Miten ottaa riidat vain riitoina, eikä alkaa heti miettiä eroa?
Mies haukkuu minua riidoissa todella rumasti, kääntää kaiken syykseni eikä ota itse vastuuta mistään. Pyörittää sormea ilmassa että "taaaas lähteeee leeevy pyyyörimään" ja nauraa ivallisesti, kun yritän selittää hänen pahoittaneen mieleni. Satuttaa koko ajan lisää.
Ja AINA haluan erota tuossa vaiheessa. Vaan kun päiviä kuluu, eroajatukset hiipuu ja suhde jatkuu.
Kuluttavaa. Mutta miten tuosta irti?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinulle on tullut sellainen ajatus, että sinulla on velvollisuus sietää haukkumista ja pilkkaa ja suhtautua siihen VAIN riitoina?
Ei mulla mitään velvollisuutta tietenkään ole. Vaan olisi minulle itselleni helpompaa suhtautua noihin vain riitoina. Jotka tulee, kestää vain pienen hetken ja menee ohi. Ap
Eli aloittaja haastaa riitaa keksimistään aiheista ja valittaa saamastaan palautteesta. Taitaa levy todellakin pyöriä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta ei selviä miten ap käyttäytyy, joten en osaa ottaa kantaa. Tuo miehen reaktio voi olla täysin liiallinen tai kohteliaan alimitoitettu riippuen millaisen tyypin kanssa on tekemisissä. Luultavasti ei järkevää käytöstä mieheltä, mutta syylliseksi häntä ei tämän tiedon perusteella pysty nimeämään. Ehkä kallistuisin sille kannalle, että aloittajalla lähtee turhan usein sama levy pyörimään.
Vaikka ap huutaisi pää punaisena, niin kenelläkään ei ole oikeutta harjoittaa henkistä väkivaltaa.
Eikö saman levyn toistaminenkin ole henkistä väkivaltaa ja pää punaisena huutaminen sallittu vain naisille ? Minusta se ei ole sallittu kenellekään ( pl.jos joku pösilö pamauttaa parkkipaikalla autosi keulaan esim. ) Ymmärrän mahdollisesti myös toista osapuolta mikäli riidassa saa aina kuulla samaa ja useimmiten myös asioita , jotka eivät mitenkään liity itse aiheeseen . Pahimmallaan tyyliin sä et koskaan/ silloinkin kun sä sanoit ( noin 5 vuotta sitten) , aina sä jne. Ja päälle mykkäkoulu kruunaamaan tilanne.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan huuda riidellessä. Siitä ei olisi hyötyä, koska hän huutaisi kahta kauheammin, niin kauan että hiljenen. En myöskään hauku häntä riidellessä, en sano asioita joita en tarkoita, kuten hän sanoo. Vetoaa aina siihen että sehän oli riita, ei hän tarkoittanut asioita mitä sanoi, eikä oikeasti niin ajattele. En ole koskaan tuota ymmärtänyt, mielestäni aikuinen ihminen ei niin tee riidassakaan.
Olen huomannut että riidassa minusta tulee hänelle vihollinen, että NAPS vaan. Sen jälkeen kaikki mitä hän minusta sanoo, on halveksuvaa haukkumista ja ivaamista, tarkoituksena satuttaa. Loppuu kun olen hiljaa, otan syyt niskoilleni enkä enää puhu mitään. Joku ketjussa kirjoitti että pitäisi huutaa että nyt lopeta, mutta ei toimi tämän miehen kanssa.
Eniten toivoisin että riidat loppuisi kokonaan. Ovat niin raastavia, ja jäävät vaivaamaan mieltäni pitkäksi aikaa. Mutta pitkässä suhteessa ei vaan ikuisesti ole
Valitettavasti riidat eivät tule loppumaan ellei hän halua lopettaa riitelyä. Eikä hänellä ole mitään syytä tehdä niin, koska pysyt hänen rinnallaan nytkin. Toivomalla ei mikään muutu, toimimalla muuttuu.
Voimia toimia elämässäsi.
Voit siis myös lakata välittämästä mistään mitä hän riidan aikana sanoo. Kieltäytyä keskustelemasta/riitelemästä ihan kokonaan. Lähteä tilanteesta pois. Loppuu kun olen hiljaa, otan syyt niskoilleni enkä enää puhu mitään. Tämä on henkistä väkivaltaa jos mikä ja kertoo että suhde ei ole alunalkanenkaan tasapainoisella tasolla.
Kun voisinkin lakata välittämästä miehen haukuista. Toivottua olisi sekin.
Riita voi alkaa ihan siitä, jos sanon miehelle että voitko nyt viedä nuo likaiset kalsarisi pois ruokapöydältä. Alkaa etsiä ja näkee tiskipöydällä vaikka sakset, ja alkaa ivata että minäkin olen jättänyt jotain pöydälle ja hui kauheaa. Se "levy" jota pyöritän on se, että hänen kuuluisi esimerkiksi siivota omat jälkensä. Ei minun kuulu olla hänen siivoojansa. Ja siitä hän suuttuu, että viddu taas tämä alkaa, siitä alkaa se haukkuminen ja ivaaminen, että siivoa itse jos häiritsee.
On lapsuuskodissaan jo oppinut että se voittaa riidan joka sanoo toiselle niin pahasti, ettei toinen enää kykene sanomaan takaisin mitään. Noin pahaksi en riitaa enää päästä vaan myönnän jo aiemmin että selvä, minun syytä. Vaikka en tietenkään sitä mieltä ole.
Elämä olisi kovin hyvää, jos riitoja ei olisi ikinä. Riita vie olon niin pohjalle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että riidassa minusta tulee hänelle vihollinen, että NAPS vaan. Sen jälkeen kaikki mitä hän minusta sanoo, on halveksuvaa haukkumista ja ivaamista, tarkoituksena satuttaa.
Minusta teidän kannattaisi mennä parisuhdeterapiaan, jotta saatte katkaistua tuon vahingollisen kierteen. Olen itse eronnut jo kahdesti, niin voin sanoa ettei riitely ole kenenkään kumppanin kanssa miellyttävää. Ei tuon takia vielä tarvitse eroa miettiä, koska seuraava voi olla jossain asiassa vielä pahempi ja varmasti onkin. Vai haluatko mieluummin elää yksin? Vai luuletko, että niitä "virhettömiä" istuu tuolla treffipalstoilla odottamassa kunhan joku tulisi poimimaan? Siis oikeesti. Tehkää töitä sen eteen, että tulette jotenkin toimeen keskenänne.
Ajan myötä tuokin tilanne tasoittuu ja tulee muita ongelmia. Esim syöpä, ulkopuoliset suhteet, kuolema, mielenterveysongelmat, työttömyys, tulipalo, velat, ... Vähän suhteellisuutta nyt.
Leikkimielinen räppibattle kerran kuussa😁
Pariterapiassa ollaan käyty useaan otteeseen suhteen aikana. Ei tuo pitkää apua ja hyötyä. Miehen riitelytapa on ja pysyy.
Ja kun suhteellisuuden tajua huutelee niin kannattaa lukea aloitus. Nimenomaan haluaisin lakata ajattelemasta eroa. Ap
Eikä miehen halveksunta tunnu yhtään paremmalta silloinkaan kun elämässä on vakavaa sairautta, mielenterveysongelmia, kuolemaa jne. Joku työttömyys nyt ei ole mitään noiden rinnalla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska onhan tuo nyt ihan törkeää käytöstä tuolta "mieheltä", ja en ole varma onko siinä eron miettimisessä mitään väärää.
Heti eka vastaus täyttä totta. Komppaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun voisinkin lakata välittämästä miehen haukuista. Toivottua olisi sekin.
Riita voi alkaa ihan siitä, jos sanon miehelle että voitko nyt viedä nuo likaiset kalsarisi pois ruokapöydältä. Alkaa etsiä ja näkee tiskipöydällä vaikka sakset, ja alkaa ivata että minäkin olen jättänyt jotain pöydälle ja hui kauheaa. Se "levy" jota pyöritän on se, että hänen kuuluisi esimerkiksi siivota omat jälkensä. Ei minun kuulu olla hänen siivoojansa. Ja siitä hän suuttuu, että viddu taas tämä alkaa, siitä alkaa se haukkuminen ja ivaaminen, että siivoa itse jos häiritsee.
On lapsuuskodissaan jo oppinut että se voittaa riidan joka sanoo toiselle niin pahasti, ettei toinen enää kykene sanomaan takaisin mitään. Noin pahaksi en riitaa enää päästä vaan myönnän jo aiemmin että selvä, minun syytä. Vaikka en tietenkään sitä mieltä ole.
Elämä olisi kovin hyvää, jos riitoja ei olisi ikinä. Riita vie olon niin pohjalle. Ap
Toi on hirveetä ja samaa kuin meillä miehen toimesta. Ei koskaan välitä mitä riita tekee mulle eikä kiinnosta vaikka pahoittaisin mieleni päiväkausiksi. Harkitsen eroa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siedätte tällaista?
Sitä varmaan on vaikea uskoa, mutta meillä ei ole mitään ongelmia jos ei riidellä.
Ap
Usko tai älä,
On olemassa terapiaa/koulutusta, jossa opetetaan pariskuntia riitelemään oikein.
Sinne mars
Vierailija kirjoitti:
Usko tai älä,
On olemassa terapiaa/koulutusta, jossa opetetaan pariskuntia riitelemään oikein.
Sinne mars
Kuten sanottu, on käyty moneen moneen otteeseen. Ei auta miehen riitelyyn. Kun hänellä napsahtaa niin sanoo mitä sylki suuhun tuo. Tällainen on aina ollut.
Ap
Mistä sinulle on tullut sellainen ajatus, että sinulla on velvollisuus sietää haukkumista ja pilkkaa ja suhtautua siihen VAIN riitoina?