Paljonko sijoitatte kuukausittain?
Itse sijoitan vähintään 2000€/kk rahastoihin pääasiassa
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensvuonna voisi sijoittaa vielä tekoälykuplaan ennenkuin sekin puhkeaa.
Miksi puhkeaisi?
Siksi että se on paljon älämölöä ihan tyhjästä.
49
Et sitten ole huomannut, että tekoäly-yritykset tekevät edelleen ennätystuottoja?
Niin... Se kupla.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitan silloin kun markkinoilta löytyy jotain hyvään hintaan, mutta en milloinkaan rahastoihin.
Pienikuluiset osakeindeksirahastot ovat kyllä erittäin hyvä tapa päästä nauttimaan osakemarkkinoiden keskimääräisestä tuotosta ilman, että tarvitsee itse perehtyä asioihin paljonkaan.
Ruokaan olen sijoittanut joka kuukausi noin 250 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensvuonna voisi sijoittaa vielä tekoälykuplaan ennenkuin sekin puhkeaa.
Miksi puhkeaisi?
Siksi että se on paljon älämölöä ihan tyhjästä.
49
Et sitten ole huomannut, että tekoäly-yritykset tekevät edelleen ennätystuottoja?
Niin... Se kupla.
Mee männeikköön, jos sun ainoa perustelu on "kupla".
Yritän sijoittaa säästötille jotain kerran kuussa, aika usein käy niin ettei jää mitään sijoitettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Säilyvään ruokaan kannattaa sijoittaa silloin, kun se on halpaa. Itsekin ostin varastoon silloin ennen kuin hinnat lähtivät nousuun. Toki ne on nyt jo syöty.
Alkuvuodesta lähes koko palkkani eli 5000e/kk, nyt olen kiihdyttänyt tahdin 7000e/kk. Tavoitteena FIRE
Uusi auto on jo, suurempaa asuntoa en tarvitse, eikä matkusteluakaan jaksa määräänsä enempää, voi olla että jää näin yksin ollessa kokonaan pois. Jotenkin se ettei ole ketään jakamassa sitä juttua vesittää koko kokemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Minä pystyn sijoittamaan reilusti yli 1000 €/kk käyttämättä senttiäkään palkkatuloistani. TÄMÄ on konkreettinen osoitus korkoa korolle ilmiön voimasta. Joka kuukausi pystyn sijoittamaan enemmän kuin edellisen vuoden kyseisenä kuukautena pystyin. Sitten vähän lisää palkkatuloista sivuun niin ollaan kuukaudessa 1500-3000 euron sijoitussummissa kuukaudesta riippuen. Ja kun kuukaudessa sijoittaa tuon 1500 euroa niin sillä saa halutessaan jo seuraavassa kuussa jopa 10 euroa lisää rahaa sijoitettavaksi.
Nyt en ihan ymmärtänyt. 1500€ sijoitus ja kuukaudessa vain 10€ tuotto. Ja kuitenkin kuukausessa 1000€ korkoa?
Vierailija kirjoitti:
Yritän sijoittaa säästötille jotain kerran kuussa, aika usein käy niin ettei jää mitään sijoitettavaa.
Teet sen väärinpäin. Ei pidä odottaa että jotain jää, pitää laittaa säästöön heti kun raha tulee.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla onkin väärä järjestys.
1) maksa aina ensin itsellesi (sijoita)
2) seuraavaksi maksa muille (maksa laskusi ja välttämättömät menot).
3) loput, jos jää voit käyttää muuhun kulutukseen.
Minulla jää joka kuukausi tuhat euroa tilille tällä tavalla toimien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitan silloin kun markkinoilta löytyy jotain hyvään hintaan, mutta en milloinkaan rahastoihin.
Pienikuluiset osakeindeksirahastot ovat kyllä erittäin hyvä tapa päästä nauttimaan osakemarkkinoiden keskimääräisestä tuotosta ilman, että tarvitsee itse perehtyä asioihin paljonkaan.
Jep, ja kokonaan kuluttomat vielä parempia.
Jos käytettävissä on vain kymppejä kuukaudessa, suorien osakeostojen välityspalkkioihin uppoaa liikaa rahaa suhteessa ostettuihin osakkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla onkin väärä järjestys.
1) maksa aina ensin itsellesi (sijoita)
2) seuraavaksi maksa muille (maksa laskusi ja välttämättömät menot).
3) loput, jos jää voit käyttää muuhun kulutukseen.
Minulla jää joka kuukausi tuhat euroa tilille tällä tavalla toimien.
Itseasiassa sulla on ykkönen ja kakkonen väärinpäin. Aina ensin katto sen jälkeen itselle.
Ei ole varaa sijoittaa enää mitään, nostin nekin mitä oon joskus laittanut käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilyvään ruokaan kannattaa sijoittaa silloin, kun se on halpaa. Itsekin ostin varastoon silloin ennen kuin hinnat lähtivät nousuun. Toki ne on nyt jo syöty.
Unohdin mainita, että syön sijoitukseni lähes saman tien, viimeistään kolmen päivän sisällä.
100e itseeni, 100e lastenlasten rahastoihin ja 100e omaan rahastoon.
1800e nettoeläkkeestä on vähän vaikea sijoittaa kahta tonnia, ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten pörssi romahti. Ei säästöjä vain sijoituksia eli uhkapeliä. Edessä muutto paperinkeräysastiaan.
Sijoittaminen EI OLE uhkapeliä.
Sijoitusinstumenteillä VOI myös uhkapelata, mutta silloin kyseessä ei ole sijoittamisesta vaan uhkapelaamisesta.
Sijoittamisessa on aina riskinsä. Uhkapelissä on aina riskinsä. Molemmissa voi voittaa tai hävitä (kaiken). Ewi ole sijoituksissa rahaa kiinni, eikä rahaa. Ei tarvitse aikoinaan perillisen miettiä, mitä perinnöllä tekee, kun pääsee eroon viemällä vanhat vaatteet vaatekräykseen.
Noin 2000€/kk menee ETF ja asuntoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten pörssi romahti. Ei säästöjä vain sijoituksia eli uhkapeliä. Edessä muutto paperinkeräysastiaan.
Sijoittaminen EI OLE uhkapeliä.
Sijoitusinstumenteillä VOI myös uhkapelata, mutta silloin kyseessä ei ole sijoittamisesta vaan uhkapelaamisesta.
Sijoittamisessa on aina riskinsä. Uhkapelissä on aina riskinsä. Molemmissa voi voittaa tai hävitä (kaiken). Ewi ole sijoituksissa rahaa kiinni, eikä rahaa. Ei tarvitse aikoinaan perillisen miettiä, mitä perinnöllä tekee, kun pääsee eroon viemällä vanhat vaatteet vaatekräykseen.
Suojatien ylityskin on riski pisnes.
Uutta rahaa noin 5000€ vuodessa ja saman verran osinkoja.