Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 TOUKOJEN TIISTAI <3

24.04.2007 |

Öinen pinon aloitus..

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se ultraaja tyyppi eilen sano, että nykyään sektiohaavaa ei tehä noin alas kuin mulla on nyt... Niin tekeeköhän ne mulle uuden haavan? Oispa tosi nättiä 2 arpea n. 3cm päässä toisistaan :)

kiva kuulla Martinan kuulumisia!

Mä olen tänään asunu vessassa! Pissiny varmaan 100l. Käyt kerran, nouset ja saat istua uudelleen kun vauva painaakin rakkoa! Juu saa vaipat laittaa pian itekkin.

Meillä lelujen keräystä sit iltapala.

Meillä ei noita lapsia käy, kuin veljeni. Mutta en tosiaan minäkään jaksas alkaa kerää suurempia rojuja! Onneks veli korjaa itse tai sit äiti. Oma neiti vie omaan huoneeseen ja josta sit helppo vaan laittaa omalle paikalle,jos tarvis.

Ajattelin vielä jaksaa 12pvä laittaa neidin 3v synttärit. Luulen et teen jotain pientä ja helppoa tarjottavaa. En tee kakkua, panostetaan sit nimijuhlissa mansikkakakkuun. Nekin tarjottavat kyl tilaan :)

vinkkejä suolasista ja makeista herkuista otetaan vastaan! =D

Vierailija
42/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Almaeino kyseli sairaalamatkan pituudesta. Meilläkään ei oo kovin pitkällä, n. 15-20 min ajankohdasta riippuen menee aikaa.

Mullakin on valkovuotoa alkanut tulla oikein runsaasti näin loppuakohden mennessä. Limatulppaa ei kyllä vielä oo näkyny, esikoisesta se meni kerralla kaikki keskellä yötä ja siitä mentiinkin sit heti aamusta sairaalaan ja poika synty seuraavana yönä.. Mutta siis sitähän voi tulla pieniä määriä useita viikkoja jopa joten ei välttämättä enteile vielä synnytystä. sori en nyt muista sitä nickiä kun sitä kyseli..

Poika lähti mummolaan yökylään ja mä jäin kotiin pesemään pyykkiä (4 koneellista joista 2 on pesty..) . Kävin samalla kaivamassa verkkovarastosta sitterin, kaukalon ja vauvantarvikelaatikon missä siis tuttipullot, rintapumppu, leikkialusta ym mitkä myös pesen. Onneks meillä on toi pesutupa jossa on iso kuivaushuone. Tänne kun meidän kämppään ei hirveesti mahdu mitään kauheita läjiä pyykkiä sinne tänne ja muutenkin inhoon jos pyykkejä on joka huoneessa roikkumassa. Onneks kesä tulee niin saa pyykit ulos kuivumaan. Hankittiin tuollainen järkyn iso pyykkiteline ulos joka siis sellanen pyöree ja isketään maahan tapilla. Siihen mahtuu ihan hirveesti kerralla pyykkiä. Tuollaista ajattelin että on pakko saada kun käytän niitä kestovaippoja ja kesällä kyllä yritän poikaa kuivaks mutta on varmaan suurin osa kesästä niin että vauva ja poika tekee niitä likavaippoja molemmat joten ei oo ainakaan ongelmaa mihin laittaa kuivumaan. Ja harsoja kun pääosin käytän niin ne kuivuu auringossa parissa tunnissa. samalla jos vauvan kakasta jää laikkuja harsoon niin aurinko vaalentaa takas valkoseks. Noissa kun ei saa käyttää kloriittia..

Minkä ikäisenä muuten te joilla on useampi lapsi, niin olette päiväkuivaksi saaneet heidät?Mulla poika täyttää heinäkuussa 2 v ja ajattelin yrittää kesällä, poika kun on potallakin käynyt siitä asti kun on oppinut istumaan.

jaa tulipa taas tekstiä..:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon tartte tänään kun on v-käppyrä maksimissa. Uhmatuhman kanssa touhuttiin vaikka mitä, ulkoltiinkin pari tuntia, mutta siitä huolimatta hällä energiaa kiusaamiseen. Onneksi pääs isänsä kanssa pyöräilee ja minä saan puhista kotona rauhassa.

Taas ihme kolotusta kropassa ja tietty vihlontaa alakerrassa kun ulkona seisoskelin. Siivota pitäs, mutta en jaksa, nukuttaa.

Oon itsekäs kun toivon, ettei tää mene laskettuun asti. Haluan, että vauva on tarpeeksi iso selvitäkseen tietenkin, mutta mutta.. Tää on vissiin taas näitä päiviä niinkuin moni muukin on todennut.

En jaksa enää ollenkaan muita ihmisiä, puhelimessa jaarittelukin on yhtä tuskaa. Sais vaan levätä, syödä hyvin ja olla hemmoteltavana.

Tämmöstä valivalia illan suussa.

Vierailija
44/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut synnyttäneille=)

Neuvolassa tänään

paineet hyvät 118/76

hemppa 126

sf mitta 32

kohdunsuun pituus edelleen 2,5.

painoa kertynyt jo kaikenkaikkiaan mahtavat 14kg (aivan kamalan paljon!yöks) tosin samoissa mennään kuin esikoisen kanssa ja toivon että kun kaikki lähti pois sillon niin lähtis toisenkin kerran....toivossa on hyvä elää.

Vatsan ympäryksestä otettiin eilen ekaa kertaa mitta ja se oli 98cm..mitens muilla?aika huikea tuokin.

Supistellut niin älyttömän paljon ja kipeästi jo n.kolme viikkoa että ei meinaa millään jaksaa enää...päälle vielä ihanat liitoskivut ja jalkasäryt..vielä olis NIIIN monta viikkoa edessä että hirvittää.

Vali Vali taas.

Höm 35+4 & 4v

45/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomenna paremmin, kun on neuvola.

Nyt taas jaksaa, kun otti tunnin torkut. Aamuyöstä tuli valvottua ja pyörittyä sängyssä jostain syystä 5-8 väli ja auta armias ku väsytti aamupäivän. Selkäkin on kipee, kun tuli vähän haravoitua pallopajun oksia. Katkottiin 30v vanhat pajut n 7 metristä ja osa oksista lojuu edelleen puitten juurella. Piti raivata tilaa keinuille, että sai neitikin olla hetken. No, nyt sen sitten tuntee nahoissaan tämän illan. Ja niinku ei muuten olo olisi surkea, kun nenä on tukossa. Kurkku ei onneksi enää vaivaa.

Kyllä mä päivän pinoa oon moneen kertaan lukenut, mutta ei tähän päähän oo jäänyt nyt mitään. Joku kyseli päiväkuivaksi oppimisesta. Meillä pojat (helmi-ja maaliskuussa syntyneet) oppi päiväkuivaksi sinä kesänä, kun olivat 2. Tytöllä ajattelin kokeilla myös, kun voi olla pihalla vähemmällä vaatetuksella eikä märät vaatteet niin haittaa. Pojat oppikin nopeasti, kun oli 4v isompi serkku mallina isommalla ja kakkonen otti sitten mallia esikosta. Saas nähdä miten mä tytön saan oppimaan. :)

Jos menis tekemään jotain hyödyllistä, pistäis edes pyykkiä kuivumaan, kun on niin hyvä kuivaussää. Sairaalakassitkin on vielä komerossa, saas nähdä tuleeko niitäkään pakattua ollenkaan. :)

Uninen äippä 37+2

Vierailija
46/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin ihan kauhulla nelosen vaimot vaihtoon ohjelmaa!

Toivottavasti musta ei ikinä tule yhtä hysteeristä kuin toisesta niistä äideistä, puistatus jos oma äiti ois tunkenu treffeillekkin mukaan :)

tulee myös mielenkiintoinen 4d, meinaatteko katsoa? Aijon yrittää katsoa vaikka luulen että itku tulee..

No ei mulla muuta, heihei! =D

Vierailija
47/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava tuo Mirmuskan lääkäri-juttu:)

Ja oli ihanaa kuulla Martinasta:)

Ja samalla ko istuin tässä lukemassa teidän juttuja tuli limatulppa kamalana könttinä.. kasteli koko housut+ tuolin... saa nyt nähdä miten käy yöllä vai odotellaanko vielä..

Palailen aamulla jos ei tuu yöllä lähtö!!!

Mirage 37+4

Vierailija
48/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa tähän heti ekaks neuvolan tulokset, niin ei unohdu:

Paino -560 g (jihuu, kun viimeksi oli +1233 g)

Turvotus ++

Verenpaine 118/86

Pissa puhdas

SF-mitta 38 (aikas mahtava)

Tarjonta RT (jeeee, ei ollut kääntynyt takaisin)

Syke 165

Täti merkkasi korttiin samalla sitten sen synnytystapa-arviossa saamani painoarvion eli 3296 g (37+2). Vatsa kasvaa siis ihan omissa sfääreissään, mutta vauva ei kuitenkaan ole mikään jättiläinen. Sopii minulle ja oli helpotus kuulla, että tosiaan oli pysynyt rt:ssä.

SAIRAALAMATKASTA sen verran, että meillä on matkaa autolla noin 5 minuuttia, mutta tänään neuvolassa sanottiin, että ambulanssilla pitäisi mennä jos sattuu vedet menemään. Tämä siksi, kun tämä meidän vauveli on edelleen todella korkealla ja tuskin laskeutuukaan, kun eivät sisaruksetkaan ole sitä koskaan tehneet. Jos vauva on laskeutunut, niin silloin sen pää toimii tavallaan kuin tulppana kohdunsuulla, mutta jos ei ole laskeutunut, niin sitten on vaarana, että napanuora luiskahtaa ohi vauvan pään ja jää puristuksiin. No, pitää vaan toivoa, että synnytys ei ala vesien menolla. Aiemmissa synnytyksissä on vedet puhkaistu joko synnytyksen nopeuttamiseksi tai käynnistämiseksi (viime kerrallahan kyllä vetta lirahteli, mutta reikä oli jossain tosi ylhäällä ja synnytys käynnistettiin sitten kuitenkin kalvojen puhkaisulla).

ISOJEN LASTEN KANSSA TEKEMISESTÄ Jonkun verran piirrellään ja rakennetaan duploilla tai äiti kokoaa junaradan ja pojunen leikkii itsekseen (laiska äiti lukee lehteä yms. vieressä). Ykköstekeminen tällä hetkellä on: äiti ottaa mukavan asennon sohvalla ja sitten luetaan kirjoja, kun yksi loppuu, niin pojunen juoksee valitsemaan seuraavan.

Tervetuloa uusille NUUSKU-NUULLE ja ÄISKÄ03LLE!

Seuraavan neuvola-ajan sain lasketusta päivästä seuraavaksi eli 03.05 täti ei sanallakaan maininnut, ettei odottaisi näkevänsä minua silloin. Mieskin tossa mietiskeli, että josko syntyisi sitten toukokuun puolessa välissä. Voi masennus, en kyllä ihan sinne asti jaksaisi odottaa, ensi viikolla olisi hyvä.

Hmm. pitäisiköhän sitä yrittää kehittää jotain plussia:

+vauva rt:ssä

+paino ei ollut noussut

+nyt voi siis huomenna ostaa pari munkkia hyvällä omallatunnolla

3+1 kera kolmikon 11v, 10v ja 2v sekä vauvelin 38+6

Vierailija
49/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla menoa nyt MIRAGE!! Tai sitten ei, mutta toivotaan parasta=D

Vierailija
50/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä viimeiseksi ennen nukkumaan menoa tulla katsomaan kuulumisianne, kun olen ollut koko päivän liikenteessä.

Olipa mahtavan mukava päivä! Kokkailut onnistuivat, vaikka valitsimme aika haasteellisen menun ja ystävät ovat tietysti aina ihanaa seuraa. Ihan erilainen olo kuin pitkään aikaan, kun pääsin yhdeksi päiväksi pois näiden seinien sisältä. Mies lähti äsken keikalle ja ystäväpariskunta (joiden kanssa kokkailtiin) lähtivät katsomaan keikkaa. Ensimmäistä kertaa kuukausiin olin hiukan kateellinen, kun en jaksa/pysty lähteä mukaan.

OP: Minä ainakin tulen syömään ilman muuta, jos ei ihmeitä tapahdu! Eiköhän laiteta viestikierrosta taas liikkeelle ja sovitaan treffit!

Almiksen ehdotus SYNNYTYSTARINA-ketjusta: kannatan!! Haluaisin kovasti lukea, kuinka itse kullakin hommat menevät.

MIRAGE: Onnea matkaan, jos lähtö tulee! Säntään heti aamulla katsomaan, miten kävi! Hui, alkoi oikein jänskättää..

Nyt painun koisimaan,

nukkukaahan hyvin ja nähkää unia pienistä pulleista vauveleista!

Jansku 37+3