Onko se teistä oikein että ihminen joka saa tukia ostaa raketteja?
Jos siis saa tukia valtiolta ja ihminen ostaa sitten raketteja eli ampuu ne rahat taivaan tuuliin niin onko se teistä oikein? Eikö tuet ole liian hyvät jos ne tukirahat voi ampua taivaan tuuliin?
Kommentit (74)
Onhan se tukihenkilö voinut saada esim. mummolta vähän rahaa esim. joululahjaksi.
"Tässä satanen: ostapa muutama raketti, kun sinä niin tykkäät paukutella"
Markkinatalouteen kuuluu se, että kuka tahansa saa ostaa mitä haluaa, ja vain ikärajoitettuihin tuotteisiin liittyy osto- ja myyntirajoituksia. Ja näin sen on mentävä - olisi liian hankalaa alkaa tehdä linjauksia, mitä kukakin saa ostaa, ja talous kärsii aina kaikenlaisista rajoituksista.
Sinänsä itse olen iloinen, kun moni käyttää palkkarahojaan raketteihin, jotka näkyvät ilmaiseksi kaikille muillekin. Itselläni olisi rahaa ostaa, mutta en uskalla sytyttää raketteja enkä käsitellä niitä, joten olen iloinen siitä, että muut tekevät työn puolestani. Minä voin keskittyä ihastelemaan raketteja eikä maksa mitään.
Voi luoja, tukirahoilla saa vaikka pyyhkiä perseensä jos haluaa. Jos niin ärsyttää niin mikset itse jättäydy tuille? Ai, ei ollutkaan niin yltäkylläistä elämää kuin kuvittelet.
Noin muuten ihan kuka tahansa, työssä käyväkin, raketteja ostava ja rahat taivaan tuuliin ampuva on typerä. Turhaa melusaastetta ja roskaa vain.
Juu. Maatalous ja yritystukia saavat hävetkööt mikäli ilotulitteita hankkivat ! Taikka paistijauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tavallaan. Tuet on tarkoitettu perus elämiseen eikä juhlimisen. Ärsytystä aiheuttaa se että tuet käytetään juhlimiseen jonka jölkeen alkaa lisärahan vinkuminen että saa laskut ja elämisen maksettua
Kovaa juhlimista ostaa lapsille muutama raketti.
Eikö sulla tosiaan ole muuta tekemistä kuin haukkua muita ihmisiä? Olet säälittävä.
Missään tapauksessa ei ole oikein eikä moraalin omaava näin voisikaan tehdä.
Taas se iigori yrittää hakata kiilaa suomalaisten väliin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tavallaan. Tuet on tarkoitettu perus elämiseen eikä juhlimisen. Ärsytystä aiheuttaa se että tuet käytetään juhlimiseen jonka jölkeen alkaa lisärahan vinkuminen että saa laskut ja elämisen maksettua
Samalla perusteella voisi lakkauttaa kulttuuri- ja urheilutuet ja yleisradion.
Onko sinusta oikein, että kansanedustaja ostaa verottomilla kulukorvauksillaan sijoitusasunnon?
Tietysti on. Miten se muuten saisi pahat henget karkotettua.
No siis, esimerkiksi vuosikausia töissä ollut ja työttömäksi jäänyt saa tukia. Ei hän ole välttämättä köyhä. On mahdollisesti maksanut enemmän veroja kuin moni maksaa koko elämänsä aikana. Ja saattaa kohta saa uudelleen töitä.
Eli siitä vaan, kukaan ei tiedä, ovatko ne juuri niitä tukirahoja, joita paukutellaan. Voi olla myös saanut lahjaksi raketteja.
Yleensä ovat nimenomaan lapsiperheitä, jotka niitä raketteja ostavat, tai opiskelijoita. He kaikki saavat tukia.
Jos on mahdollisuus, niin ilman muuta. Jostain muusta on varmaan joutunut sit tinkimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen saa tehdä rahoillaan mitä haluaa.
Mutta ne tukirahat tulee ihmisiltä jotka tekee töitä joten eikö se heille kuulu mihin se tukia saava ihminen rahat käyttää?
Ei eikä kiinnosta kontrollointi ja vallankäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen saa tehdä rahoillaan mitä haluaa.
saako palkkatyötä tekevät myös tehdä omilla rahoillaan, mitä haluavat, vai joutuvatko he maksamaan ansaitsemistaan rahoista veroa, jolla elätetään sossunloisia?
Ostaahan jengi tupakkaa ja alkoholiakin, että jos niistä vähistä rahoista vielä ilotulitteisiinkin riittää, niin siittä vaan!
Ei se multa pois ole. Johonkin ne verorahat kuitenkin käytetään, miksei sitten viihtymiseen.
Saako tukia saava ostaa karkkiaskin?
KAIKKI lapsiperheet saavat joka helvetin kuukausi valtiolta ilmaista rahaa eli tulia tililleen. Kyse on lapsilisistä. Lapsilisiä saavat nekin, jotka eivät sitä oikeasti tarvitse ja voivat laittaa nämä lapsilisärahat sijoituksiin.