Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset eivät enää osaa rauhoittua jouluun

Vierailija
27.12.2025 |

Tänä vuonna olen huomannut, että ihmiset eivät enää osaa rauhoittua joulunviettoon. Somesta näin, miten näille ihmisille joulu oli just ja just se aattoilta, ja joulupäivänä jo sitten taas lähdettiinkin shoppailemaan, hoitamaan kotiaskareita jne. Ja sitten voidaankin taas jo valittaa tasaisen harmaata arkea, kiirettä ja stressiä. 

No kai se arki pakkaa päälle, jos ei edes jouluna malteta pysähtyä edes pariksi päiväksi ja olla vähän eri tavalla kuin arkena. Itse kävin äsken ekaa kertaa ruokakaupassa sitten aatonaaton, ja kyllä, nyt on levännyt olo. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kotona 3 päivää. Tänään on pakko hakea yksi paketti postista, on vika säilytyspäivä. Muuten olen kotona tämänkin päivän. Olen katsonut leffoja, tehnyt palapelejä, syönyt, saunonut ja nukkunut. Ihanaa!

En tosin kerro somessa näistä(kään) asioista.

Vierailija
2/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun rauhoittuminen on vaan niin tylsää. Aatto perinteinen on aivan kiva, mutta minua ei kiinnosta tuijottaa tylsiä tv-ohjelmia joulupäivänä. Mielelläni lähden tapaninpäivänä alennusmyynteihin ja palaan normaaliin. Se joulupäivänän rauhoittuminen oli jo niin pitkästyttävää. Tiedän että osa nauttii siitä rauhoittumisesta eikä se tietenkään ole minulta pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et oo nähnyt somesta, mitä mä oon tehnyt, koska mä en oo päivittänyt sinne someen tekemisiäni.

Vierailija
4/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nuoruudesta yhden joulun kun oli jouluaatto keskellä viikkoa ja uusivuosi samoin. Varmaan aika lailla samalla tavalla kuin nyt tänä vuonna. Oltiin 2 viikkoa putkeen kotona. Ei varmaan edes käyty missään. Syötiin ja nukuttiin, vahdattiin televisiota, pelailtiin lautapelejä. 

Vierailija
5/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen tarve arvostella muiden tekemisiä ja tekemättä jättämisiä oman hännän nostamisekseen. Kuka niin sanoo että juuri sinun tapasi on oikein? Mitä jos kaikki puhuisivat kavereistaan noin paljon pahaa selän takana?

Vierailija
6/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joulunpyhät meni töissä. Miten siinä rauhoitut?

Vierailija
7/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen koko ajan ja jatkuvasti pohtii muiden elämää? Täydellinen vitunnarsistipaska. 

Vierailija
8/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on lasten juhla.

Vierailija
9/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin melkein koko jouluviikon töissä pyhiä myöten. Tämä ja huominen on vapaa. 

Mitäs ap tähän sanoo?

Vierailija
10/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille joulu voi tuoda vaikka millaisia traumoja esiin, joku hukuttaa murheensa pulloon, joku joutuu olemaan joka joulu töissä. Syitä on tuhansia, satoja niin mikä ihme sinä olet arvostelemaan muiden tekemisiä?

Vierailija
11/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mene kauppoihin vielä tänäänkään.

Vierailija
12/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivänä shoppailemaan? Kauppakeskuksethan olivat kiinni.

Vierailija
13/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Ei se kuulu muille. 

Itse vietin tänä vuonna vain joulupäivän, aattona oli muuta hommaa. 

Vierailija
14/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi rauhottua juuri jouluna? 

Vierailija
15/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa ilmeisesti juhlittavaa mustajärven lusikan nurkkaan heitosta lähtien. Läpy läpy läpy tap tap läpy läpy kuin cajon rumpu aika hyvin läpytelty eiks jeh? 

Vierailija
16/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu pitää suorittaa. Suorituksen tulee näkyä mahdollisimman laajasti somessa, ettei kellekään jää epäselväksi, että on työtä ja touhua joulu täynnä ja että missään ei ole säästelty, ihan ollaan sitten rätti-poikki jo kuudelta aattoiltana ja sekin tietty postataan, koska näin kävi joulun uhreille. Kovaa on elämä jouluna(kin), mutta periksi ei anneta. Kohti uuttavuotta hammasta purren. Vielä kun 50 vuotta jaksaa, niin sitten saa haudassa levätä...vaikka on siinäkin velvollisuus horsmaa pukata.

Vierailija
17/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset eivät kuuluneet tähän segmenttiin. 
Ap. 

Vierailija
18/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin melkein koko jouluviikon töissä pyhiä myöten. Tämä ja huominen on vapaa. 

Mitäs ap tähän sanoo?

Nämä ihmiset eivät kuuluneet tähän segmenttiin. 
Ap. 

Vierailija
19/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen koko ajan ja jatkuvasti pohtii muiden elämää? Täydellinen vitunnarsistipaska. 

Hyvää joulumieltä sinnekin.

Ap. 

Vierailija
20/25 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikataulut teipataan liian täyteen, kiireinen arki ja joulu on joillekin kuin arki päivä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi