Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yliopistoihin haetaan eniten juuri oikikseen, kauppikseen, lääkikseen ja

Vierailija
28.12.2025 |

Mietin ihan muuten vaan, että miksi juuri nämä alat ovat ne, joihin hakee eniten porukkaa ja vaikka on vaikea päästä sisään, niin silti vuodesta toiseen näihin haetaa verisellä taistelulla? Miksi juuri nämä toistuu vuodesta toiseen ja näihin markkinoidaan tosi kalliita vaimennuksia? Miksi ei vaikka taide, kielet tai mikä tahansa muu? 

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppis helpoimmasta päästä? Huomaa mitä porukkaa täällä on. On jo kauppis, lääkis ja oikiski ihan helppoa pikku puuhaa. :D Siitä vaa opiskelemaan ja tienaamaan, jokaisella alalla isot keskipalkat ja kyllä ehdottomasti kannattaa jos se on jonkun mielestä todella helppoa, jopa se ihan kaikkein helpoin. Siitä saisi yhden arvostetuimmista tutkinnoista, jos pääset näihin sisälle! :D

Mitä vaikeaa kauppiksessa sitten on? 

Luulen että sinulle ei hakupainealoissa olisi yksikään tentti haastava, mutta meille tavallisille kuolevaisille kyllä riittää haastavia tenttejä yliopistossa. :) Mun älykkyysosamäärä on laskettu keskimääräistä korkeammaksi, ja olen kokenut osan oikiksen ja kauppiksen kursseista kyllä haastavaksi. Osa taas tietenkin helpompaa, ja varmaan vaikea valita kurssia, joka ooisi absoluuttises

Teknillinen fysiikka+taloustiede eli DI+VTM. DI-opinnoissa mulla oli tutaa sivuaineena ja se oli aivan ylivoimaisesti kevyintä ja helpointa koko tutkinnossa. Lääkisopinnot ovat aika lailla suljettuja, joten niissä olen aika pitkälti kavereiden varassa, mutta oli itsellänikin hieman elektrofysiologian ym. BME-opintoja eikä ne olleet mitenkään tuhottoman vaikeita. 

Vierailija
62/62 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka ja työllisyys. Lisäksi ovat suht helppoja opiskelualoja.

Helppoja? Lääkärin työssä ollaan vastuussa ihmisten terveydestä tai jopa hengestä.

Yhtälailla on vastuussa lähihoitajakin, joita usea niin vähättelee. 

Lähihoitaja ei ole sellaisessa vastuussa koskaan, eli ei voida puhua lääkäriin verraten edes lähelle. Lähihoitaja ei tee mitään hoitoon liittyviä päätöksiä. Lähihoitaja on totta kai tärkeä osa hoitoa, sitä ei varmaan kukaan kiellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla