Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotona työskentelevät!

Vierailija
24.04.2007 |

Mitä oikein teette? Minulla on yksi tuttu joka työskentelee kotona,mutta shoppailee ympäriinsä mihin aikaan tahansa. Lapset hoidossa tietysti. Joskus ei vastaa puhelimeen kun on " päivystyksessä" . Muuten on aikaa käydä lenkillä ja kahvilla.

Kuka maksaa tuollaisesta työnteosta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin mulla kyllä on aikaa keskellä päivää shoppailla. Mutta joskus kun menen kaupungille hoitamaan yrityksen asioita niin samalla voin käydä kaupoissakin jos on aikaa.

Vierailija
2/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle maksetaan työn tuloksista, eikä siitä, paljonko käytän sen tekemiseen aikaa ja mihin aikaan päivästä sen teen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen freelancekääntäjä, eli olen itsenäinen yrittäjä. Mulla voi olla kädet täynnä töitä, mutta silti voin käydä päivällä shoppaamassa. Usein nimittäin teen työni sitten iltamyöhään lasten jo nukkuessa. Mutta tosiaan joskus käyn usein asioillakin päivisin, kun ei viitsi sitten lasten kanssa lähteä työpäivän päätteeksi.

Tiedän myös yhden tyypin joka tekee ihan töikseen osakekauppoja kotoaan. Siis on sellainen " trader" , myy ja ostaa osakkeita ja sillä elelee sitten.

Joillain ihmisillä voi olla jotain verkkokauppaa tai sitten ihan ovat jotain puhelinmyyjiä tms.

Vierailija
4/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on " tulosvastuu" , eli tietyt hommat pitää saada tehtyä viikon/kuukauden aikana.

Shoppailut, kampaajat, lenkit, tennistunnit teen tietysti lasten ollessa hoidossa. Vastapainoksi vietän viikossa usein iltoja/öitä (esim. klo 21-04 välisen ajan) tutkimusten parissa. Teen töitä enimmäkseen silloin kun ne sujuvat, jolloin työteho ja tulosten syntyminen ovat ihan toista luokkaa kuin toimistolla istuminen ja työkavereitten kanssa jutustelu klo 8-16 välisenä aikana.

Tämä kotityöskentely on lisännyt tuloksellisuutta huomattavasti. Tämä siitä huolimatta, että päivisin haahuilen melko usein aivan muualla kuin työn parissa.

Vierailija
5/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuukausipalkka aina. Joskus töitä paljon,joskus vähemmän jolloin sorrun ehkä tekemään muuta. Voin käydä salilla tai lenkillä tai joskus jopa kahvilla. Illat sitten puuhataan lasten kanssa.

Vierailija
6/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa kateellinen.. :)

Ap

Vierailija
7/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni olen kyllä jotenkin poikkeus. Nimittäin monet jopa ovat yrittäneet tarjota minulle jotain muuta työtä, kun eivät tunnu tajuavan että kyllä tämä kotoakin tehtävä työ on sitä oikeaa työtä:-). Esim. siskoni ei ainakaan tunnu ymmärtävän sitä, että joku oikeasti voi saada palkkaa siitä että istuu vain kotona... heh.

Kai tämä voi vielä olla vähän erilaista ja outoa, ainakin näille maalaisille:D.

Kyllä mä itsekin joskus olen vähän sitä mieltä, että helposti tässä tienaa verrattuna siihen, että lähtisin jonnekin kiireellä joka aamu.

t. 4/kääntäjä

Vierailija
8/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuttavapiirissäni olen kyllä jotenkin poikkeus. Nimittäin monet jopa ovat yrittäneet tarjota minulle jotain muuta työtä, kun eivät tunnu tajuavan että kyllä tämä kotoakin tehtävä työ on sitä oikeaa työtä:-). Esim. siskoni ei ainakaan tunnu ymmärtävän sitä, että joku oikeasti voi saada palkkaa siitä että istuu vain kotona... heh.

Kai tämä voi vielä olla vähän erilaista ja outoa, ainakin näille maalaisille:D.

Kyllä mä itsekin joskus olen vähän sitä mieltä, että helposti tässä tienaa verrattuna siihen, että lähtisin jonnekin kiireellä joka aamu.

t. 4/kääntäjä

Vierailija
9/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen akateeminen sekatyöläinen, mm. kirjoitan lehtijuttuja, editoin toisten juttuja ja etäopetan. Ei sairaslomaa, ei sijaisia, ei lomia, ei mahdollisuutta hoitaa sairasta lasta kotona saaden palkkaa jne.

Jos olen kolme päivää kipeänä saan tehdä koko viikonlopun, yöt mukaanlukien töitä.

Vierailija
10/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kääntäjä mutta kuulun varmaankin samaan kategoriaan heidän kanssaan. On minullekin huudahteltu että onpa kiva että voit hoitaa lapset kotona eikä tarvitse viedä heitä hoitoon. Mutta kaikki ovat kyllä yhdestä lauseesta ymmärtäneet, kun olen oikaissut, että lapsia ei voi hoitaa kotona samalla kun työskentelee - sanon usein että se on sama asia kuin ottaisi lapset mukaan toimistoon.

Vierailija
11/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapset kotona toista viikkoa sairauden takia,ja töitä on silti tehtävä. Päivät menevät oksennusta siivoten ja puhelimessa kauppoja tehden,ja illat teen töitä ettei pääsisi kasaantumaan liikaa.

Vierailija
12/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voisi olla minun kirjoittamaani.

Vierailija
13/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikoissa on kovasti eroja, joskus voi olla hyvinkin hiljaista ja aikaa juosta kaupungilla, mutta vastapainoksi on järjettömiä viikkoja, jolloin töitä tekee yötä päivää...

Vierailija
14/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin " kyllä sosiaaliset tilanteet ovat työpaikan tärkein asia" .

Jaahas,minulla ei ole tapana juoruilla työaikana.

Vierailija
15/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no kieltämättä ois kiva joskus puhua jonkun kanssa näin työpäivän aikana. Ehkä jos ei olisi perhettä niin olisi aika yksinäistä? Toisaalta, sittenhän hakisi sitä seuraa ehkä iltaisin jostain harrastuksen parista?

En mä nyt oikeastaan sinänsä edes työkavereita kaipaa. Kääntäjän työ on muutenkin aika yksinäistä eikä siinä voi kamalasti koko ajan työkaverin kanssa pölistä koska kääntäessä tarvitsee kovasti just sitä työrauhaa!

Tuokin on totta, että sairaslomat ovat outo käsite. Kuin myös ne tilanteet on hankalia, kun joku lapsista on kipeenä! Toisaalta, miehelläni on myös joustavat työajat ja mitä vanhemmiksi lapset tulevat, sitä helpommin heidätkin voi ainakin hetkeksi jättää yksikseen ja tehdä töitä.

Paljon minäkin teen iltaisin ja viikonloppuisin hommia. Toisaalta pidän vapaudesta paljon. On kokemusta myös niskaan läähättävistä pomoista eikä sekään hauskaa ole! Ja on sitä aika orjana kun toiselle tekee töitä. Nyt on sentään edes jotain vapautta.

Onhan kaikilla yrittäjillä vähän tätä, että työtä on paiskittava ja paljon, jos haluaa tienata. Ja että sijaista ei ole. Elämäntapahan siitä työstä sitten tavallaan tulee.

4

Vierailija
16/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toimittaja ja työt menevät usein aaltoliikkeenä: välillä on kamala kiire ja paljon kirjoitettavaa, välillä taas odottelee vain soittopyyntöön tai sähköposteihin vastauksia. Usein silloin suunnittelee tulevia töitä, mutta se eli ideointi sujuu joskus paremmin, kun poistuu hetkeksi koneen ääreltä. Ja mihinpä sitä kotoa (asun ison kaupungin keskustassa) lähtisi muualle kuin kauppoihin. Mullakaan siis ei ole työaikaa, mutta silti vastuu siitä, että teen sovitut työt.

Vierailija
17/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni yritti aikansa " auttaa" , samaten yksi naapuri jaksoi piikitellä, kuinka " sinä se vaan et töihin mene" ...

Joillekin " freelancer" tuntuu myös olevan työttömän eufemismi.

Vierailija
18/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitoa en kuitenkaan hoida, siihen ei mun osaaminen riitä.

Mä tosiaan käyn välillä kaupassa, koiran kanssa lenkillä, ym. tai sitten en käy missään.

Ihanaa on just se että kukaan ei ole niskaan hengittämässä, ja voin pitää taukoni silloin kun haluan. Pääasia että työt kuitenkin tulee tehtyä.

Viime perjantaina mä en tehnyt kuin muutaman työjutun, ja loppupäivän siivosin.

Tykkään työskennellä kotona. Koululaista odottaa äiti kotona, ja päiväkoti-ikäisenkään ei tarvitse pitkiä päiviä viettää hoidossa, välillä pidetään vapaapäiviä keskellä viikkoa.

Vierailija
19/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kiirettä, tehdään työtä tukka putkella kellon ympäri, kun ei, ehditään tehdä vaikka pihahommia. Ja tosiaan parturit, hammaslääkärit ja isommat kaupassa käymiset saadaan hoidettua päiväsaikaan lasten ollessa koulussa ynnä hoidossa. Kaupoilla tulee käytyä usein asiakasmatkojen yhteydessä.

Meno saattaa näyttää naapureista laiskottelulta.

Vierailija
20/23 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa tilanteessa olevat yrittäjät (työskennellään kotona + lapsia) voisivat voivotella oloaan, muistutella alv:n maksupäivistä ja iloita uusista asiakkaista tai työtilauksista. Onko sellaista? Mihin sellaisen voisi perustaa ja kuka sen osaisi tehdä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi