Kerro suosikkisi suomalaisista ruoista! Karjalanpiirakat, kampanisut, leipäjuusto, ohrarieska, savuporo?
Vai ehkä silakkapihvit, kaalilaatikko, ohrapuuro, kanaviillokki, muikkukukko, lantturaaste rusinoilla, kaaliraaste, lörtsy, musta makkara, viili, porkkanalaatikko, lanttulaatikko, maksalaatikko, loimulohi, poronkäristys? Kerro suosikkisi.
Kommentit (53)
Kylmäsavuporo. Tosin kierona savolaisena pidän myös kalakukosta ja Tampereella asuneena mustasta makkarasta. Loimulohikin on hyvää.
Karjalanpiirakat ja korvapuustit. Lapsille herkkua on riisipuuro, jossa sokeria ja kanelia.
En oikein tykkää suomalaisesta perinteisestä ruoasta.... No ehkä jotkut leivonnaiset kuten korvapuustit on ihan jees, vaikkei nekään erityistä herkkua. Tai kotijuusto.
Poro ja riistaruoat, kalaruoat, esim.lohikeitto. Itse tehty poronverimakkara, keväällä poron kuivaliha, poron kieli. Korvasienimuhennos/keitto, kanttarellit eri muodoissa ja muutkin sieniruoat. Mustikkapiirakka, karjalanpiirakat ja munavoi. Tuore rieska ja ruisleipä ja korvapuusti
Karjalanpiirakat, pinaattilätyt, voileipäkeksit, rieska. Näitä ikävöin Suomesta. Myös kaikki Fazerin suklaat ja karkit. Ja Taffelin sipsit.
Ohraleipä, ei rieska ja karjalanpiirakat, sekä karjalanpaisti.
Vierailija kirjoitti:
Piimässä paistettu maksalaatikko.
Pimeässä paistettu vielä parempaa.
Nämä kaikki eivät ole tyypillistä arkiruokaa, vai onko muilla savuporoa pöydässä.
Luikkuvelli
Kaljavelli
Röpörieska ja höppävoi
Syltty
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaikki eivät ole tyypillistä arkiruokaa, vai onko muilla savuporoa pöydässä.
Eihän aloitusta niin rajattu. Jos olisi, niin olisin vaihtanut savuporon poronkäristykseen.
Vierailija kirjoitti:
Piimässä paistettu maksalaatikko.
Nesteessä ei voi paistaa, se on keittämistä.
APn mainitsemissa on paljon herkkuja.
Poroa ja kukkoa en ole tietääkseni koskaan syönyt. Valitettavasti.
Leivonnaiset on herkkuja tuoreena. Olen korvapuusti fani! Ohraleipää eikä rieskojakaan saa hyviä kaupoista. Kaikkea pitäs tehdä itse. Karjalanpiirakoista (perunapiirakat!) puhumattakaan.
Karjalanpaisti on ollut kamalaa joita olen syönyt. Harmaata jänteistä rasvahyhmää. Ei kiitos. Äiti ei osannut. Kaverin tekemää kerran maistoin ja se oli ok.
Kanaviillokkia tein itse sitten kouluaikojen. Syötävää tuli. Toki, kun Suomesta ei kokonaista kanaa saa kaupoista, niin broilerista tein.
Maksaruuista tykkään myös.
Karjalanpiirakat ja suomalainen ruisleipä. Ruisleipää saa muualtakin, mutta ei ole samanlaista kuin vaikkapa jälkiuunipalat.
Kyljykset sinapilla ja muussi,kermainen tilli lohikeitto,kylmäsavulohileipä,katkarapucoctail,kylmäsavuporovoileipäkakku,grillimakkara,mansikka täytekakku,kyllä maistuis
Kylmäsavu- ja loimulohi. Kylmäsavuporo. Uudet perunat ja hyvä itse tehty silli punasipulin kanssa. Silakkarullat, savusilakat ja muukin kotimainen savukala. Kalapihvit itse tehtynä (jauhetaan ns. roskakalat lihamyllyllä, paistetaan kuten lihapullat). Perunamuussi. Uuniohrapuuro. Perunapuuro. Korvapuustit. Uuden sadon porkkanat ja herneet ym. suoraan tontilta. Mustikat. Villivadelmat. Mesimarjat (jos niitä vielä sattuu löytämään). Kaikki sieniruuat!
makarooni