Miten ihmeessä se, että työttömät lähettävät joka kuukausi lukuisia työhakemuksia muka vähentää työttömyyttä
Ei sinne yrityksiin tule lisää avoimia työpaikkoja eivätkä työnantajat ala palkkaamaan lisää väkeä vaikka työttömät lähettäisivät kuinka paljon hakemuksia tahansa. Joten kovasti vaan ihmetyttää, että miten päättäjät niin suuresti luottavat suurten hakemusmäärien työllistävyyteen, kun yrityksissä todennäköisesti ne hakemukset vain hävitetään välittömästi ilman että kukaan edes vilkaisee niitä
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Miten työpaikan saa, jos sitä edes hae?
Eihän palstatyöttömät mitään työpaikkaa halua.
Tarkoitus on tempputyöllistää tilastojen suhteen. Kun ei muista lähettää, niin siirtyy karenssin myötä "työllistyneiden" joukkoon.
Ihmisen tilanne ei parane mutta näennäisesti työttömyys vähenee. Poliitikot katsoo vain tilastoja.
Jos arki meinaa osua poliitikkojen lähipiiriin, niin sitten Stubbit hankkii Olivereilleen jonkun suojatyöpaikan kaikkien kymmenien pätevämpien ohi jne. Ja kun taloudellinen lama ei koske poliitikkoja, niin sille silloin tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tällähän vain yritetään syöttää kansalle uskomusta, että työtä kyllä löytyy kun vain viitsii hakea ja sitten on helpompi ajaa läpi työttömyysturvan heikennyksiä.
Niin demarithan tämänkin aivopierun takana on. Jatkaen siis väittämääsi voidaan argumentoida että demarit ja sossut ajaa työttömyysturvan heikennystä. Epäilemättä koko sosiaaliturvan heikennystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten työpaikan saa, jos sitä edes hae?
Eihän palstatyöttömät mitään työpaikkaa halua.
Kolmannes on työkyvyttömiä.
Sehän se onkin hullua. Oleellista ei ole että työtön hakee töitä vaan tärkeintä on muistaa ilmoittaa siitä te-viranomaiselle. Vaikka olisit hakenut sataa paikkaa mutta et muistanut kertoa neljästä saat karenssin.
Minä muuten aikanaan sain karenssin vaikka olin hakenut ilmoitukseni mukaan, virkailija soitti yhteen työpaikkaan ja esimies sieltä ilmoitti että en ollut hakenut. karenssi tuli samantien ja uhattiin kolmen kuukauden korvauksien takaisinperinnällä. Soitin ko esimiehelle ja hän tutkittuaan asiaa huomasi että olinhan hakenut (hän oli jopa vastannut minulle hakemukseni jälkeen), minulle sanoi että "hakemuksia tuli niin jumalattomasti ettei hän voinut muistaa onko joku hakenut vai ei" ja siksi varmuuden vuoksi ilmoitti ettei ollut hakenut!! asian selvittely viranomaisen kanssa kesti pari kuukautta, sen ajan olin nollatuloilla. Selvisi toki lopulta mutta tiukkaa ja ahdistavaa oli.
En näe systeemissä järkeä.