Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaa riidat vain riitoina, eikä alkaa heti miettiä eroa?

Vierailija
26.12.2025 |

Mies haukkuu minua riidoissa todella rumasti, kääntää kaiken syykseni eikä ota itse vastuuta mistään. Pyörittää sormea ilmassa että "taaaas lähteeee leeevy pyyyörimään" ja nauraa ivallisesti, kun yritän selittää hänen pahoittaneen mieleni. Satuttaa koko ajan lisää.

Ja AINA haluan erota tuossa vaiheessa. Vaan kun päiviä kuluu, eroajatukset hiipuu ja suhde jatkuu.

Kuluttavaa. Mutta miten tuosta irti?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska onhan tuo nyt ihan törkeää käytöstä tuolta "mieheltä", ja en ole varma onko siinä eron miettimisessä mitään väärää.

Vierailija
2/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde menemään, tuo on todella epäkunnioittavaa käytöstä. Asioista riitely tai erimielisyys on ihan eri asia kuin tuollainen tahallinen loukkaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroamalla loppuu haaveilu. Ihan sama millainen on muutoin, ei tuollaista tarvitse katsoa. 

Vierailija
4/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tuosta kannattaa erota 

Vierailija
5/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen juntti kolleega, joka on tehnyt vastaavia eleitä. Ihana ihminen. Haukkuu myös muita möhömahoiksi yms. Älyllä ei tosin loista. Joutui ottaa taksin kun mentiin vieraaseen paikkaan, julksiten kulkuneuvojen käyttäminen ei onnistu.

Vierailija
6/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa hävetä silmät päästään.

Vierailija
7/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et eroa? Miksi sinulle saa sanoa mitä sylki suuhun tuo? En ole koskaan ymmärtänyt näitä ei sen oikeati tarkoittanut mitä sanoi -selityksiä. En ole ikinä sanonut mitään mitä en olisi juuri sillä hetkellä tarkoittanut. Aina se sanominen ei ole ollut fiksua ja olisi saanut jäädä sanomatta mutta tasan tarkkaan aikuinen sanoo mitä tarkoittaa! 

Vierailija
8/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioista voi olla eri mieltä ja asiat joskus riitelevät. Loukkaava käytös ei kuulu puolisoillekaan. Epäterve suhde.

Vierailija
9/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä ota tuollaisen ihmisen kanssa riitoja vain riitoins vaan toteuta se ero. 

Vierailija
10/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ivallisuus on paha. Ex otti ivan heti käyttöön, jos halusin puhua. Ei tarvinnut edes riitaa olla. Näin jälkeen ajateltuna se oli ihan järkyttävää ja naurettavaa. Ihan hävettää kun muistelen miten kohteli. 

Jos sanoin jotain "minusta tuntuu", niin hän irvisteli ja alkoi hokea "minäminäminä minä..." 

Vierailija
11/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuuntelet moista? Miten itse riitelet?

Vierailija
12/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies riitelee kanssasi? Sinkkunaisena en ole ridellyt kenenkään kanssa vuosii, kohta vuosikymmeneen. Miksi olla miehen kanssa, kun se on yhtä seksuaalista hyväksikäyttöä ja väkivaltaa?

Vierailija
13/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomalainen nainen on kohtelunsa ansainnut

Jaaha, no kuulostaa siltä että sinä et ole ansainnut naista alkuunkaan. Tuskin pääset takaisin edes äitisi luokse.

Vierailija
14/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero alkaa pyöriä mielessä, kun tulee aihetta. Kuuntele itseäsi ja eroa.

Vierailija
15/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
16/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta ei selviä miten ap käyttäytyy, joten en osaa ottaa kantaa. Tuo miehen reaktio voi olla täysin liiallinen tai kohteliaan alimitoitettu riippuen millaisen tyypin kanssa on tekemisissä. Luultavasti ei järkevää käytöstä mieheltä, mutta syylliseksi häntä ei tämän tiedon perusteella pysty nimeämään. Ehkä kallistuisin sille kannalle, että aloittajalla lähtee turhan usein sama levy pyörimään.

Vierailija
17/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo teidän riidat eivät ole vain riitoja. Vain-riidoissa riidellään vain asiasta, mutta tuo on henkilökohtaisuuksiin menemistä. Tuon pahempia riitoja ei olekaan, mitä teillä on. 

Olin itse nuorena samassa tilanteessa. Ajattelin, että minun pitää olla niin vahva, ettei miehen sanat minuun satu. Kehitin ympärilleni teflonin. 20 vuotta myöhemmin erossa mies haukkui minut siitä, että olen niin etäinen. Niin, miksiköhän? 

Ap - tuollaisesta miehestä koituu pelkkää harmia. Tuhoat itsesi tuossa. 

Vierailija
18/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ivallisuus on paha. Ex otti ivan heti käyttöön, jos halusin puhua. Ei tarvinnut edes riitaa olla. Näin jälkeen ajateltuna se oli ihan järkyttävää ja naurettavaa. Ihan hävettää kun muistelen miten kohteli. 

Jos sanoin jotain "minusta tuntuu", niin hän irvisteli ja alkoi hokea "minäminäminä minä..." 

Minä kun aloitin, että minusta tuntuu tai minä koen - niin eksä sanoi, ettäei noin saa tuntea tai kokea.

Vierailija
19/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta ei selviä miten ap käyttäytyy, joten en osaa ottaa kantaa. Tuo miehen reaktio voi olla täysin liiallinen tai kohteliaan alimitoitettu riippuen millaisen tyypin kanssa on tekemisissä. Luultavasti ei järkevää käytöstä mieheltä, mutta syylliseksi häntä ei tämän tiedon perusteella pysty nimeämään. Ehkä kallistuisin sille kannalle, että aloittajalla lähtee turhan usein sama levy pyörimään.

Vaikka ap huutaisi pää punaisena, niin kenelläkään ei ole oikeutta harjoittaa henkistä väkivaltaa.

Vierailija
20/69 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia riitelyä tuollainen. Eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi