Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein että huippukuntoiset keski-ikäiset saa ravata ilmaiseksi yksityisellä?

Vierailija
27.12.2025 |

Siis lääkäripalveluissa! Mun sukulainen näytteli jouluna labratuloksia että oli työnantajan piikkiin tehnyt satojen eurojen labrapaketit ja ennusteet. Jotka toki näytti että on erittäin terve ja hyväkuntoinen. Ravaa fysioterapeutilla jossa saa kunto-ohjelmat ja jopa poistaa luomia.. 

Samalla tosisairaat jonottaa terveyskeskuksessa. Onko oikein?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on varmaan epäreilua että työssäkäyvät saavat palkkaa kun työttömät sun muut vähäosaiset eivät saa. 🙄 Vaikka suomalaiset tarjoilevat kaiken vastikkeetta ulkolaisille, on suomalaiset hirveitä r4515teja. Mikä ihme saa ihmiset lähtemään tähän populismiin mukaan? 

Vierailija
62/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan, niin ei tarvitse kadehtia niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairas tämä koko järjestelmä. Työssäkäyvät pääsee joka pikku pipistä lääkäriin. Itselläni on matala ferritiini, hiukset lähteneet päästä. Rautalisä ei auta. Husista ei hoitoa saa. Raudanpuute on vienyt koko elämäni.

Mene yksityiselle,sinne pääsee tiputukseen.

Juu, ei tiputus työterveyteenkään kuulu, kyllä se on itse maksettava.

Vierailija
64/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi? Työnantaja maksaa ne kulut. Jos ei maksaisi, ne voisivat olla siellä palkassa mukana.

Kannattaa tutustua työnantajan pakollisiin sivukuluihin.

Vierailija
65/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että jonkun pitäis maksaa ap:llekin lääkärikulut? Mutta kun ei ole ilmaisia lounaita. Tuo työssäkäyvän työn tuloksella maksellaan hänen lääkärikäyntinsä. Suomi on konkurssissa koska ei ymmärretä että mikään ei ole ilmaista. 

Kaikilla työpaikoilla ei ole työterveyshuoltoa.

Mm. Kelalla ja kuntatyöntekijöillä on.

Mielestäni eläkeläisten kuuluisi saada alkaneessa lääkärikokeilussa myös maksuttomat labrat, jotka lääkäri on katsonut tarpeellisiksi.

Minäminäminä. Tietenkin haluaisit lisää itsellesi. Eläkeläiset on ainoa ryhmä, jolta ei ole viety mitään vaan on annettu lisää. Fakta on kuitenkin se, että eläkeläiset vievät valtaosan Suomen budjetista ja ovat käytännössä täysin veronmaksajien elätettäviä. Nykyiset työssäkäyvät maksaa teidän eläkkeet ettekä ole omia eläkkeitänne maksaneet. Kukaan ei vaan kehtaa sanoa tätä ääneen, että tämä talouden tila johtuu pitkälti teistä. 

Vierailija
66/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista paska ja mene töihin, niin sinäkin saat pääset työterveyshuollon piiriin.

Mä olen keikkatyöläisenä, niin ei mulla mitään työterveydenhuoltoa ole!

- ei ap

Vierailija
67/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvi edes mennä paikalle, vaan voi chattilääkäriltä hommata helposti sen 3 - 5 päivää saikkua. Siis ajatelkaa: VIESTEILEMÄLLÄ etälääkärin kanssa automaattisesti sairalomaa, kun sanoo vaikka olevansa kuumeessa.

Näitä palveluja käytetään ihan v*tusti väärin..

Vierailija
68/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ilmaista ole, työnantaja maksaa.

Vierailija
69/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvi edes mennä paikalle, vaan voi chattilääkäriltä hommata helposti sen 3 - 5 päivää saikkua. Siis ajatelkaa: VIESTEILEMÄLLÄ etälääkärin kanssa automaattisesti sairalomaa, kun sanoo vaikka olevansa kuumeessa.

Kyllä nuo tyypit toisaalta työpaikalla tiedetään ja tunnetaan. Kohtalo on vain ajan kysymys.

Vierailija
70/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sä varmaan järkytyt, mutta meillä saa omalla ilmoituksella olla poissa viisi päivää. 

Vierailija
71/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen terveydenhoito pitäisi saada niin hyväksi, ettei työterveydessä hoidettaisi kuin työperäisiä tauteja.

Ja ettei KELA korvaa mitään yksityisille. Ja hintakatto.

Vierailija
72/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista paska ja mene töihin, niin sinäkin saat pääset työterveyshuollon piiriin.

- ei ap

Kyllä on. Työnantaja kusettaa sua  kun et kuulu ammattiliittoon. 

Vierailija
73/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työterveyshuolto esim. kuntatyönantajilla kata enää juuri mitään

Vierailija
74/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, siskoni meni näyttämään työterveyslääkärille rintaansa tullutta pattia ja sai kiireellisen lähetteen ultraääneen ja sen jälkeen erikoissairaanhoitoon. Aggressiivinen rintasyöpä, molemmat rinnat poistettiin. Mutta ehkä hänkin oli mielestäsi huippukkuntoinen keski-ikäinen joka ravasi turhaan ilmaiseksi Mehiläisessä?

Köyhä työtön, joka menisi terveyskeskukseen näyttämään pattia rinnassa saisi korkeintaan mielialalääkereseptin tai "seurataan ja tuut sitten vuoden päästä kontrolliin" tuomion. Kaikkien kuuluisi saada tarvitsemaansa hoitoa, mutta niin ei ole!

Vierailija
75/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ei ap

Jep. Ja matalapalkka-aloilla työterveys usein lakisääteinen minimi eli julkisen terveydenhuollon varassa olet käytännössä.

Vierailija
76/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin vaan, niin ei tarvitse kadehtia niin paljon.

Haamutöihin vaan. Niihin tuhansiin haamutyöpaikkoihin voi mennä vaatimaan varmasti töitä. 

Vierailija
77/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työterveyshuolto esim. kuntatyönantajilla kata enää juuri mitään

Minä olen Helsingin kaupungilla töissä. Meillä on Mehiläisen työterveys. Ihan kattava tuo on. Rokotukset tuli kuten kuuluikin ja astmaani olen hoidattanut. Reseptit uusitaan. 

Vierailija
78/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tennistä pelatessa meni nilkka.

Lasketellessa meni ranne.

Jalkapallossa Polvi.

Mopoa revitellessä halkesi pää.

Näitä me eläkeläiset joudutaan maksamaan.

Älä helvetti natise. Se voi ranne tai nilkka äkkiä sinultakin murtua. Minulta murtui. Terv. mummo80

Vierailija
79/79 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia Suomi on tässä, koska kaikki pitää olla ilmaista ja nopeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi