Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on kuin taapero jonka juttuja kaikkien pitää olla valmiina ihailemaan

Vierailija
27.12.2025 |

Onko kokemusta miestyypistä? Teet omia juttujasi ja mies alkaa hihittää (kun tiktokissa on hassu mursu tms). Jos jatkat omien juttujesi tekemistä, etkä keskeytä kaikkea ja kysy mikä on hauskaa, mies saattaa toistaa hihityksen ja sanoa että hassu mursu tässä videossa. Jos et reagoi siihenkään vaan teet edelleen omaa juttuasi, mies loukkaantuu ja alkaa mököttää.

Jos joskus kohteliaisuudesta katsot yhden mursuvideon mutta et reagoi siihen "oikein" niin mies loukkaantuu, eli jos vaikka se ei naurata yhtään niin olet pahalla päällä. Tai jos katsot sen yhden mutta sanot seuraaviin että en halua katsoa enempää videoita, mies loukkaantuu.

Pitäisi olla kaiken aikaa valmiina keskeyttämään kaikki mitä itse teet koska miestaaperolla on hassu juttu. Ja sitä juttua pitäisi ihastella ihan valtavasti että miestaapero ei suuttuisi.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi suhde jossa kumppanin asiat ei kiinnosta ollenkaan ja toinen pelkästään ärsyttää. Miksi edes olette yhdessä? Voisit yksin rauhassa tehdä niitä omia juttujasi ilman mieslasta.

Vierailija
22/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittais enemmän, jos kumppania ei kiinnosta mun jutut. Pitää olla molempiin suuntiin kiinnostusta ja toisen tilan/tilanteen kunnioitusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä tätä yhtään. Jos mun mies hihittää jollekin jutulle, niin kyllä mua kiinnostaa, että mikä oli hauskaa - meillähän on samanlainen huumorintaju, ja halutaan jakaa asioita. Kyllä mäkin näytän sille kaikki mielestäni hauskat jutut. 

Vierailija
24/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ymmärrä tätä yhtään. Jos mun mies hihittää jollekin jutulle, niin kyllä mua kiinnostaa, että mikä oli hauskaa - meillähän on samanlainen huumorintaju, ja halutaan jakaa asioita. Kyllä mäkin näytän sille kaikki mielestäni hauskat jutut. 

Niin no, kuten itsekin aloitat - et ymmärrä. Et ole törmännyt sellaiseen ihmiseen, mistä tässä puhutaan. Normaalit aikuiset ihan mielellään välillä näyttää juttuja toisilleen. 

Vierailija
25/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei kritisoida sitä että jakaa puolison kanssa asioita. Jakamista onkin juuri se että kysyy toiselta sopivalla hetkellä että "tuli vastaan eilen hassu mursuvideo, haluatko nähdä?" Ja siihen voi toinen vastata "kyllä" tai "en oikeastaan halua, en jaksa katsoa mursuvideoita enkä henkilökohtaisesti pidä niitä hauskoina" ja puoliso ei suutu vaikka toinen vastaisi jälkimmäisellä tavalla. Huomaatko mikä ero on aikuisen ja taaperon tavassa "jakaa" hauska juttu? Aikuinen osaa odottaa asiansa kanssa ja kysyy kiinnistaako toista ja hyväksyy myös sen jos ei kiinnosta. Taaperomies on reaktiivinen ja murjottaa jos äitivaimo ei tuntosarvet pystyssä kuulostele mitä taaperomies mahdollisesti haluaa hänen tekevän.

Vierailija
26/53 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaista narsismia varmaan, että oman tilan kunnioituksen puutteesta ärsyyntyminen voidaan kääntää huumorintajuttomuudeksi. Tai että toinen on takakireä jota vaivaa joku muu, vaikka itse asiassa toisella ei ole mitään ongelmaa sanoa mikä vaivaa ja ärsyttää, esim tässä se häiritseminen ja huomion vaatiminen itselleen. 
"Sulla ei ole huumorintajua. Miks sä oot noin kireä? Sua ärsyttää nyt joku muu. Mä lähden kotiin jos oot tuollainen. Sua vaivaa joku mitä et voi sanoa. Mä en jaksa tällästä lapsellista pelleilyä"

"Mua vaivaa vain se että en tykkää siitä että mut keskeytetään kun teen jotain omaa juttuani."

"Miks sun pitää tehdä noin iso asia tälläsestä? Sua vaivaa joku, oot ollu koko päivän pahalla päällä. Onko sulla kuukautiset?"

En tiedä miksi tällaista käytöstä pitäisi sanoa, kun toinen sanoo selkeästi mikä ärsyttää ja toinen ei ota asiaa kuten se sanotaan, vaan esittää väittämiä toisen luonteenlaadusta ja siitä että ei puhuisi asioista jotka vaivaa, vaikka itse tekee sitä juuri tuossa että esittää että asia ei ole kuten sanotaan.

Vierailija
27/53 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelle on tullut tätä viime aikona, nyt kuusikymppisenä. Mulla on sellainen sivutyö, että voin tehdä sitä koska tahansa ja missä tahansa, saan palkkioita, en palkkaa. Kun istun sohvalla mies tulee ja aukaisee telkkarin ja laittaa jonkun kissavideon pyörimään ja kysyy näitkö "et katsonut" valittaa, vaikka tietää että teen töitä ja kelaa taaksepäin ja vaatii katsomaan. 

Näille ei auta kuin rautalangasta vääntää että "mä teen töitä nyt" tai "mä keskityn nyt." ja sit sellaisella äänensävyllä, että tajuaa että olet suuttunut. Jos ei ekasta tajua, niin sitten joudut lähtemään siitä sohvalta.

Pitää siis olla "vihainen äiti" tälle infantiilille, että saisi rauhan. Voi, luoja.

Vierailija
28/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta ap. Omakin ukkoni on 40 täytettyään taantunut tuollaiseksi. Jotenkin omien lasten lapsuusaika herätti hänessäkin lapsen, jonka tarpeita ei ilmeisesti ole lapsena täytetty (anopin tuntien asia varmaankin pitää paikkaansa- anoppi on melko itsekäs äiti).

Mieheni tekee esim kotitöitä ja osallistuu kyllä, mutta sen sijaan että seuraisi maailmanmenoa ja vaikka uutisia, hän tyytyy lukemaan niistå korkeintaan otsikot ja keskittyy tiktokkiin ja sarjakuviin mieluummin- keskustelutaidot ovat fingerporin luokkaa.

Eropäätös on tehty- en halua olla hänelle äiti. Tasavertaista suhdetta ei varmaan tule enää takaisin kun kypsyttyään kerran alkoi taantua lapseksi. Asiasta on puhuttu mutta sama kuin jankkaisi 5- vuotiaan kanssa.

Vierailija
29/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mikään miestyyppi, vaan ihmistyyppi. Olen tavannut myös samanlaisia naisia.

Vierailija
30/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit, onnea. Mulla oli tollainen toissakesänä. Koko ajan olisi pitänyt olla kehumassa, tuntui että minun olisi tosiaan pitänyt olla kaikkea ihasteleva äiti pikkupojalle. Enkö olekin hyvä, eikö mulla olekin hieno auto, enkö uskallakin ajaa tosi kovaa, huomasitko kun tuo nainen hymyili mulle?

Kehui myös itseään koko ajan, vaikka että eikös hän olekin tosi hyvä kokki, ja yksi hänen hokemansa joka jäi mieleen oli, että hänellä on tosi hyvä itsetunto. Kerran kysyin, että onko oikeasti ja haluaisiko hän jutella asiasta, mutta silloin hän meni hiljaiseksi. 

Muutenkin kävi lopulta ilmi, että seurustelin 40+ vuotiaan henkisesti lapsen kanssa, joten pidäpä ulko-ovi raollaan ja kengät jalassa. 

Vierailija
31/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mikään miestyyppi, vaan ihmistyyppi. Olen tavannut myös samanlaisia naisia.

No tämä!

Tällä palstalla on joku kummallinen oletus, että jokainen - yleensä seurustelukumppanissa ilmenevä - epämiellyttävä luonteenpiirre liittyy jotenkin miessukupuoleen. Jos seurustelisitte naisten kanssa, niin ihan niitä samoja ärsytyksen aiheita löytäisitte edestänne. Tietenkin, koska naiset ja miehet ovat - yllätys yllätys - ihmisiä.

Vierailija
32/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä!

Tällä palstalla on joku kummallinen oletus, että jokainen - yleensä seurustelukumppanissa ilmenevä - epämiellyttävä luonteenpiirre liittyy jotenkin miessukupuoleen. Jos seurustelisitte naisten kanssa, niin ihan niitä samoja ärsytyksen aiheita löytäisitte edestänne. Tietenkin, koska naiset ja miehet ovat - yllätys yllätys - ihmisiä.

Totta. Mutta näin naisvaltaisella palstalla tietenkin on pienemmällä prosentilla kokemusta parisuhteesta naisen kanssa. Monella kun tuollaiset taipumukset tulevat esiin vain todella läheisessä, intiimiydessään vanhempi-lapsi-suhteeseen vertautuvassa suhteessa. 

Vierailija
33/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ kitiset ja ilkeilet!
Senkun pakkaat kamasi ja häivyt!

EI OLE PAKKO!

Vierailija
34/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on kokemusta. Mies keskeytti ihan huoletta aina mun ajatustyöt, esitelläkseen esim. lenkkareitten kuvaa netistä. Saattoi myös paukata vessaan, jos en lukinnut ovea, ihan yhtä tärkeissä asioissa. Päälle tuli monen päivän mykkäkoulut, jos sanoin, että mene pois. 

Tyypin kanssa eläminen kävi lopulta ihan hirveän raskaaksi, joten jätin sen.

Vierailija
35/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet näköjään vajonnut itse vielä alemmas kun kirjoittelet tällä palstalla suhteestasi.

Vierailija
36/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt ihailemisen haluamista tarkoita, vaan kontaktinottoa. Hän haluaa olla vuorovaikutuksessa kanssasi.

Jos et halua olla tekemisissä tämän miehen kanssa, niin kannattaako olla suhteessakaan?

Vierailija
37/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta. Sitähän sä kysyit.

Vierailija
38/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tollasen vois heittää ovesta ulos ja ottaa siltä avaimet pois. Niin minä tekisin (ja itseasiassa teinkin). Ei siinä sen kummempaa, kaikista ei koskaan ole aikuisiksi eikä varsinkaan kumppaniksi, vielä vähemmän isäksi.

Minua kiinnostaisi tietää, miten olet tuollaisen kanssa alun alkaen yhteen päätynyt. Ilmaantuiko tuo ominaisuus vasta kun jo olitte yhdessä?

Vierailija
39/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin tutulta ap. Omakin ukkoni on 40 täytettyään taantunut tuollaiseksi. Jotenkin omien lasten lapsuusaika herätti hänessäkin lapsen, jonka tarpeita ei ilmeisesti ole lapsena täytetty (anopin tuntien asia varmaankin pitää paikkaansa- anoppi on melko itsekäs äiti).

Mieheni tekee esim kotitöitä ja osallistuu kyllä, mutta sen sijaan että seuraisi maailmanmenoa ja vaikka uutisia, hän tyytyy lukemaan niistå korkeintaan otsikot ja keskittyy tiktokkiin ja sarjakuviin mieluummin- keskustelutaidot ovat fingerporin luokkaa.

Eropäätös on tehty- en halua olla hänelle äiti. Tasavertaista suhdetta ei varmaan tule enää takaisin kun kypsyttyään kerran alkoi taantua lapseksi. Asiasta on puhuttu mutta sama kuin jankkaisi 5- vuotiaan kanssa.

Tämä viesti osoittaa hyvin, miten helposti nykyisin otetaan ero. Kun ei siedetä toisen lapsellisuutta tai sitä ettei toinen katso uutisia. 

Oikeasti, teistä tarpeeksi painavat syyt rikkoa lasten perhe? 

Vierailija
40/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yksi tapa kerjätä huomiota lukuisten muiden joukossa.

Älä hengaile miestaaperoiden kanssa. Voit ihan vaan asua erillään ja keskittyä omiin, aikuisten juttuihisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi