Miten vietätte uuttavuotta?
Lähdettekö mökille, ryyppäämään, pysytte kotona yksin, perheen kanssa yms. ?
Kommentit (173)
Työpäivä, ajoissa kun joutuu heräämään niin ei jaksa puoleen yöhön kupata. Jotain pientä syödään, ehkä pari rundia uutta lautapeliä. Siinähän sitä....
Muutama miehen kaveri ja pari omaani tulee meille istumaan iltaa. Juodaan skumppaa ja napostellaan jotain syötävää. Siitä sitten keskustaan katsomaan ilotulituksia puolen yön aikaan ja baariin.
Miehen kanssa ajateltiin juoda viiniä yhdessä, sen jälkeen hän olutta, minä lonkeroa ja varmaan katsotaan elokuva/pelataan jotain pelejä.
Ei kummatkaan oikein välitetä baareista.
En ole usenkaan välittänyt uuden vuoden vietosta, usein olen nukkunut ja ehkä herännyt katsomaan ikkunasta ilotulitusta. Tämä vuonna saatan menmä tuttavani kanssa pizzalle ja siiderille.
Yksin kotona ajattelin viettää niinkun kaikkina vuosina.
Töissä. Vika päivä iltavuoro, eka päivä aamuvuoro. Yritä siinä sitten nukkua yö, kun kaikkialla paukkuu, viheltää ja rätisee.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi turhinta juhlaa uusi vuosi ja juhannus. En ole juhlinut uutta vuotta moneen vuoteen. Olen "jouluihminen".
Mitä tarkoitata turhalla? Mikä juhla sitten on ei-turha ja miksi?
Mahdollisesti mennään mökille, jos teini haluaa kutsua kavereitaan meille. Muuten kotona.
Jos mennään mökille katsotaan tähtitaivasta ja pelataan lautapeliä. Jos ollaan kotona katsotaan uuden vuoden vastaanotto tv:stä ja raketit sisällä.
Lähikaupungissa on kyllä uuden vuoden raketteja jo alkuillasta, mahdollisesti siellä voi pyörähtää, jos vointi on ok.
Sinkkuna olen ollut jo vuosikaudet kotona yksin uudetvuodet. Alkuillasta olen joskus yhden kerran käynyt katsomassa kaupungilla jotain showta. Yöaikaan en yksinäisenä naisena minnekään lähde. Tänä vuonna on luvattu lunta ja pakkastakin sen verran, että pysyn kotona.
UV-aattoilta ja vuosi vaihtuu telkkaria ja eri maiden vuoden vaihtumista netistä seuraamalla. Ohessa syön, napostelen ja siemailen. Ei mikään kauhean kiva vuoden vaihtuminen, mutta ehkä vielä tulevaisuudessa tulee parempia. Juhlavat kattaukset coctaillaseineen ja koristeineen laitan siitä huolimatta, että olen yksin.
Valan tinaa. Varastosta löytyy vanhat tinat uudelleenvalettaviksi.
En ainakaan ammu raketteja. Ne pitäisi kieltää kokonaan yksityisilltä ihmisiltä, joku valoshow korkeintaan riittäisi. Järkyttävää, että tuollainen saastuttaminen on sallittua, kun muutoin ollaan niin ekologisia.
Taas mennään tässäkin yksinkertaisen, luonnosta ja eläimistä piittaamattoman vähemmistön ja kauppiaiden bisneksen ehdoilla, vaikka tutkitusti suurin osa ihmisistä haluaisi kieltää ilotulitteiden myynnin yksityisille.
Uutta vuotta voi juhlistaa niin monella muullakin tavalla, itse vietän sitä hyvän ruuan ja ystävien seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vietän uuttavuotta Sveitsin alpeilla. Siellä on monessa paikkaa ilotulitteiden täyskielto mikä on mielestäni ihana asia niin ihmisten, eläinten kuin luonnon hyvinvoinnin kannalta.
Mäkin oon ollut kerran Alpeilla Uutta Vuotta vastaanottamassa. Itävallassa. Silloin sai raketteja ampua ja katseltiin niitä hotellin terassilla.
Ei mitään hajua vielä. Katsotaan sitten ylihuomenna. Baariin en lähde, mutta mulla on onneksi paljon ystäviä ja ihanat naapurit, että yksin ei varmasti tarvitse olla jos en halua.
Mies ostaa raketteja 500€ ja niitä ihastelee koko naapurusto. Ei olla köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan ammu raketteja. Ne pitäisi kieltää kokonaan yksityisilltä ihmisiltä, joku valoshow korkeintaan riittäisi. Järkyttävää, että tuollainen saastuttaminen on sallittua, kun muutoin ollaan niin ekologisia.
Taas mennään tässäkin yksinkertaisen, luonnosta ja eläimistä piittaamattoman vähemmistön ja kauppiaiden bisneksen ehdoilla, vaikka tutkitusti suurin osa ihmisistä haluaisi kieltää ilotulitteiden myynnin yksityisille.Uutta vuotta voi juhlistaa niin monella muullakin tavalla, itse vietän sitä hyvän ruuan ja ystävien seurassa.
Kannatan ajatusta, että tavallisilta ihmsiltä tarttisi raketit kieltää vaarallisuuden takia. Mutta sitten ehkä jotkut tekisi niitä itse ja vammat olisi ehkä vieläkin kauheampia. Ympäristöstä en tiedä, vaikuttavatko ne juuri mitään siihen. Kai ne raketit ois jo kielletty, jos vaikuttaisvat.
Nukkumalla kuten aina koko aikuisikäni. Ei kiinnosta ryyppääminen eikä raketit. N37
Koiran kanssa kotona kuten aina. Kun mulla oli vielä tosi paukkupelkoinen toinen koira vuodenvaihteet oli painajaista, nyt helpompaa.
Kotona mieheni ja aikuisten lastemme kanssa.
Päivällä tehdään pitsaa, pelataan lautapelejä, saunotaan ja osa tykkää käydä avannossakin 🥶, nautitaan kuohuvaa, myöhällä vielä iltapalaksi nakkeja, lihapullia ja ranskiksia salaatteineen. Vuoden vaihtuessa ilotulitus.
Etelän kodissa hyvin syöden ja kuohuvaa maistellen. Täällä ilotulitus kestää 10 min joten pääsee nopeasti nukkumaan. Ellei sitten ole tänävuonna kielletty kokonaan?