paikkaan
Olen tahattomasti lapseton.
Ihanaa
Olen vapaaehtoisesti lapseton, eli childfree.
En ole koskaan halunnut lapsia, en ole koskaan halunnut synnyttää.
Ja nyt olen onnellinen siitä, elämme hyvin vaikeita aikoja ja uskon, että tilanne tulee vielä pahenemaan.
Jos minulla olisi lapsia, olisin huolissani heistä.
Onneksi olen vastuussa vain itsestäni ja pärjään hyvin.
P.S.
Lasten saaminen ei tarkoita, että saa myös lapsenlapsia.
Ja on tarpeeksi aikuisia lapsia, jotka eivät välitä vanhemmistaan.
Ei kai tässä, olen yli 50 eikä ole lapsia. Miltä pitäisi tuntua?
Aloituksessa esitettiin (alentuvaan sävyyn) kysymys ja nyt ei saakaan vastata?
Otsikossa tiivistetty hyvin lapsia hankkivien itsekkyys, odotetaan lapsenlapsia.
Elän omannäköistäni elämää. En osaisi kuvitella itselleni lapsia, saati lapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa. Miksi tähän maailmaan pitäisi tuoda lapsi jollen itse sitä halua? Olisin kamala äiti. Täällä suomessakin on niin monia lapsia ilman kunnollisia vanhempia jotka heistä huolta pitäisivät koska tekivät lapsia kun on joku pakko ulkopuolelta. Kun lapsi tulee niin eivät välitä siitä koska eihän he sitä halunneet ja syyttävät sitten lasta että pilasivat heidän elämänsä.
Ihanko todella pitäisi kaikkien tehdä niin? Minusta parempi että painostus lopetettaisi ja ne jotka lapsia ihan todella haluavat ja joilla on hyvä tilanne hankkia niitä niin niitä myös niitä tekevät
Aivan. Todella surullista on se, että lapsia on sellaisilla, joilla ei pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Hyi yäk, tekisin lapsen palvelemaan lähi-itiksiä. En todella. Sitä ne haluavat. Suomi pois suomalaisilta on jo nyt.
Kuka hullu tekee lapsia nyt, kun suomalaiset eivät kannata itseään.
Täytyyhän veronmaksajia olla jatkossakin kantaväessä että elätetään vieraat tulevaisuudessakin. Itse olen onneksi tämän tajunnut jo yli 20 vuotta sitten enkä ole mennyt poikimaan orjaa.
Komppaan 20. Tehkööt sellaiset ihmiset lapsia jotka niitä haluavat. Mitään hyvää ei seuraa siitä jos joku pakotetaan Äidiksi vasten tahtoaan tai ei muuten ole mielentilallisesti valmis vanhemmaksi. Niinkuin nämät viimeaikaisetkin kamalat tapahtumat antaa. Se jossa perheen äiti sekoitti sokeria ja unilääkettä maitoihin ja murhasi kolme lastaan. Tai ne lukuisat lapset jotka on jätetty heitteille, asuvat laitoksissa koska vanhemmat eivät heistä välitä tai heidän kanssaan pärjää ja ne lukuisat lapset jotka päätyvät aivan hirvittäviin tekoihin joka päivä, muille tai itselleen koska eivät ole saaneet vanhemmiltaan aikaa ja rakkautta.