Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset eivät enää osaa rauhoittua jouluun

Vierailija
27.12.2025 |

Tänä vuonna olen huomannut, että ihmiset eivät enää osaa rauhoittua joulunviettoon. Somesta näin, miten näille ihmisille joulu oli just ja just se aattoilta, ja joulupäivänä jo sitten taas lähdettiinkin shoppailemaan, hoitamaan kotiaskareita jne. Ja sitten voidaankin taas jo valittaa tasaisen harmaata arkea, kiirettä ja stressiä. 

No kai se arki pakkaa päälle, jos ei edes jouluna malteta pysähtyä edes pariksi päiväksi ja olla vähän eri tavalla kuin arkena. Itse kävin äsken ekaa kertaa ruokakaupassa sitten aatonaaton, ja kyllä, nyt on levännyt olo. 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen joulu on niin ankea 🤢

Suomalainen mielenlaatu taitaa olla vähän ankea ja se nimetään ankeaksi mistä itse ei tykätä. 

Vierailija
42/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut sen kun työni on hektistä että jos on jopa 2 viikkoa lomaa (ei ole koskaan) niin eka viikko menee pelkkään palautumiseen ja tokalla viikolla vasta alkaa loma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et oo nähnyt somesta, mitä mä oon tehnyt, koska mä en oo päivittänyt sinne someen tekemisiäni.

No eihän susta nyt puhutakaan pelle. Et ole maailman napa vaikka niin näyt itsestäsi luulevan.

Vierailija
44/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut sen kun työni on hektistä että jos on jopa 2 viikkoa lomaa (ei ole koskaan) niin eka viikko menee pelkkään palautumiseen ja tokalla viikolla vasta alkaa loma.

Täytyy jo huono kunto olla. Kaksi päivää menee normaali ihmisellä palautumiseen. Miten voi olla töissä näin heikko ihminen. Istumatyötä per se levällään.

Vierailija
45/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli lähteä eilen kauppaan, kun vessapaperi loppui.  Ostin samalla sitten muutakin. Muuten en olisi joulurauhaani rikkonut, mutta pakko oli saada persupyyhettä.

Vierailija
46/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki joulunpyhät meni töissä. Miten siinä rauhoitut?

Tulihan tänne keskusteluun mukaan se uhriutujakin.

Vierailija
47/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on lasten juhla.

Vi tut ole kuin kauppiaiden.

Vierailija
48/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmena päivänä sukulaisia oli hyvinkin riittävästi. Ei sinänsä ollut rankkaa, mutta oon niin paljon omissa oloissani ukkoni kanssa, että ihmiset ja törmäilevät henkilökemiat saa mut väsymään henkisesti. Ja tietysti niin, ettei mitään näy ulospäin. Tämä rauha, hiljaisuus ja pimeä sää tuntuvat nyt taivaallisilta.

Vierailija
49/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikataulut teipataan liian täyteen, kiireinen arki ja joulu on joillekin kuin arki päivä. 

Sain äidiltä whatsappiin joulun aikataulun ja päätin jäädä opiskelupaikkakunnalle. Ei vaan jaksa. 

Hyvä sinä 👍 Ei tuommosen suorittajan luo tarvii mennä. 

Vierailija
50/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen viettäköön joulua tavallaan. Ei mua ainakaan kiinnosta istua yksin neljän seinän sisällä "rauhoittumassa". Itse ilmeisesti vietit joulun toisia somessa kytäten. Sekö. sitä rauhoittumista sitten on?

Vierailija
51/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tee mitään 22. päivästä loppiaiseen. koiran voin viedä lähimetsään. en vastaa puhelimeen enkä näe ketään perheen ulkopuolista.

Vierailija
52/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on 6-, 3- ja 1-vuotiaat lapset niin eipä tässä paljon rauhoituta :D

Vierailija
53/53 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan nuoruudesta yhden joulun kun oli jouluaatto keskellä viikkoa ja uusivuosi samoin. Varmaan aika lailla samalla tavalla kuin nyt tänä vuonna. Oltiin 2 viikkoa putkeen kotona. Ei varmaan edes käyty missään. Syötiin ja nukuttiin, vahdattiin televisiota, pelailtiin lautapelejä. 

Tuolta se varmasti lapsesta tuntuukin. Se mitä et muista tuosta ajanjaksosta, on se kun äitisi (tai isäsi) kävi kaupassa, teki ruokaa, pesi pyykkiä, siivosi keittiötä, tiskasi astioita, järjesteli tavaroita jne.