Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* JOULUKUISTEN maaliskuu*

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoinkin tuonne jo oman aloituksen kuulumisistamme: Titi on kadottanut yöunensa ja torkkuisi vain tissillä. Tämä mamma on rättiväsynyt jo muutaman yön jälkeen, joten tulevat kuukaudet kauhistuttavat. Onkohan tällainen ilmiö pysyvä? Onko teillä kokemusta?

Muuten täällä on elämä uomissaan. Ihottumaista ihoa rasvaillaan ahkerasti ja toivotaan allergian ihmekatoamista. Onneksi tyttö ei näytä edelleenkään arastavan ihoaan eikä mitään masukipujakaan ole ilmennyt.

Hyvää pääsiäistä kaikille jouluisille!

RvaRuljanssi ja Titi (3,5 kk)

Vierailija
2/44 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vinkuu ihan mieletön tuuli, kaikki kaatuu ulkona. Tyttöjen puhallettava uima-allas lentää kuin ufo :) Laitettiin terassituoli siihen, johan pysyy maassa...

Odottelija: Ollaan kolmatta vuotta täällä ja hyvin ollaan viihdytty. Jos vähänkin mietityttää muillemaille muutto, niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Se on nykyään aika helppoa hilpasta vaikka vähäksi aikaa, jos haluaa uusia kokemuksia. Me lähdettiin aluksi vain kokeilemaan, mutta tosiaan ollaankin viihdytty, eikä vielä ainakaan olla mietitty palaamista. Kun iskee Suomi -ikävä niin nappaa vaan lennot ja suuntaa mummolaan, " muutamassa tunnissa" on jo perillä :)

Tukkoisuuteen helpotti raju vesisade. Nyt ollaan muutama päivä hengitelty vapaammin.

Meillä Neelia kääntyi tänään masulta selälle. Hienoa!

Kutsu käy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuisilla alkaneet kevät kiireet....

Aloin viralliseksi pinon nostajaksi, ettei pino vallan katoa. Taitaa olla kolmas kerta jo tässä kuussa ;).

Kuulumisia pikaisesti sen verran, että hyvin menee. Oskari kasvaa kovaa tahtia ja on jo mitoissaan kuukauden edellä isoa veljeään. Olihan toki jo syntyissään puoli kiloa painavampi. Kiitos raskausajan diabeteksen... No kiloja tuli myös äidille ja niistä en millään eroon pääse, toivotonta. Imetyksellä edelleen mennään, vaikka tuskailin sen kanssa joku aika sitten, joskin olen antanut myös korviketta ainakin kerran päivässä pullosta, että oppii Oskari siitäkin syömään. Eipäs sitten kummia. Täytyy lähteä keräileen zetoja, jotta jaksaa taas pirteänä uuteen päivään...

Ilomieltä kaikille,

Dunes ja Oskari kohta 3 kk.

Vierailija
4/44 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treshijas puheli kääntymisistä. Meilläkin Oskari kääntyi eilettäin moneen kertaa mahalta selälleen silleen hallitusti ja tänäänjatkoi samaa touhua. Mahalta selälleen ei aivan vielä mene ilman äidin pientä työntöapua, mutta hilkulla on!!

Ja leluihin tarttuu hanakasti ja suuhun ne löytävät, joskin vasen käsi näyttää vahvemmalta, joten taitaa periä isän puolelta vasenkätisyyden.

Vierailija
5/44 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen tuiskutti urakalla kun tuulen kanssa sateli lunta ;)

tiistaina oli eliaksen 3kk neuvola, pojalla oli mittaa 60cm ja painoa 6695g eli ihan hyvin pelkällä rintamaidolla, kun pärjäis edes vielä tuonne huhtikuun loppuun näin niin olisin tyytyväinen, esikoisen kanssa piti alotella kiinteitä jo ennen 4kk ikää..

elias sai rota-tehosteen ja pentavacin, ei kummemmin reagoinu rokotteeseen vaikka aina varotellaan että onhan kotona suppoja jos tekee olon hankalaksi..

Vierailija
6/44 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä tultiin poitsujen kanssa Italiasta. Mies tulee autolla perässä ja varmaan sunnuntaina pääsee kotiin asti. Ihan kiva oli reissu vaikka olis saanut olla hieman lämpimämpi. Pohjois-Italian kirpsakka kevät ilma oli kyllä hyvää vaihtelua... ainakin oli kuivaa ja kuratonta. Oltiin maatilalla, jossa oli lampaita, kanoja ja hevonen. Hassua oli katsella kun hevonen tepasteli tasaisella nurmikolla tarhassaan, kun on tottunut siihen että meidän hevoset seisoo polviin asti mutaisissa tarhoissaan tähän vuoden aikaan.

Pikku-poitsu käyttäytyi koko reissun hyvin. Ei juuri malttanut nukkua lentojen aikana vaikka yöllä tultiinkin. Viime aikoina tuo syliin nukahtaminen ei ole juurikaan ollut rutiinia vaan pakko on " nukuttaa" poika rattaisiin tai tissille sänkyyn. Sylissä vaan jutellaan ja muikistellaan :D

Isompi poitsu sitten oli hieman haasteellisempi. Automatkat meni hyvin nukkuessa, mutta kämpillä sitten sai olla vahtimassa kun halusi kokoajan väännellä kaasuhellan nuppeja ja kiivetä portaita. Lentokoneessa sitten ei oltais maltettu olla. Unikin tuli vasta viime metreillä.

Taidoista: Meillä ei liikkuminen kiinnosta vaan asioita pitää näpertää. Lelut ja tutit on kova juttu. Tutin osaa laittaa omaan suuhun (tosin usein unohtaa päästää tutista irti sitten kun on sen suuhun saanut) ja ottaa pois.

Viikon päästä on 4kk neuvola.

Vierailija
7/44 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei niin hyvä päivä.. Meillä iski neidille toissapäivänä ihan mieletön ihottuma, koko kroppa on alamahaa lukuunottamatta näppylöillä. Ja taitaa aikaslailla kutittaa toista, kun on ollut kiukkuinen. Mä en vaan käsitä mistä moinen on voinut tulla, mikään ei ole ihottuman tulohetkellä muuttunut. Samaa korviketta saanut 2kk lähtien ja pesuaineet ovat olleet samoja koko ajan. Imettäminen on lähes loppunut. Tarjoan kyllä tissiä, mutta ei neiti suostu syömään, vaan saa mahdottmat raivarit. Ei siis oikein mun ruokavaliostakaan voi olla kiinni. Tänään soitin neuvolaan, mutta meidän neuvolatäti on lomalla. Vasta maanantaina tavoittaa ja en nyt ihan päivystykseenkään viitsi viedä. Mikä neuvoksi, onko vinkkejä?

Toinen asia mikä kiusaa meitä kovasti on kyläilyt. Neiti on alusta saakka ollut kovin kiukkuinen kylässä, mutta nykyään se on täyttä huutoa lähes koko ajan. Kotona viihtyy hyvin, eikä juuri riskaa, mutta auta armias jos lähdetään kyläilemään.. No parashan olisi kun kotona vaan pysyttäisiin, mutta voin sanoa, että tulen kesän aikana hulluksi, jos en kyläilemään pääse, kun mieskin on lähes 24/7 töissä. No toivottavasti menisi ohi, mutta mun hermot ei riitä yksin enää yhteenkään kyläreissuun muksujen kanssa. Ja mä ite oon niin sosiaalinen tyyppi, että on hermo kireellä koko ajan, kun ei näe ihmisiä.

Valivalivali, anteeksi tää valitus..

Meillä neiti kääntyy selältä vatsalleen jo miten päin sattuu, mutta ei osaa vatsalta selälleen kääntyä kuin vahingossa. Sit menee hernenenään kun niskat väsyy ;)! Ja mahdoton on ähkimään ylöspäin. Sylissäkin jos on vähänkin makuuasennossa, niin yrittää punkea istumaan, vaikka väkisin. Yritä nyt väkisin toista pitää vauva-asennossa..

Nyt on palailtava hommien pariin, mukavaa kevättä kaikille!

Janica ja Aada 3kk 3vko

Vierailija
8/44 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janican Aadalle oli iskenyt ihottuma :-( Voi pientä! Niinkuin olen monesti kirjoitellut, meillä on samaa ongelmaa Titillä eikä syy tunnu selviävän. Välillä ihottuma pahenee ja toisessa hetkessä lähes katoaa. Eikä ruokavaliossani tai pesuaineissa tms ole järin suuria vaihteluita. Kuitenkin uskon ihottuman johtuvan meillä allergiasta juuri tuon vaihtelunsa vuoksi. Oletkin varmaan jo rasvillut Aadan ihoa. Meillä parhaiten ovat auttaneet valkoinen ja violetti Essex-voide. Ja oikein pahaan ihottumaan olen sivellyt jopa mietoa kortisonia. Ei ihottuma varmaan pelkällä rasvailulla kokonaan lähde, mutta eipähän kutise niin paljoa! Ilmakylpyjä iholle myös mahdollisimman usein.

Nukutatteko muuten vauvaanne pinnasängyssä vai perhepedissä? Meillä Titi on nukkunut omassa sängyssään lähes koko ikänsä, vaikka aina aamulla viimeisen syötön myötä nostankin hänet viereemme pariksi tunniksi. Tämä nukkumisjärjestely on toiminut meillä loistavasti, koska tyttö oli alusta saakka niin hyvä nukkuja. Nyt kuitenkin yösyöttöjen välit ovat tihentyneet n. 2-3 tuntiin ja tämä mamma kaipailee parempia unia. Voisikohan perhepeti toimia apuna? Pidentäisikö se mahdollisesti syöttövälejä? Ihan pelkästä kokeilunhalusta en perhepetiin haluaisi siirtyä, koska se pinnasänkyyn muutto voi sitten myöhemmin olla kovinkin hankalaa - näin luulen.

Aurinkoista maaliskuun viimeistä viikonloppua! Kesää päin keikutaan :-)

RvaRuljanssi ja Titi (3kk ja 3 vkoa)

Vierailija
9/44 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin pääsiäisen aikaan reissussa eka kertaa toisella puolella Suomea, ja hyvin meni. Meidän piiperö tykkää olla eri paikoissa, ja mitä useampi ihminen on häntä ilostuttamassa, niin sitä hauskempaa. Hymyjä ja nauruja satelee kovasti ja juttua tulee myös. Tyttö myös selkeästi kaipaa koko ajan enemmän virikkeitä, ei niinkään viihdy yksin.

Nikki unohtui, mutta tsemppiä sinulle, jonka lapsi ei tykkää olla kylässä. Varmasti tosi hankalaa. Toivottavasti se menee ajan kanssa ohi!

Piiperö ei vielä kunnolla tartu esineisiin, mutta vähän jo yrittää haroa. Kääntyy vasta mahalta selälleen, sitä on tehnyt jo pitkään. Selältä mahalleen ei vielä käänny.

RvaRuljanssi kyseli nukkumisasioista. Meillä piiperö on nukkunut sekä omassa pinniksessä että vieressä. Nykyään usein nukkuu alkuyön omassa sängyssä ja sitten ekalta yösyötöltä jää mun kainaloon nukkumaan, kun en jaksa nostaa sitä takaisin omaan sänkyyn. Välillä jaksan nostaa pinnikseen takas, ja sinne se heti jää nukkumaan taas. Joskus nukutaan koko yö viekukkain, jos nukkumaanmeno on hankalampaa. Ei ole onneksi vaikuttanut siihen, ettei nukkuisi myös omassa sängyssä. Meillä ruokaillaan päivisin 3-4 h välein ja nyt on öisin ollut sama tahti. Vielä joku tovi sitten oli yöllä välit 5-7 h, nyt siis syö taas useammin. Ehkä sillä on vaan kasvuspurtti ja tarttee ruokaa useammin? Meillä siis rintamaidolla mennään, ja oon antanu tytön syödä aina kun se itse haluaa.

Mutta kaikki siis mallillaan, kovasti tyttö kasvaa, nyyh... Hyvähän se toki on, mutta niin haikeeta jotenkin.. Ensi viikolla on 3kk neuvola ja eka piikki..

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille, nauttikaa ihanasta kevätsäästä!

Gaijis ja piiperö pian 3kk

Vierailija
10/44 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla tankkasi tovin ja laitoin omaan sänkyyn nukahtamaan 20.30 aikoihin, pari kertaa kävin tuttia laittamassa takas suuhun ennen iltakymmentä ja nyt aamulla söi vasta 6.30 aikoihin! nostin eliaksen takas sänkyyn ja siellä se jutteli jonkun aika nallelle ja nukahti, nukkuu vieläkin ;) oisin saanu mojovat unet itekki jos esikoinen ois nukkunu kunnolla, pari kertaa puolen yön molemmin puolin valitteli kipeitä jalkoja..

Elias ei vielä käänny mahalleen, lattialla pötkötellessä kyllä nostaa kaikki ketarat ylös ja pyllähtää kyljelleen mutta ei ilman apua siitä eteenpäin.. mahalleen jos laittaa niin pää kyllä pysyy jo hyvin pystyssä mutta ei jaksa kovin kauaa kikottaa..

Isoveljen touhut kiinnostaa kyllä kovasti, seuraa silmä tarkkana velipojan viipotuksia ;) " kauhulla" ootan sitä aikaa kun tämäkin oppii kävelemään että mikä ralli siitä alkaa ;D onneksi on iso talo ja paljon tilaa pihalla, maalla kun asutaan!

oliviako ja elias 3kk ja 4pv

Vierailija
11/44 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Täällä taas. Neidillä yhä ihottuma rehottaa. Rauhottuu pahin punaisuus kun rasvailee, tai olen ceridal-öljyä laittanut iholle, se auttaa minusta ihan hyvin ja on helppo levittää. Paljon ilmakylpyjä ja väljiä vaatteita, niin kuin rvaRuljanssa neuvoikin =)!

Monella tuntui olevan levottomia öitä, täällä myös. Ei välttämättä tissiä kaipaa kun sen kaksi kertaa 20.30-7.30 välillä mutta vähän väliä parahtaa unissaan ja saattaa nukahtaa ihan itse uudelleen. Ikävästi vaan itse herään ja jään odottamaan, että milloin herää tissille. Täytyny parina päivänä nukkua ihan päivätirsat, ettei hermo liikaa kiristy!

Joku kyseli nukkumisesta. Meillä on vieläkin pinnis ihan oman sängyn vieressä tilan puutteen vuoksi ja neiti nukkuu omassa sängyssään. Syöttöjen jälkeen siirrän takaisin omaan sänkyyn. Joskus minäkin aamusyötön (6n aikoihin) jälkeen jätän kainaloon nukkumaan, mutta ei läheskään joka yö. Saan itse paremmin nukuttua, kun ei tartte ihan kylki kyljessä olla. Vaikka onhan se toki välillä ihana naatiskella =)!

Janica ja Aada

Vierailija
12/44 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohdittiin tyttöjen kanssa, josko vauvan nimi muutettaisiin vinkujaksi :) Pikku -possukaksikin on kutsuttu ja joku puheli Nuuskusta... Kova vinkuna käy päivisin leikkiessä, kirkumista jos palvelu ei pelaa. Nyt tuo possuneiti nukkuu päikkäreitä sitterissä kädet suoraan ylöspäin sojottaen :) Oma possukkani!

Yöt on menty nyt viime viikon parilla syötöllä, toivottavasti yhden syötön yöt palaisivat. Mutta näinkin on hyvä, jos ei siitä huononisi. Neiti nukkuu omassa sängyssään mun puolella sänkyä. Se on sellainen metrin mittainen, metallinen, matala kehto. Saa nähdäkoska olisi muutto pinnikseen, tuo on niin kätevä, kun ei vielä sieltä pois kampea ja mun ei tarvitse nousta sängystä ku istumaan syötöillä.

Mulla on kokoajan mukamas nälkä, pitää olla mussuttamassa aina jotain. Ei tuo parin kilon vararengas sillä poistu :( Mutta kyllä tässä jossain vaiheessa pitää ottaa itseään niskasta kiinni, muuten noita ylimääräisiä ei saa koskaan pois...

Treshijas ja Nekku

Vierailija
13/44 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin kirjoitella viimeeksi joskus raskausaikana, sitten jouduin sairaalaan ja kirjoittelu jäi.

Meille syntyi kaksoset, tyttö ja poika, 29.10. vaikka laskettu aika siis oli joulukuussa vasta. Synnytystä edelsi reilun kuukauden mittainen makaaminen sairaalassa, ennenaikaisen synnytyksen vaaran vuoksi. Se otti koville, kun kotona oli yksi taapero joka ikävöi äitiä kovin. Kaikki päätyi kuitenkin onnellisesti, ja saimme terveet kullanmurut <3 Vauva A:lla eli pojalla oli painoa peräti 2525 grammaa, ja vauva B:llä eli prinsessallamme 1990 g. Kotiin saimme heidät joulukuun puolessavälissä, muutaman takapakin (tulehduksia ja silleen) jälkeen.

Arki menee hyvin, vauvat kasvaa kovasti, täysimetys ei ollut missään vaiheessa mahdollista keskosuuden vuoksi, ja imetys loppuikin kokonaan vuodenvaihteessa :(

Nimekseen hippuset saivat Kasimir Onni Romeo ja Adelina Fiona Katriina <3

-Gia, isosisko Ofelia sekä Kasimir & Adelina 5 kk-

Vierailija
14/44 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli äsken liian nopeat sormet. Onhan täällä vähän keskustelua taasen ollut, olen käynyt juttuja kovasti lukemassa, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Ja nyt olisi varmaankin aika aloittaa uusi pino, näin maaliskuun kunniaksi. MUKAVAA ALKUKEVÄTTÄ KAIKILLE =)!

Täällä on sujunut ihan mukavasti. Meillekin kävi niin kuin jollekulle muullekin, että alun runsaan maidontulon jälkeen tisseistä on maito vähentynyt niin paljon, että joudun antamaan neidille lisäksi korviketta. Oli aluksi aika suuri järkytys ja tuli kamala *huono äiti* fiilis, mutta pääasia, että neiti saa riittävästi maitoa ja on tyytyväinen. Meillä nukutaan yhä hyvin. 21-22 nukkumaan, syö tissiä 3-6 välillä ja aamulla nukutaan 8-9. Pari tuntia jaksaa olla hereillä ja sitten taas nukutaan. Päivällä ei ole tiettyä uni kaavaa, vaihtelee päivittäin. Ulkona nukutaan kahdet unet tai sitten yhdet pitkät, jos sattuu unta riittämään.

3kk neuvolassa käytiin ja painoa oli kertynyt 5345g ja pituutta 57,8cm. Neuvolassakin sanottiin, että hyvin voi antaa lisämaitoa, jos lapsi sitä vaatii!

Nyt pitäisi lähteä ulkoilemaan!

Janica ja Aada 2kk 3vko

Vierailija
15/44 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, kun maaliskuun alku saa mielen heti niin keväiseksi. Eihän tässä ole mitään talvea edes ehtinyt ollakaan...

Mymmelille kiitos puolikapalovinkistä! Voisin kyllä kokeilla kääräistä Titin tuollaiseen omatekoiseen unipussiin peiton sijasta. Toisaalta unipussi olisi kyllä niin helppo ommeltava, että saatan sellaisen " aikani kuluksi" väkerrellä. Itselleni ei olekaan tullut mieleen, että kapaloa voisi käyttää ulkoillessakin. Hyvä idea, varsinkin leudolle säälle!

Kimsulle peukalonsyönnistä. Meillä on samaa vikaa. Tuttia emme ihan alkuun Titille edes tuputtaneet, kun ajattelimme sen mahdollisesti vaikuttavan imuotteeseen. Alle kuukauden iässä sitä kuitenkin kokeilimme, mutta ei se saa aikaan muuta kuin hätääntynyttä kakomista. Aina silloin tällöin olen kokeillut tuttia tarjota, varsinkin kun vauvan kädet ovat alkaneet eksyä suuhun joka välissä. Totta kyllä on, että sillä tavalla se lohtu on aina saatavilla - eikä tipu vahingossa lattialle.

Sitten päivän ärsytykseen: Meillä hajosi eilen pesukone! Voi vimpula sentään, takuuaika oli juuri mennyt umpeen. Niin se taitaa nykyään olla, että nuo koneet kestävät nippa nappa takuuajan... Eipä siinä voinut muuta kuin kiireessä painella heti aamusta kauppaan ostamaan kertakäyttövaippoja. Minä kun en sentään niin ekohörhö ole, että alkaisin kestovaippoja käsin pesemään...

RvaRuljanssi ja Titi (12 viikkoa)

Vierailija
16/44 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juurikaan ehtinyt kirjoituksia lueskella, kirjoittaa olen yrittänyt muutaman kerran, mutta aina on keskeytetty :)

Meillä sujuu todella hyvin pojan kanssa. 2kk neuvolassa pituutta oli 60cm (52cm) ja painoa 5415g (3662g), eli ihan hyvän kokoinen otus. Neuvolantäti oli myös täysin lumoutunut vauvasta ja kuiskasi mulle: " Kaikki vauvat ovat kauniita, mutta tämä teidän poika on ihan oikeasti kaunis." Ja kyllähän tuolla on aivan valtavat tummansiniset silmät ja hehtaariripset, hymy murskaa jään. Eli varokaa vain tyttölapset, me saadaan varmasti heitellä niitä ulos :)

En kamalasti tosiaan ole teidän juttujanne ehtinyt lukea, mutta mites muiden " taidot" kehittyvät? Meillä poika kääntyi vatsalta selälleen kuukauden ikäisenä ja alkuviikosta oppi kääntymään selältä vatsalleen. Pikkasen nopeaan on nuo taidot hallinnut, mutta minäkin olen ollut " aikainen" , joten sukuvikana kulkee.

Kädet on suussa jatkuvasti, kuola valuu solkenaan :) Vähän yrittää jo napata esineitä, mutta on ihan hakusessa tämä taito. Onnistuneesti olen kuitenkin saanut opetettua pojan päristelemään ;)

Ja nyt on päästävä nukkumaan, jotta jaksaa herätä pikkuisen kukkujan kanssa.

Nunia ja Lumikko 2kk 2vk

Vierailija
17/44 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös kiirettä pukannu.Pikkunen kehittyy ja nyt on tullu se vaihe että vaatii paljon seurustelua. Muutto lähestyy, ihanaa päästä pitkän odotuksen jälkeen ikiomaan taloon:-)

Maidon tulo sitten loppui täällä. Nyt tyhjennetään tuota pakastinta ja rinnalla menee NAN. Mutta oikein hyvin tuo on menny näinkin. Yöt menee loistavasti.

Itsellä on nyt sitten alkanut Takapuolen pienennys:-/ On siinä hommaa. Tällekin päivälle liikkunu reilusti ja ruokavalio... oi voi miten kaihoten sitä ihminen voi katsoa kun toiset herkuttelee. Mutta periksi en anna ennen kun takamus on niin pieni, että mahtuu tietyt vanhat vaatteet.

Ei mutta taas tämmöistä omaa napaa. Kai tässä pitäis nukkumaan ruveta kun neitokin nukkuu

P-M

Vierailija
18/44 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen rauhallinen omahetki moneen viikkoon. Isommat meni kouluun, mies töihin ja vauva uinuu hetken sitterissä.

Meillä siis oli mun äiti 2 viikkoa ja sitten kun hän lähti, alkoi lasten hiihtoloma. Nyt taas arki on tervetullut, vaikka aamuisin joudutaankin heräilemään ennen kahdeksaa. Pääsiäislomaa odotellessa :)

Neelia on ollut varmaan jo kuukauden flunssassa, jatkuvasti nenä tukossa. Olisiko allergiaa... toivottavasti ei. Neuvola pitäisi varata ja ensimmäinen rokotuskin annetaan täällä jo 2kk iässä. Mutten tuon tukkoisuuden takia ole käynyt laitattaa vielä. Tällä viikolla nyt sitten.

Nunian poikahan se kovasti jo osaa. Neelia kääntää itsensä selältä kyljelle nukutellessaan sitterissä, muttei yritäkkään kääntyä mahalleen lattialla tms.

Neiti juttelee aktiivisesti ja viihtyy isompien juttuja seuraillen. Tuttia osaa jo itse laittaa takaisin suuhun vaihtelevalla menestyksellä, jos se ei ole kauas suusta tippunut.

Maito riittää kivasti, mutta joudun katsomaan vieläkin mitä suuhun laittaa, ettei tule vauvalle vatsan väänteitä.

Millä olette ajatelleet aloittaa kiinteet, sitten kun aloitatte?

No, kai se on ruvettava viikonlopun sekasortoa siivoamaan. Ei tässä paljoa, mutta sen aloittaminen joskus venyy. Pyykki on jo pesussa, joten jatkan tästä.

Niin, ja yritän jättää herkuttelun ja turha syömisen pois, jotta saisin vähän kiloja pudotettua (ja heti on nälkä).

Doshijas ja Nelpukka 2,5kk

Vierailija
19/44 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tervehdys kaikille, Kiirettä on myös meillä pitänyt, mutta nyt on rauhallinen tuokio!

Meillä pojalla epäillään allergiaa ihottuman ja kakan värimuutoksen vuoksi -lääkäri määräsi minut tiukalle imetysdieetille, eli kiellettyjen lista on pitkä; muna, maitotuotteet, kotimaiset viljat, kala, naudanliha, soija, lisäaineet ja voimakkaat mausteet. Näillä eväillä mennään seuraavat viikot ja sitten katsotaan eteenpäin miten ruokavaliota saisi laajennettua. Onneksi on olemassa hyviä jauhoseoksia joista väsätä leipomuksia niin ei tarvitse kasvis-possu linjaa pitää pelkästään :) Mutta ainakin ekan viikon jälkeen poika on selvästi parempaan päin, iho hyvä ja nukkuu pidempiä pätkiä. Toivotaan että maito riittää :)

Muutoin on ihan mukavasti mennyt. Poika on seurallinen ja kikattelee jo ääneen. Oon kyllä nauttinut olosta enkä ole kaivannut töihin, vaikka äippä lomalle jäädessäni pelkäsin että kaipaan nopeastikin työelämään takaisin.. Nyt se ajatus tuntuu kaukaiselta! Neuvolassa käytin viime viikolla ja poju on 6,5kg ja 63cm, hyvin on kasvanut!!

Unipussista joku kyseli aikaa sitten, meillä se on ollut kovasa käytössä. Saatiin lahjaksi ruskovillan unipussi ja se kyllä rauhoittaa mukavasti poikaa iltaisin. Ja hän on sen verran vilukissa, että lämmittää myös...

Jaahans, eipäs kauaa kestänyt rauha maassa, tisuttelu alkaa taas -iltatankkaus. Tämä oli nyt niin omaa tarinaa, mutta palailen taasen!!

Mukavaa viikonjatkoa kaikille :)

Oonaliinu&poju 3kk

Vierailija
20/44 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kiirettä ja vilskettä, 4 lasta ja mies saikulla...

Tuukka ei vielä kääntyile tosiaan, niin harvoin edes sylistä pääsee lattialle (kiitos ison veljen 1v8kk)..Nauraa ja hymyilee ja tissin takaa kovin naureskelee, aivan ihana tapaus!!! Yöt menee suht hyvin, syö puolilta öin ja neljän aikoihin ja sitten aamulla taas kun isoja kouluun laittelen. Suurin vaikeus on tuo uhmaikäinen taapero, hän kun ehtii ihan joka paikkaan ja etenkin imetys on hälle se " hoo-hetki" milloin tehdä jotain erittäin kehittävää puuhaa, kuten karata ulos takalukoista, hakata lihanuijalla parkettia, sotkea digiboxi tms tms...huoh...mutta sekin niin ihana tapaus kuitenkin!!

Jotenkin noiden 2 kouluikäisen kanssa olen ymmärtänyt miten pienet nuo murheet noiden pienten kanssa kuitenkin on, ihan omien silmien edessä kaikki, toisin kun kouluikäiseten kanssa, ei nää tiedä luottaako omaan maalaisjärkeen vaiko ei..

No nyt on tissimieli jollain erittäin kuuluvasti...palataan taas!