Muistisairas vanhus käy soittelemassa ovikelloa ja syyttää varkauksista
Ollaan oltu yhteydessä sekä läheisiinsä että tehty huoli-ilmoitus - tulos pyöreä nolla. Läheisiä haukkuu myös harhoissaan aggressiivisesti, mutta ilmeisesti pärjää kotonaan, koska asiaan ei saa puuttua: itsemääräämisoikeus. Ovat myös tehneet huoli-ilmoituksia ja kehottivat meitäkin tekemään. Nyt ei sitten olla enää avattu. Tuntuu hullulta että tuolla tavoin voi vaan sekoille menemään!
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Kun teet seuraavan huoli-ilmoituksen, kysy miksi asiaan ei ole puututtu.
Olen eri, mutta vastaan epäilyni. Edes kotihoito ei saa tai voi pakottaa ottamaan esimerkiksi lääkeitään. Ellei ihminen ole vaaraksi itselleen tai muille, ei asiaan käytännössä voi puuttua.
Ne läheiset on varmaan sössöttäneet, että käyvät kyllä vanhuksen luona niin ja niin monta kertaa, joten on päätetty että pärjää kyllä sitten.
Ilmoitus poliisille, kotirauhan häirintää. Kun näitä tekee riittävästi ja todisteiden kanssa, on siihen pakko puuttua.
Rikosilmoitus joka kerran kotirauhan häirinnästä ja kunnianloukkauksesta. Luulisi vähitellen hoitoa alkavan löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus joka kerran kotirauhan häirinnästä ja kunnianloukkauksesta. Luulisi vähitellen hoitoa alkavan löytyä.
Niin sitä luulisi, vaan ei:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta vastaan epäilyni. Edes kotihoito ei saa tai voi pakottaa ottamaan esimerkiksi lääkeitään. Ellei ihminen ole vaaraksi itselleen tai muille, ei asiaan käytännössä voi puuttua.
Tein itse huoli-ilmoituksen omista vanhemmistani ja pyysin päästä itse mukaan käynnille. Asia eteni hyvin ripeästi. Ongelma oli sama kuin ap:llä. Kysymys ei ole kenenkään pakottamisesta vaan siitä että ihminen saa tarvitsemansa avun. Asioihin puututaan kun on häiriöksi muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä luulisi, vaan ei:
Ihan järkyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein itse huoli-ilmoituksen omista vanhemmistani ja pyysin päästä itse mukaan käynnille. Asia eteni hyvin ripeästi. Ongelma oli sama kuin ap:llä. Kysymys ei ole kenenkään pakottamisesta vaan siitä että ihminen saa tarvitsemansa avun. Asioihin puututaan kun on häiriöksi muille.
Mun mutsi pääs kanssa hoitoon kun naapurit alko valittaa metelistä. Se paisko tavaroita ja pisti kämppää paskaksi ihan huolella.
Vierailija kirjoitti:
Tunti turpaan niin saastainen vanhuksiin oppii olemaan 🤗
Muistisairas vanhus on hetkessä unohtanut. Myös saaneensa turpaan.
Vasta kun hän lähtee kodistaan eikä löydä takaisin niin hänet viedään hoivakotiin. Jos hengissä hangesta löytyy. Tälläistä se on nykyisin, kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vasta kun hän lähtee kodistaan eikä löydä takaisin niin hänet viedään hoivakotiin. Jos hengissä hangesta löytyy. Tälläistä se on nykyisin, kokemusta on.
Höpö höpö - ei viedä hoivakotiin! Tuossa kohtaa saa hädin tuskin kotisairaanhoitokäynnit ja turvarannekkeen!