Onko "viinien harrastus" meriselitys alkoholismille?
Akateemisissa piireissä ainakin juoppous on ainakin häveksyttävä asia. Kulissien pitää olla kunnossa.
Jos "harrastaa viinejä" ja lipittää näitä, niin onko tämä vain elegantimpi peitenimi alkoholismille? Tässähän henkilöllä on kotona viinaa vaikka miten varastoituna ja sitä on aina saatavilla. Sitä hamstrataan, kerätään ja sitten lipitellään pitkin iltoja.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
On. Ja ne hassunhauskat muka-hienot kuvaukset viinin mausta on oikeasti keksitty umpikännissä.
Ööörhggg tää on ihan v*tun pyöree ja tamminen, ööörh... 🤮
Eioo. Mulla on kaveri joka harrastaa viskejä. Tosi harvoin juo itsensä humalaan asti.
Harrastan viinejä mutta juon hyvin vähän. Käyn n 7x vuodessa viinitiloilla ja cantinoissa maistelemassa viinejä.
Esim jouluna, 2 päivän aikana meni 3 aterialla 2 lasia valkoviiniä ja 2 lasia punaviiniä. Eilen avasimme yhden erikoisviinin ruualle ja pullosta on 2/3 jäljellä. Tämän pullon jälkeen juomme viiniä (ruuan kanssa) kerran tammi-, helmi- ja maaliskuussa kun meille tulee päivällisvieraita. .
En nyt näiden 5 lasillisen/2kk perusteella pitäisi itseäni alkoholistina tai edes persona viinille.
Minä harrastan viskejä ja juon hyvin pienen viskilirun parin kolmen viikon välein. Minulla on vielä 10-20v sitten ostettuja pulloja jäljellä.
Voi olla tai sitten ei. Jokainen vastaa omasta elämästään ja muiden puuhia on turha pohtia enempää.
Vierailija kirjoitti:
Minä harrastan viskejä ja juon hyvin pienen viskilirun parin kolmen viikon välein. Minulla on vielä 10-20v sitten ostettuja pulloja jäljellä.
Jep. Pulloja jäljellä, mutta viskit juotu....
Viinin juonti on vain sivistynyttä eikä sillä ole mitään tekemistä alkoholismin kanssa!!! Ei edes silloin kun viiniä juodaan päivittäin. Oluen ja vahvempien juonti vaikka vain viikonloppuisin taas ei mitään muuta olekkaan kuin alkoholismia
Oikea viiniharrastaja ei lipittele niitä pitkin iltoja.
Mites noi ranskalaiset, italialaiset jne. Aloittajan mielestä kaikki on alkoholisteja. Viini on elintarvike eli ruokajuoma.
Ei. Mä harrastan viinejä, mutta saattaa mennä kuukausiakin, että edes juon lasillista. Säästelen spessu-tilanteisiin
Idiootti aloittaja. Viini on elintarvike eli ruokajuoma. Ihmettelen miksi suomessa viinien alv. on 25,5%.
Jos viininharrastaja ostaa ja juo useamman hanapakkauksen viikossa, alkaa maistelu olla jo liiallista.
Ja sitten nykyviinit on yleensä aina teollisesti tuotettuja. Maku tulee pitkälti lisäaineista.
Poistoon. Aloittaja on joku täysin pakkomielteinen.
On. Ja ne hassunhauskat muka-hienot kuvaukset viinin mausta on oikeasti keksitty umpikännissä.