Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sijoitatte kuukausittain?

Vierailija
27.12.2025 |

Itse sijoitan vähintään 2000€/kk rahastoihin pääasiassa

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta rahaa noin 5000€ vuodessa ja saman verran osinkoja. 

Vierailija
62/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensvuonna voisi sijoittaa vielä tekoälykuplaan ennenkuin sekin puhkeaa.

Miksi puhkeaisi?

Siksi että se on paljon älämölöä ihan tyhjästä.

49

Et sitten ole huomannut, että tekoäly-yritykset tekevät edelleen ennätystuottoja?

Niin... Se kupla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitan silloin kun markkinoilta löytyy jotain hyvään hintaan, mutta en milloinkaan rahastoihin.

Pienikuluiset osakeindeksirahastot ovat kyllä erittäin hyvä tapa päästä nauttimaan osakemarkkinoiden keskimääräisestä tuotosta ilman, että tarvitsee itse perehtyä asioihin paljonkaan.

Vierailija
64/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan olen sijoittanut joka kuukausi noin 250 euroa.

Vierailija
65/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensvuonna voisi sijoittaa vielä tekoälykuplaan ennenkuin sekin puhkeaa.

Miksi puhkeaisi?

Siksi että se on paljon älämölöä ihan tyhjästä.

49

Et sitten ole huomannut, että tekoäly-yritykset tekevät edelleen ennätystuottoja?

Niin... Se kupla.

Mee männeikköön, jos sun ainoa perustelu on "kupla".

Vierailija
66/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän sijoittaa säästötille jotain kerran kuussa, aika usein käy niin ettei jää mitään sijoitettavaa.

Vierailija
67/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilyvään ruokaan kannattaa sijoittaa silloin, kun se on halpaa. Itsekin ostin varastoon silloin ennen kuin hinnat lähtivät nousuun. Toki ne on nyt jo syöty.

Vierailija
68/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuodesta lähes koko palkkani eli 5000e/kk, nyt olen kiihdyttänyt tahdin 7000e/kk. Tavoitteena FIRE

Vierailija
69/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi auto on jo, suurempaa asuntoa en tarvitse, eikä matkusteluakaan jaksa määräänsä enempää, voi olla että jää näin yksin ollessa kokonaan pois. Jotenkin se ettei ole ketään jakamassa sitä juttua vesittää koko kokemuksen.

Vierailija
70/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pystyn sijoittamaan reilusti yli 1000 €/kk käyttämättä senttiäkään palkkatuloistani. TÄMÄ on konkreettinen osoitus korkoa korolle ilmiön voimasta. Joka kuukausi pystyn sijoittamaan enemmän kuin edellisen vuoden kyseisenä kuukautena pystyin.  Sitten vähän lisää palkkatuloista sivuun niin ollaan kuukaudessa 1500-3000 euron sijoitussummissa kuukaudesta riippuen.  Ja kun kuukaudessa sijoittaa tuon 1500 euroa niin sillä saa halutessaan jo seuraavassa kuussa jopa 10 euroa lisää rahaa sijoitettavaksi. 

Nyt en ihan ymmärtänyt. 1500€ sijoitus ja kuukaudessa vain 10€ tuotto. Ja kuitenkin kuukausessa 1000€ korkoa?

Vierailija
71/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän sijoittaa säästötille jotain kerran kuussa, aika usein käy niin ettei jää mitään sijoitettavaa.

Teet sen väärinpäin. Ei pidä odottaa että jotain jää, pitää laittaa säästöön heti kun raha tulee.

Vierailija
72/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla onkin väärä järjestys. 

1) maksa aina ensin itsellesi (sijoita)

2) seuraavaksi maksa muille (maksa laskusi ja välttämättömät menot). 

3) loput, jos jää voit käyttää muuhun kulutukseen. 

Minulla jää joka kuukausi  tuhat euroa tilille tällä tavalla toimien.

Vierailija
73/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitan silloin kun markkinoilta löytyy jotain hyvään hintaan, mutta en milloinkaan rahastoihin.

Pienikuluiset osakeindeksirahastot ovat kyllä erittäin hyvä tapa päästä nauttimaan osakemarkkinoiden keskimääräisestä tuotosta ilman, että tarvitsee itse perehtyä asioihin paljonkaan.

Jep, ja kokonaan kuluttomat vielä parempia. 

Jos käytettävissä on vain kymppejä kuukaudessa, suorien osakeostojen välityspalkkioihin uppoaa liikaa rahaa suhteessa ostettuihin osakkeisiin. 

Vierailija
74/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla onkin väärä järjestys. 

1) maksa aina ensin itsellesi (sijoita)

2) seuraavaksi maksa muille (maksa laskusi ja välttämättömät menot). 

3) loput, jos jää voit käyttää muuhun kulutukseen. 

Minulla jää joka kuukausi  tuhat euroa tilille tällä tavalla toimien.

Itseasiassa sulla on ykkönen ja kakkonen väärinpäin. Aina ensin katto sen jälkeen itselle.

Vierailija
75/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa sijoittaa enää mitään, nostin nekin mitä oon joskus laittanut käyttöön.

Vierailija
76/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säilyvään ruokaan kannattaa sijoittaa silloin, kun se on halpaa. Itsekin ostin varastoon silloin ennen kuin hinnat lähtivät nousuun. Toki ne on nyt jo syöty.

Unohdin mainita, että syön sijoitukseni lähes saman tien, viimeistään kolmen päivän sisällä.

Vierailija
77/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e itseeni, 100e lastenlasten rahastoihin ja 100e omaan rahastoon. 

1800e nettoeläkkeestä on vähän vaikea sijoittaa kahta tonnia, ap

Vierailija
78/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten pörssi romahti. Ei säästöjä  vain sijoituksia eli uhkapeliä. Edessä muutto paperinkeräysastiaan.

Sijoittaminen EI OLE uhkapeliä. 

Sijoitusinstumenteillä VOI myös uhkapelata, mutta silloin kyseessä ei ole sijoittamisesta vaan uhkapelaamisesta. 

Sijoittamisessa on aina riskinsä. Uhkapelissä on aina riskinsä. Molemmissa voi voittaa tai hävitä (kaiken). Ewi ole sijoituksissa rahaa kiinni, eikä rahaa. Ei tarvitse aikoinaan perillisen miettiä, mitä perinnöllä tekee, kun pääsee eroon viemällä  vanhat vaatteet vaatekräykseen.

Vierailija
79/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2000€/kk menee ETF ja asuntoihin. 

Vierailija
80/99 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten pörssi romahti. Ei säästöjä  vain sijoituksia eli uhkapeliä. Edessä muutto paperinkeräysastiaan.

Sijoittaminen EI OLE uhkapeliä. 

Sijoitusinstumenteillä VOI myös uhkapelata, mutta silloin kyseessä ei ole sijoittamisesta vaan uhkapelaamisesta. 

Sijoittamisessa on aina riskinsä. Uhkapelissä on aina riskinsä. Molemmissa voi voittaa tai hävitä (kaiken). Ewi ole sijoituksissa rahaa kiinni, eikä rahaa. Ei tarvitse aikoinaan perillisen miettiä, mitä perinnöllä tekee, kun pääsee eroon viemällä  vanhat vaatteet vaatekräykseen.

Suojatien ylityskin on riski pisnes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän