Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¢¾¢¾¢¾SYYS04 Viikonlopun odotuspino!¢¾¢¾¢¾

24.04.2007 |

Lienee turha olla joka päivälle pinoa, jos jäävät alle 10 viestiin. Helpompaa niillekin, jotka jälkikäteen lukevat:) Tämä ei siis tarkota sitä, että keskitytään vain viikonlopun odotukseen, edelleen ois hyvä tavoite oppia nauttimaan jokaisesta päivästä!

Minä paraskin sanoja, kun odotan viikonloppua ja Levin reissua:) Väsyneenä tosin, en niin innoissani. Mutta täällä etelässä on kiva seurata, kun luonto on ihan tosissaan heränyt kevääseen. Sateiden myötä alkaa jo vihertää ihan oikeasti.

Sitä paitsi mulla on hienot ruukkuistutukset etupihalla ja takapihalla:) Kävin sunnuntaina Plantagenissa ja törmäsin Hiluunkin siellä, terkkuja sinne vaan! :) Löysitkö mitä etsit? Minä palasin autolta jo takaisin palauttamaan ostamani ruukkuliljat, kun niistä varisi kaikki nuput heti matkan varrelle. Ostin sitten muita kukkia tilalle vielä.

Hyvää tiistaita kaikille!

T: Ynis

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsy painaa. Jotain oli mielessä, kun kirjauduin kirjoittaakseni, mutta ehti jo unohtua.

Vierailija
22/30 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan tulla Enkelille kertomaan että minäkin olen täysin koukussa ko. sarjaan! Se on niin huono ettei sitä voi olla katsomatta! Tosin osa sen hohdosta meni Valentinan kilojen mukana.

Pilelle *halaus*! Ymmärsin mitä tarkoitit. Jaksuja! Meidänkin taloyhtiössä oli just asunto myynnissä mutta kerkes mennä, ennen toista näyttöä...

Vappugee: Ollaan kotona ja toivutaan viikonlopun matkustamisesta ja hautajaisista. Vappupäivänä on Milon koululla perinteinen vanhempainyhdistyksen vappuhäppeninki, siellä myyn ilmapalloja :-). Jos on nätti ilma niin ehkä mies suostuu grillaamaan pihalla.

Jaksuja ja voimia kaikille!

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapsukaiset nukkuu ja mies lähti jokin aika sitten yöksi töihin. Ihana rauha täällä.

Jatulle onnittelut autosta!

Mä haluaisin vaihtaa meijän auton isompaan ja uudempaan. Mutta ens keväänä sitten vasta.

Veetillä oli tänään se ensimmäinen käynti siellä puheterapeutin luona ja huomenna on toinen käynti. Sitten katsotaan miten jatkossa. Paljon Veeti sielläkin yritti jutella, mutta lähinnä kun vaan edelleenkin sanoo niitä tavuja sanoista.

Veeti saakin nyt olla monta päivää pois päiväkodista. Seuraavan kerran menee vasta ens keskiviikkona.

Vappugee: Ollaan varmaan ihan vain perheen kesken kotosalla. Tehdään hyviä ruokia ja vaan ollaan. Mikäli ei sitten keksitä jotakin tekemistä.

Just sain siman pullotettua ja laitettua jääkaappiin. Viime vuonna sima ei oikein onnistunut, toivottavasti nyt onnistuu. Tippaleipiä pitää sunnuntaina tehdä. Ja lapsille pitää vappupallot huomenna tai perjantaina käydä ostamassa.

Veetin dino puku on vielä työn alla. Kankaat sain vasta tänään ostettua ja huomenna alkaa ompelu. Ajattelin tehdä Venlallekkin oman puvun, erivärisen vain. Teen ne ihan gollagekankaasta (sellaisen haalarimallisen) niin niitä voi käyttää vaikka ihan kotosalla.

Siivousgee: Haluaisin että ois siistiä ja kaikki tavarat ois paikallaan. Mutta yleensä täällä on kamala sotku. Imuroidaan joka toinen päivä. Mies huolehtii keittiön siivouksesta ja minä taas melkein kaikesta muusta. Nyt on mieskin innostunut siivoomaan ilma että pitää pakottaa. On varmaan sanaut tarpeekseen mun raivareista. Välillä menee hermot asunnon sotkusuuteen ja alan suutus päissäni siivota ja samalla kiroan kuinka likaista on jne. Miehen vaatteita löytyy kyllä joka ikinen päivä lattialta, sukkia ja paitoja pitkin asuntoa, kengät keskellä eteisen lattiaa jne.

Mutta nyt suihkuun.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
24/30 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä sitten eilen palannutkaan..apllä ei menty ulos kun oli kylmä ja märkää-kun mä en jaksa ulkona seisoo vaa istua pitäs.Yritin sitten laitella pyykkejä ja tehä jotain muka hyödyllistä ja selitellä itelle että kun jalka taas kunnossa ni ulkoillaa normaalisti..kaikesta sitä tunnontuskat pitää ottaa :-/

Poika haettii jo 12 aikaa ja illalla oliki jumppareissu.Typy aina karkailee pukkarista ja juoksee pitkin urheilutaloa ja nyt tiesin et perää en pääse!REhellistä kiristystä sitten vain kehiin...eli jos juokset karkuun vappupallo jää saamatta!Lehestä katottiin hienoja kuvia ensin ;-)

Hyvin toimi vaikka näki et typy teki töitä et jalat ei lähteny vipeltämään.

Tänään mennää pallot ostamaan!

LApset on muutenki yhessä niiiiin rasittavia!Ainoa yhteinen " leikki" on kamala juokseminen ja riehuminen!Muuten jatkuvaa nahistelua,toinen lyö ja potkii..typy alkanu puremaa.Eilen meni hermo ihan täysin!Ei pysty kirjottaa sillon...

Alko mietityttää kesäkin...Poika on tietysti koko kesän kotona,mut oonko mä viikon jälkee jo valmis hoitoo?!

Siman tein eilen.

Muuten vappusuunnitelmat kesken..Enkeli,en osaa viel mitä sanoo.Mietin kyl et eiks Minin iltatoimet ala 7pintaa.Mies on ma töissä ja se ei heti selvii lähtemää eli oltas teil varmaa vast aikaa...

Kiitos auto onskuista :-) Joo,Tomera vähä ne kaikki maksut hirvittää ja lainallahan se autoki ostettii.Tähän asti yhtään rahaa ei ole tilillä kuun lopussa ja nyt pitäs nipistää jostain automenojen verran eli aikapaljo!

Nyt kyllä auto tuli tarpeeseen.Tiistaina kävelin tarhamatkan mut nyt oon menny autolla ku oli se matka aika tuskanen kävellen.Päätin et lyhyet matkat edellee kävellen tai pyörällä mut ehkä nyt on poikkeusaika..

Jos riittäs tarinta..ulos täytyy tänää mennä.Perhepuistos ois vappujuhlat.Eka aattelin et mennää,mut sit rupesin miettii et tila ei ole iso ja lapsia varmaan aikapaljo et jos joku juokseeki mun varpaan päältä tai jotain...En uskalla mennä :-/

jatu

Vierailija
25/30 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tylsä aloitus. Ilmoitan vaan että olen vielä olemassa. Pile, mä taas kaipaisin hieman aktiivisempaa ympäristöä. Eilen käveltiin Vaajakoskn keskustaan puistoon, jossa käy enempi väkeä, samoja äitejä jotka MLL:n kerhossa, oli kivaa. 1 km suuntaansa ja tää ylämäki päälle, oikeastaan ylämäki on molempiin suuntiin. Tänään aamulla huomasin et pakaralihakset on kipeet. se hyvä uutinen et naapuriin on tulossa vauva elokuussa, muutenhan tällä meidän mäellä asuu vanhempaa väkeä, jotka ulkoiluttavat koiria. Ei siinä ettenkö koirista tykkäis, kaipaisin vaan lapsiperheitäkin lähistölle.

Eiln meinas mennä totaalisesti hermo kun ei pikku-V suostunut päiväunille. Tänään en edes yritä, tai korkeintaan jos jää sänkyyn laittamalla ni sit saa nukkua päikkärit.

Miehen kanssa menee niin ja näin, keskiviikkotreffitkin sohvalla on jääneet unholaan.

Samun maitoallergia on sitten varmistunut, kun erehdyin syömään sipsejä joissa herajauhetta, niin heti tuli ihottuman naamaan.

sitten päivän plussat:

- lapset on ihania, pikku-V hilpeä kaveri jonka huumorintaju jaksaa yllättää. kun eilen hermosin sille nukkumattomuudesta, sai mut nauramaan temppuilulla, mikä oli teitty paha virhe, kun villiinty lisää. Mutta en mahtanut mitään et purskahdin nauruun vaikka kuinka koetin purra huulta että pokka pitäis.

- Samu, tumma tukka edelleen pystyssä, käsittämättömän hyväntuulinen vauva. Olin jo unohtanut kuinka sydäntäriipaiseva on vauvan hampaaton hymy, ja siihen liittyen vieno " väy" .

- miehen kanssa ollaan sanoisinko " välissä" , on otettu vähän etäisyyttä, ei odoteta toisiltamme ihmeitä. Tää on helpottanut omaa oloa.

-sain siivottua aamulla

- tärkein: oon hyvällä mielellä, koen että tässä selvitään!

Helli!! Kävitkö pojan kanssa lastenlääkärillä törmäilyjen takia?

nyt ei jaksa muuta

tiivii ja pojut

Vierailija
26/30 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaisin mielin olen, laitoin sähköpostiin mietintöjäni työ jutuista...

Jatulta on pitänyt kysyä minkälaisen auton ostitte?

Mitäs muuta, Aa nukkuu ja Ee katsoo Puuha-Peteä, sisko oli hoitamassa poikia kun kävin työjuttuja katsomassa.

Eipä meille mitään ihmeitä, muillekkaan en pysty kommentoimaan, paitsi ihana kuulle että enkelin perheen arki alkaa sujua..

Mari

Vierailija
27/30 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään asiaa, kunhan tulen jotain kirjottelemaan. ida oli aamulla puistossa 2h, takas tullessa meni hermot ku tyttö oli väsynyt ja nälkänen eikä ois millään pyöräilly (matkaa vajaa ½km), koko ajan narisi et ylämäki, alamäki, äiti apua ym. Vaik pidän tietty ohjaustangosta kiinni alamäessä ku paniikissa Ida unohtaa aina jarruttaa. No sanoin sit et huomenna pyörä pysyy varastossa, en jaksa sitä valitusta ku mitään hätää ei ollu. Nyt Ida lähtikin isänsä kans cittariin, pyörällä taaskin, mut Ida siis istuu pyöränistuimessa. Aaro nukkuu.

Jatu: No kyllä mäkin menisin autolla jos ois varvas murtunu! Meillä mies menee autolla aina (paitsi nyt sil on rahat loppu, ja mä en suostunu antaa bensarahaa :))) paras oli ku mies yks sunnuntai lähti käymään meidän lähikaupassa jonne matkaa on 300m. Meni autolla, takas tullessa ei ollukkaan enää talon edessä parkkipaikkoja ja joutu ajaa sit tolle kauemmalle parkkikselle, josta toi kauppakin itseasiassa näkyy. Meni varmaan enemmän aikaa tohon reissuun ku mitä ois kävellen menny!

Ida nukku eilen päiväunet, ku Aaro nukahti kesken kirjanlukemisen meidän sänkyyn ni houkuttelin sit Idanki nukahtamaan. Siinä (nukahtamisessa) kesti 30min ja sit ku Ida nukku ja ajattelin ite ottaa nokoset ni Aaro heräs. Ihana herra pätkäpäiväuninen! No illalla Ida huuteli sängystään viel puol yhdentoista jälkeen, aamulla heräs 7.30 että silleen. ei oo hyvä juttu noi päiväunet meillä, ainakaan tällä hetkellä. Paremmin sujuu ilman.

Sähköpostin kimppuun...

Petra

Vierailija
28/30 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveiset ihanan keväiseltä -tai no, jo hyvin kesäiseltä (Suomen mittakaavassa) - Kyproksen saarelta! Ollaan vihdoin ja viimein toivuttu matkasta. Lähinnä kotimatkasta, yölento jonka vuoksi olimme kotona vasta puoli viisi aamuyöllä (siis toissayönä). Isolla ja pienellä tytöllä ollut hiukan rytmit sekaisin. Mies " joutui" palaamaan arkeen aika nopeasti kun on jo töissä.

Matka oli oikein onnistunut. Lämpöä oli sellaiset 23 astetta ja melkoisen aurinkoista. Varsinaiset allas/rantakelit eivät vielä olleet mutta meille hyvinkin sopivaa. Viihdyimme yhden päivän vain altailla, vesi oli vielä aika viileää eikä tyttö halunnut juurikaan siellä kahlailla. Ja me ei muutenkaan olla miehen kanssa sellaisia auringonpalvojia.

Vietimme paljon aikaa minun sukulaisten kanssa. He kuskailivat meitä ympäri. Kävimme ihailemassa Pafoksen satamaa, matkalla pysähdyimme Afroditen kivillä (paikka jossa tarun mukaan Afrodite on noussut merestä- ja edelleen tarun mukaan jos keskimmaisen kiven ympäri ui kolmesti -paikalla järkyttävät virtaukset - saa nuoruutensa ja neitsyytensä takaisin. Ehheh :) En kokeillut kun en ole ihan varma haluanko niitä enää takaisin.)

Kävimme vuoristossa ja parissa upeassa vuoristokylässä. Olemme syöneet paljon ja hyvin. Jopa tyttönen. Paikalliset lihapullat olivat in. Tyttö näki matkalla pelikaanin ja luppakorvavuohia. Sekä joukon kissoja. Kypros taitaa olla varsinainen kissasaari. Paikalliset leikkipuistot ovat tulleet tutuiksi ja tyttö muistelee vieläkin kaiholla ihania kierreliukumäkiä.

Saari oli upeimmillaan kun puut ja pensaat olivat kukassa. Appelsiini ja sitruunapuut täydessä terässä ja painavina hedelmistä.

Nyt jääkaapissa odottaa mm. kasa halloumia joka on aivan järkyttävän hyvää grillattuna.

Lyhyesti tässä. Ihana silti palata arkeen :)

Pinot lukematta. Taidan hakea kupposen kahvia ja ryhtyä kahlaamaan niitä ja lukemaan mitä teille kuuluu.

Alli

Vierailija
29/30 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan kostautui kun Onnin päikyt jäi eilen väliin. Herätys 6.40. Ja vannoin ottavani päiväunet tänään.

Puistoon sattui kerrankin joku muukin ja Onni sai samanikäisestä pojasta leikkiseuraa hetkeksi. Kivaa oli, vaihtelua jo sekin että mentiin toiseen puistoon. Sitten syömään ja aloittelin siivoilua ja vein Onnin yhdeltä nukkumaan.

Nukkuu vieläkin ja minä olen ollut NIIN ahkera. Siivosin tämän vierashuoneen kaapit, 5kpl, ja sain melkein yhden kaapin tyhjäksi. Siis kun järjestelin uudelleen tavaraa. No yhdessä kaapissa oli yhdellä hyllyllä matkarattaat, jotka on nyt lattialla mutta en minä niitä enää kaappiin laita. Katson voiko niitä käyttää koska a) ne on homeessa vaikka pestykin ne on kertaalleen ja b) ne on niin turkasen surkeat jo kun ne vedättää toiselle puolelle. Jos ei käyttöä löydy, heitän menemään. Nyt tietysti olis hyville matkarattaille käyttöä kun ei tarvi enää nukuttaa vaunuissa Onnia ja matkiksilla pääsis ketterämmin esim. kaupungille. Mutta ei me tosiaankaan uusia osteta. Nuo homehtui meidän varastossa!

Jos huomenna sais siivottua vaatekaapit, niissä ei ole niin iso homma kun laittaa vaatteet taas siistiin pinoon ja pyhkii pölyt. Ja Onnin kaapit myös. Sittenpä vois lauantaina tehdä sen supersuursiivouksen ja mieli oli hyvä. Keittiön kaapit olen kertaalleen aika vasta käynyt läpi, joten jos nyt en niitä. Mutta ovet vois niistäkin pyhkiä kunnolla.

Huomaatteko, yritän suunnitella hyvin niin se on jo puoliksi sitten tehty:) Aamullakin jäsensin asiaa paperille...

Paljon energisempi olo kuin eilen, kun pari tuntia lojuin vaan sängyllä. Illasta kuitenkin piristyin ja haravoin etupihan ja kävin luisteleen ekan kerran tälle kevättä. Heti kunnon pitkän lenkin.

Kysymystä pukkaa: Vaihdatteko kevät/kesäverhoja? Ja jos vaihdatte niin löytyykö vaihtoverhot joka huoneeseen? Nyt on alkanut tekeen mieli laittaa uusia verhoja ainakin tähän vierashuoneeseen ja keittiöön mutta kun ei ole! Tai vierashuoneeseen on mutta ne on saman väriset ku nykyiset, lyhyemmät ja ohuemmat vaan. Sain ne tädiltäni. Ja köökiin ei edes ole. Makkarissahan meillä ei ole verhoja kun ostan sitten kun se on rempattu siihen väriin ja kuosiin mihin halutaan. Jos olis sen verran aikaansaava, lyhentäisin nuo yhdet valkoiset verhot sinne, olis edes jotku verhot sillä aikaa. Olohuoneesssahan on punaiset ja ruskeat vähän niin kuin paneeliverhot. JOmman kumman tilalle vois teetättää luonnonvalkoiset/beigen verhon, niin sais uutta ilmettä.

Puheripulille meni nyt:) Sen siitä saa kun on hiljaa koko päivän yksin.

T-P

Vierailija
30/30 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin just, että olin eilenkin kirjoitellut muka palstalle mutta teksti löytyikin vain mun tallennuksista. Kun tallentelen näitä omia juttujani aina, onpahan jossain muistissa, milloin se Onni teki mitäkin:) En sitten ole lähettänyt sitä eilistä. No, eipä siinä mitään. Laiskoteltiin koko päivä eilen, 2h makoiltiin sängyllä ja odottelin, että Onni nukahtais. Itse meinasin nukahtaa mutta Onni ei sitten nukkunut:/

Pitääpä mennä kurkkimaan... No nyt se heräs. Nukkui 3h.

T-P