Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sijoitatte kuukausittain?

Vierailija
27.12.2025 |

Itse sijoitan vähintään 2000€/kk rahastoihin pääasiassa

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Per...... pistäkää sitä rahaa kiertoon koska huomenna voit olla jo kuollut.

Kyllä ne rahat ovat kierrossa silloinkin kun ne sijoittaa. 

Vierailija
122/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko enää tyhmempää ihmistä kuin sellainen joka sijoittaa rahansa eikä käytä? Monesti vielä sellaisia 30-50 vuotiaita ihmisiä jotka sijoittavat kaiken. Miksi? Että on sitten eläkkeellä rahaa kun jalat ovat jo haudassa eikä mitään voi tehdä enää. Se rahahan pitäisi olla 20-50 vuotiaana kun on kunnossa ja elämää elettävänä 

On mukava kun ei ole täysin pa jos tulee potkut viiskymppisenä. Voihan sitä rahansa laittaa vaikka kalliisiin autoihin, hotelleihin tai merkkilaukkuihin, mutta vähemmän niistä lienee iloa, kuin siitä, ettei ole heti sossun asiakkaana ensimmäisestä vastoinkäymisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat todella pihejä. Nekin kenellä olisi rahaa eivät käytä sitä ja siksi suomi on osittain tässä jamassa. 

Eivätkä myöskään lahjoita mihinkään hyvään tarkoitukseen, paitsi köyhät suomalaiset ehkä vähistä varoistaan antavat hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
124/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"P.s. onko sulla perhettä? Kun sijoituksesi menettävät arvonsa, sun omaisuus häviää, luulenpa, että siinä vaiheessa perhe arvostaisi sitä, että perhe on pidetty hengissä. Mutta sä olet kituuttanut perheen hyvinvoinnissa, koska tårkeintä sulle on, että sijoitat mahdollisimman paljon aina ennen muuta."

JOS minun sijoitukseni, jotka on ajallisesti ja toimialoittainkin hajautettu 5 eri mantereelle menettävät arvonsa (määräinen muoto, eli menevät nollille) On se kuule PIENIN ongelmista niin minulle kuin perheelleni. 

Vierailija
125/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halutaan jättää iso perintö ja ei tajuta että lapset joutuvat maksamaan hel...... perintöverot.

Miljoonan euron perinnöstä (kun se tulee yhdelle lapselle) menee perintöveroa vajaa 150 000 euroa. Luulenpa, että lapsi on silti ihan tyytyväinen hänelle jääneeseen reiluun 850 000 euroon.

Vierailija
126/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"AINA pakolliset maksutt ensin, sitten vasta ne mihin haluaa käyttää rahaa ja lopuksi ne mihin haluaa käyttää rahaa, jos sitä jää. Ainoastaan asuminen ja siihen liittyen lämpö yms sekä ruoka/juoma ovat pakollisia, joten ne ensin.

-eri-"

Olet väärässä. koska olen aina sijoittanut ensin, olen varmistanut sen että minulla on joka ikinen kuukausi myös tulevaisuudessa tuloja maksaa se asuminen. Se että ensin rakennat tulevaisuuden tulot on paljon järkevämpää kuin käyttää rahat nyt. JOs et rakenna tulevaisuuden tuloja, kasvatat yksiselitteisesti riskejäsi tulevaisuudessa. Siksi aina ensin sijoitetaan eli varmistetaan tulevaisuuden tuloja, sitten maksetaan päivittäismenot, ja jos vielä jotain jää niin sitä voi sitten miettiä tuhlaavansa. 

Vierailija
127/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin 54-vuotiaana pois työelämästä ja elän sijoitusteni tuotoilla. Olin tuolloin sijoittanut 20 vuotta ja maksanut ison asuntoni lainan pois. Työelämä oli vaativaa ja hyväpalkkaista, elintasosta ei sijoittamisesta huolimatta tarvinnut tinkiä. 

Vierailija
128/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin 54-vuotiaana pois työelämästä ja elän sijoitusteni tuotoilla. Olin tuolloin sijoittanut 20 vuotta ja maksanut ison asuntoni lainan pois. Työelämä oli vaativaa ja hyväpalkkaista, elintasosta ei sijoittamisesta huolimatta tarvinnut tinkiä. 

Teikäläiset ovat syyllisiä lamaan. Hyödyttömiä "aatelisia".

Vierailija
129/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin voisin jäädä, ja taloudellisesti pärjäisin. Haluan kuitenkin leveämpää elämää ja työkin on ainakin toistaiseksi todella kivaa. Kasvattelen pottia ja työkään ei stressaa yhtään kun on jo "fuck you fund" kasassa ja työtä ei tarvitse tehdä laskujen maksamiseksi. 

Vierailija
130/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teikäläiset ovat syyllisiä lamaan. Hyödyttömiä "aatelisia".

Suomessa näitä "heikäläisiä" on niin vähän verrattuna muihin länsimaihin, että silloinhan muilla pitäisi mennä meitä huonommin EI paremmin.

Vierailija
131/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat todella pihejä. Nekin kenellä olisi rahaa eivät käytä sitä ja siksi suomi on osittain tässä jamassa. 

Käyttää mihin? Mielestäni kaatopaikoilla on jo tarpeeksi tavaraa. Antaa hyväntekeväisyyteen, joka ei saa toimitettua edes 25% lahjoitetusta summasta perille saakka. Tjaa taidan sittenkin vaan lopettaa työt vähän aikaisemmin.

Vierailija
132/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko enää tyhmempää ihmistä kuin sellainen joka sijoittaa rahansa eikä käytä? Monesti vielä sellaisia 30-50 vuotiaita ihmisiä jotka sijoittavat kaiken. Miksi? Että on sitten eläkkeellä rahaa kun jalat ovat jo haudassa eikä mitään voi tehdä enää. Se rahahan pitäisi olla 20-50 vuotiaana kun on kunnossa ja elämää elettävänä 

On mukava kun ei ole täysin pa jos tulee potkut viiskymppisenä. Voihan sitä rahansa laittaa vaikka kalliisiin autoihin, hotelleihin tai merkkilaukkuihin, mutta vähemmän niistä lienee iloa, kuin siitä, ettei ole heti sossun asiakkaana ensimmäisestä vastoinkäymisestä.

Sossu pistää syömään talot ja autot, mutta ei vittunin laukkua

Vierailija
133/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitan elämäntilanteesta riippuen 5-15% nettotuloistani. Se että päivittäiseen elämiseen on 10% vähemmän käyttörahaa ei oikeasti vaikuta elämäntasoon yhtään mitään, mutta nyt on säästössä noin puolen vuoden nettopalkkaa vastaava summa. 

Tavoite on saada varhaiseläkeikään mennessä kasaan sellainen summa, että voisi jäädä aikaistetulle eläkkeelle ilman että elintaso muuttuisi palkkatöihin verrattuna. Lisäksi siinä vaiheessa talot ja autot on jo maksettu joten rahaa jää sitten matkusteluun ja omiin harrastuksiin. 

Vierailija
134/134 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sijoitan "sen mitä en tarvitse". Eli sen sijaan, että säästötileille kertyisi isoja summia laitan ylijäämästä valtaosan sijoituksiin automaattisesti ja pieni osa menee sitten säästltilille "pahan päivän rahastoon"/"matkarahastoon"/"autonkorjausrahastoon"/tms.

Noin 30-40% palkasta menee säästöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi