Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pelkkää ilmaa miesystäväni teineille =(

Vierailija
27.12.2025 |

Olen ollut heidän elämässään nyt 2,5 vuotta. Teinit isällään joka toinen viikko ja olen tehnyt ruokaa ja kuskannut harrastuksiin, jos isänsä on ollut estynyt. Vastaavat yhdellä sanalla jos suoraan kysyn jotain, mutta omatoimisesti eivät tervehdi tai puhu mitään. Joululahjanikin ottivat vastaan sanomatta mitään. Vanhempansa on eronneet 7 vuotta sitten, joten heidän eroon en ole syy.  Tuleekohan meille koskaan mitään välejä?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ulkopuolinen lapsille.Outo vieras ihminen. Lasten isä saisi hävetä.

Vierailija
42/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä, kun joskus aikuistuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ex-miehen lasten elämässä pienestä pitäen. Tulimme hyvin toimeen, mutta en kyllä muuttanutkaan samaan asuntoon. Murrosiässä nuoret olivat mieluiten omissa oloissaan. Tuo voi siis liittyä ikään.

Vierailija
44/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe-elämä ei ole perhe-elämää! Mitä tunkesit niitten perheeseen?

Vierailija
45/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä pitäisi olla jotkut välit? Teinit eivät halunneet sinua elämäänsä, ihan riittää, että sietävät.

Olen samaa mieltä, mutta usein nämä yh-/vuoroviikkoisät haluavat, että uusi naisystävä viettää heidän kanssaan aikaa ikään kuin perheenä .

Minäkin kerran Tinderissä viestittelin miehen kanssa, jolla oli vuoroviikoin 12- ja 15-vuotiaat lapset. Kirjoitin, että haluaisin parisuhteen, jossa voidaan viettää kahdenkeskistä parisuhdeaikaa kahden kesken ilman kummankaan lapsia, johon mies vastasi, että se ei hänelle käy, sillä hän haluaa, että hänen uusi naisystävä viettää aikaa hänen lastensa kanssa ja luo heihin suhteen. No onko ne lapset sitten innokkaita hengaamaan yhdessä isän uuden naisystävän kanssa?

Minkälainen parisuhde syntyy, jos siinä on aina ympärillä muita? Pinnallinen ainakin.

Vierailija
46/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä pitäisi olla jotkut välit? Teinit eivät halunneet sinua elämäänsä, ihan riittää, että sietävät.

Olen samaa mieltä, mutta usein nämä yh-/vuoroviikkoisät haluavat, että uusi naisystävä viettää heidän kanssaan aikaa ikään kuin perheenä .

Minäkin kerran Tinderissä viestittelin miehen kanssa, jolla oli vuoroviikoin 12- ja 15-vuotiaat lapset. Kirjoitin, että haluaisin parisuhteen, jossa voidaan viettää kahdenkeskistä parisuhdeaikaa kahden kesken ilman kummankaan lapsia, johon mies vastasi, että se ei hänelle käy, sillä hän haluaa, että hänen uusi naisystävä viettää aikaa hänen lastensa kanssa ja luo heihin suhteen. No onko ne lapset sitten innokkaita hengaamaan yhdessä isän uuden naisystävän kanssa?

No nuo ovat niitä miehiä jotka etsii samalla ilmaista hoitajaa/kokkia/kuskia lapsilleen että voivat ulkoistaa omista lapsista huolehtimisen jollekin muulle. Iso red flag. Mies on tuossa yhtälössä ainoa joka tästä kuviosta hyötyy tai sitä haluaa, ei ne lapset tai uusi nainen.

Vierailija
47/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika kova paikka lapselle, kun heidän kotinsa eli vanhempien suhde on särkynyt. Ehkä voisit keskustella heidän kanssaan aiheesta? Toivottavasti saatte arjen toimimaan uusperheenä.

AP kertoi, että vanhempien erosta kulunut 7 vuotta eli lapset eivät edes olleet kovin isoja eron aikaan.

Vierailija
48/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperhe-elämä ei ole perhe-elämää! Mitä tunkesit niitten perheeseen?

Mitä sä tuolla tarkoitat? Valtaosa uus perheessä asuvista on tyytyväisiä.

Vierailija
49/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mielistele niitä lapsia, annat niille ylivallan käyttäytyä noin tympeästi juuri silloin. Jos ei nuori osaa kiittää, siitä pitää huomauttaa. Ja lopeta lahjojen anto, puhu asiasta toki ensin sen miehesi kanssa, kerro mikä mättää, ja sano, että jos noin huonokäytöksisiä ovat, et jatka enää passaamista, tehkööt itse ruokansa ja menkööt bussilla harrastuksiin. 

Minusta noita teinejä olisi hyvä vähän testata jotta he eivät ottaisi asioita liian itsestäänselvinä. Seuraavan kerran kun he ovat vailla autokuskia, he voivat pyytää sitä kohteliaasti tai mennä vaihtoehtoisesti bussilla.

Soittavat isälleen ja sanovat, että sopimuksesta ei pidetä kiinni, emme pääse harrastukseen/kouluun/mihin ikinä piti mennä. Sen jälkeen isä ja puoliso  käyvät keskustelua siitä, mitä merkitsee luottamus. Kun puoliso seuraavan kerran oikeasti tarvitsee apua, teinit kohauttavat olkapäitään ja toteavat, että ei kuulu meille.

Mistä ihmeen sopimuksesta? Et sinä ole velvollinen kuskaamaan miehen lapsia tai muutenkaan huolehtimaan heistä. Heillä on vanhemmat sitä varten.

Vierailija
51/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit nyt on tuollaisia. Mutta ehkä voit kokeilla, jos kysyisit mitä ruokaa toivovat, ja osallistaa heitä vaikka salaatin tekemiseen tai pöydän kattamiseen? Tai jos heidän harrastuksista löytyisi jotan yhteistä puhuttavaa? Jos kokeilisit yksi teini kerrallaan. 

Luikkivat huoneisiinsa syömään, eivät jää syömään yhdessä

Ap

En tajua tuota, että omissa huoneissa syödään lounaita ja muita näitä. Ruokapöytä on sitä varten, oli ikää minkä verran tahansa. Äijäsi on päästänyt asiat lipsumaan myös käytöstapojen opettamisen osalta. 

Vierailija
52/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No virhehän tuossa on se, että olet mennyt teinien kotiin asumaan. Leikkimään äitipuolta.Sehän on miehen ja teinien koti. Ei sinun.

Minulla on omakohtaista kokemusta. Tapaain, rakastuin mieheen ja aivan suloisiin lapsiinsa mutta en mennyt pikkukoululaisten kotiin perhettä leikkimään.

Nyt 9v myöhemminkään en ole mennyt sinne. Asun naapurissa. Välit ovat edelleen lapsiinkin hyvät. Ystävä on oikea termi aikuisen näkökulmasta, sitä sitä toivoisi, mutta nuorilla on omat ystävänsä.

Ja heillä on tosi kiva äiti, en minä ikinä ole kuvitellut olevani näille edes äitipuoli. Olen ihan vain -etunimi-.  

Rakastan heitäkin mutta tajuan että eihän heidän tarvitse minusta välittää. 

En minä esim. saa heiltä lahjoja vaikka ostan heille. Eihän heillä juuri ole edes rahaa, he kyllä tarvivat ne vähät omiin menoihinsa  

Toki teinit ovat etäisempiä ja vaisumpia asioistaan kuin nuorempina mutta se toimii myös vanhempien suuntaan.

Luulen että heille on tärkeintä se että olen hyvä tyyppi ja teen isänsä onnelliseksi. Ei he varmaan odota muuta. On ne silti tehty monenlaista yhdessä porukalla ja välillä ilmankin isäänsä.

En usko hetkeäkään että näin olisi ollut jos olisin tuppautunut sinne kotiin asumaan.

Vierailija
53/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ottanut keittiöpiian ja pikataksikuskin tehtävät. Miksi miehesi ei hoida kotia ja lapsiaan ? Vaativa työ, tärkeä harrastus oma mukavuuden halu, taloudellinen ylivalta, nestettä päässä, muu syy ? miten jaatte kodinhoidon lapsettomilla viikoilla ? voisitko olla yhden teiniviikon jossain omissa oloissasi, kokeilla olisiko parempi hankkia oma asunto ja vaan tapailla miehen kanssa ? tai sitten vaan jatkat nykyisessä roolissasi. Onko miehesi mielestä tilanne ok ?

Vierailija
54/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea  sanoa. Jos teinit ajattelee että turha tutustua enempi jos iskä taas eroaa tästäkin muijasta viimestään ku vuosimalli alkais olla liian vanha. Nuoret ei oo mitään tyhmiä. 

Vierailija
55/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika kova paikka lapselle, kun heidän kotinsa eli vanhempien suhde on särkynyt. Ehkä voisit keskustella heidän kanssaan aiheesta? Toivottavasti saatte arjen toimimaan uusperheenä.

AP kertoi, että vanhempien erosta kulunut 7 vuotta eli lapset eivät edes olleet kovin isoja eron aikaan.

Montako naista/miestä heille on jo ehditty esitellä vanhempiensa uusdeittinä. Jossain vaiheessa ei enää innosta tutustua. 

Vierailija
56/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioerot pitää kieltää lailla perhellisiltä

Jumala vihaa hylkäämistä joka tarkoittaa mm avioeroja. 

Vierailija
57/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien omat lihalliset himot menee lasten edelle, kaikki uusioperheet yms on syöpää lapsille tottakai noikin teinit pitää sua outona, vieraana ja ajattelevat varmaan että tuppaudut ja toivovat sut pois. 

Vierailija
58/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt suhteet erillään lapsista, enkä ole muuttanut yhteen, kun lapset vielä asuvat kotona. Joskus ollaan vietetty aikaa yhdessä, mutta riippuu monesta asiasta, miten se sujuu. Aika ydinasia on se, miten lasten vanhempi on hoitanut eronsa ja ottanut vastuun lapsistaan eron jälkeen. Jos se on tehty huonosti, niin ikävät kokemukset suhteessa vanhempaan heijastuvat myös vanhemman kumppaniin.

Vierailija
59/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien omat lihalliset himot menee lasten edelle, kaikki uusioperheet yms on syöpää lapsille tottakai noikin teinit pitää sua outona, vieraana ja ajattelevat varmaan että tuppaudut ja toivovat sut pois. 

Älä höpötä. Valtaosa uus perheessä elävistä on erittäin tyytyväisiä tilanteeseensa.

Vierailija
60/105 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No virhehän tuossa on se, että olet mennyt teinien kotiin asumaan. Leikkimään äitipuolta.Sehän on miehen ja teinien koti. Ei sinun.

Mistä sä tiedät, onko AP ja hänen miehensä ostanut uuden yhteisen asunnon vai onko miesystävä ja tämän lapset muuttaneet AP:n asuntoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi