Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkakulut, auttaisiko kukaan :(

Vierailija
24.04.2007 |

Veroilmoitus tuli ja sen mukaan minun pitäisi maksaa 2280 euroa! Matkakuluja siinä ei tietenkään ole huomioitu joten nyt tarvitsen apuanne näin ensikertalaisena! Käytän omaa autoa ja matkaa työpaikalle tulee 54 km yhteen suuntaan. Julkisilla sinne ei pääse. Laskeskelin että keskimäärin työpäiviä kuukaudessa tulee noin 18 päivää (vuorotyö). Kesäloma on 3 viikkoa. Tulikohan tuohon nyt tarvittavat tiedot?

Kuinka paljon minun mätkyt pienenee noiden matkakulujen takia? Voisiko kukaan auttaa tumpeloa!!!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos julkisilla ei pääse lainkaan niin sitten oman auton käyttäkustannukset. vero-sivuilta löytyy ohjeita...

Vierailija
2/4 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis julkisilla sinne ei pääse joten joudun käyttämään omaa autoani. Yritin ohjeiden mukaan laskea ja sen laskelman tuloksena oli että saisi muka palatuksia??? Ei, hitsi. En mä osaa laskea....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos auton käyttö tosiaan on sallittu, matkakulut lasketaan ihan km-korvauksien perusteella, 42 c/km. Työpäivät varmaan voi laskea niinkuin olit ne arvioinut, ehkä se normaali 22.5 päivää/kk ei sinulla menisi läpi? Se olisi edullisempaa sinulle.

Sen matkakulusumman (miinus omavastuu, oliko 500 e/vuosi?) saat vähentää verotettavasta tulostasi ja sen jälkeen katsotaan uudestaan, paljonko veroja tuloistasi menee, paljonko olet jo maksanut ennakkopidätyksinä ja viivan alle jää joko plussaa tai miinusta.

Tietämättä verotettavia tulojasi ei voi arvailla meneekö alle vai yli.

Vierailija
4/4 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vaikeaksi menee mun putkiaivoille :(

ap