Voiko 15v ja 12v olla yötä yksin kotona?
Kommentit (25)
En jättäisi. Mitä, jos jotakin sattuu? Se, että joskus ennen on jätetty lapsia heitteille, ei ole mikään peruste tehdä niin enää. Aivan vähintään pitäisi olla puhelimen päässä joku luotettava aikuinen, joka pääsee nopeasti paikalle.
Ei voi.12v liian pieni,eikä ole vastullista jättää 15vuotiaan vastuulle.
Minä asuin omassa asunnossa 15 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sisarukset, vai onko tää joku outo aloitus taas?
Jos normaali perhe ja normaalit lapset, niin voivat olla, jos itse haluavat. Tietenkin mukuloiden pitää tulla keskenään toimeen ja isomman pitää olla vastuuntuntoinen. Kyllä vanhemmat tietävät, minkälaiset lapset niillä on ja onko tuo mahdollista, vai tuleeko ongelmia. Jos taas nykypedagogilta kysyy, niin lapset ei osaa mitään ennen 30 ikävuotta.
Sitä minäkin, ihme kysymys. Itte oon ollut 60-70 luvun taitteessa yksin kotona jo seitsämän vuotiaana ja nyt täällä kysellään tällaisia? Mitähän seuraavaksi, voiko haarukalla syödä soppaa? Vastaus: tottakai voi, mutta se saattaa vähän kestää ennen kuin nälkä lähtee...
Tää oli silloin muinaisajalla.Silloin myös ajettiin ilman kypärää moottoripyörällä,ei tarvinnu turvavöitä jne.Ei kannata verrata nykypäivään.
Oon aikanaan käynyt useammissakin kotibileissä jotka on järjestetty kun vanhemmat jättivät jälkikasvunsa itsekseen kotiin ja ainakin yksien tuollaisten jälkeen epäilen vanhempia odottaneen aivan järkyttävän ison korjauskustannuksen.