Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 TOUKOJEN TIISTAI <3

24.04.2007 |

Öinen pinon aloitus..

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, mulla on eilinen ja tämä päivä olleet niin vaivattomia ja kivuttomia, etten mahda uskoa tätä. Mutta sehän tietysti johtuu siitä, että nyt on 35 vkoa täynnä, ja siihen asti minun pitikin ottaa rauhallisesti kuulemma, lääkärin mukaan.. Nyt kai voi sitten alkaa touhuamaan oikein kunnolla..!?! No, ei kai sentään. Vaikka olo kyllä antaisi myöten. Maha mulla on jo toista viikkoa toiminut liiankin hyvin, vaikken mitään omituista ole syönyt edes. Ei tämä mitään vatsatautiakaan ole, siihen on mulla yleensä liittynyt vatsakipua tms, joten jospa sitä keho valmistautuu kenties tulevaan koitokseen.

Nukkuminenkin on sujunut ihan hyvin, mitä nyt joutuu pissalla käymään. Mutta en ole vielä joutunut laittelemaan tyynyvirityksiä masun alle, tai muutakaan apua. Mietin tässä jo, että kuuluuko tämän olla näin helppoa....

TAKSISTA olitte puhuneet; onko ihan totta etteivät ottaisi kyytiin? Synnyttävää naista.. Kai sinne kaikenmaailman örveltäjätkin oksentelevat yms, niin ei kait siinä yhdet lapsivedet (jos sattuu tulemaan) mitään meinaa.. Vai oliskohan siinä joku muu syy. Mietin vain tuossa yksi ilta, että mitä jos mies ei olekaan juuri silloin saatavilla, kun pitäisi olla menossa.

Kun nyt lueskelin näitä juttuja, niin tulin siihen tulokseen, että aika monelle toukokuiselle tehdään (tai on jo tehty) sektio. Tuntuu, että itselläni pelottaisi vähän leikkaukseen meneminen, vaikka eihän sitä koskaan tiedä joutuuko vaikka hätäsektioon.. Alatiesynnytys ei pelota minua yhtään, sitä ovat monet tuttavat ihmetelleetkin. Ei se vain pelota, pikemminkin odotan sitä jo aivan täpinöissäni. :D Tsemppiä kuitenkin kaikille, joilla se pelottaa, ja tsemppiä myös sektioon meneville. Sektiossa on se hyvä puoli, että tietää milloin vauva tulee maailmaan! :)

Mulla on täällä jo kaikki vauvalle valmiina, ainoastaan kaukalo puuttuu. Mutta senpä kyllä kerkeää. Kai. Mietiskelen, että mitä sitä vielä tekisi vauvalle valmiiksi.. Voisin kai ommella vielä yhden pussilakanan ja tyynyliinan. Ihanaa kun se pieni tuolla masussa jytyää ja myllää..:) Tai eipä se kovin pieni ole enää, mutta eipä jättiläisvauvakaan (sanoi neuvolantäti).

Vappu se tulee taas, onneksi ei ole yleensäkään ollut sitä niin kauheasti tapana juhlia, niin eipä kaipaa sitten mitään.. Munkkeja ajattelin paistaa, ihan tänään jo tosin. Haluttaa niin vietävästi niitä ihania rapsakoita renkuloita..

+ihanaa, aurinko paistaa!

+vauva velmuilee ja hyllyy masussa

sämpyläinen rv 35!!

Vierailija
22/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä juurikaan ole malttanut netissä istua, nyt kun vauvaa on ihmeteltävä koko ajan:)

Meillä arjen pyöritys on lähtenyt mukavasti, varsinkin kun isäntä on kotona ja käytännöllisesti katsoen pyörittää koko kämppää... Mä vaan nukun, imetän ja tuijottelen vauvaa:) Nyt taas huomaa että mulla on myös maailman paras mies, maailman suloisimman vauvan lisäksi:)

Isot sisarrukset ovat ottaneet pojan hyvin vastaan ja haluaisivat vaan hoivata ja hoivata ja silittää:)

OP kyseli imetyksestä. Se on nyt lähtenyt tosi hyvin käyntiin...

joo vauva heräs, pakko mennä.. palaan kun oon imettänyt

martina ja poika 6 vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin etten ehdi kirjottaa mitään. Oli pari päivää etten ehtiny kunnolla koneelle niin johan täs meni eilinen ilta ja tämä aamu eka lukemiseen ja nyt laitan nopeesti jotain ennenkuin on taas pari sivua lisää juttua. Kiva lukea teidän juttuja ja mikä ihaninta niitä vauvoja alkaa synytyä..ONNEA SIIS VAUVOISTA!!!

Mä voisin tänään syödä kaikkea makeaa ja silti oamtunto takoo etei sais, tulee taas vaan huono olo ja silti haen taas jotain herkkua tähän koneelle....

Miesten käytöksestä ollu puhetta. Mulla välillä tullu joku kipeä vihlasu samaan aikaan, kun vauva liikkunut. LIhas on jääny kovaksi ja olen ist sitä voihkinu, auts ja pidelly kädellä vähä mahaa. Mies alkaa aina siinä vaihees puhaltelemaan ja käskee muistaa hengittää. Mä katon sitä kieroon, kun itestä ei siinä vaihees tunnu yhtään, että tarvis hengittää. Saa nähdä miten sinne sairaalalle menon kans..mies varmaan puuskuttaa siinä ratin takana ja selostaa sairaalaas puuskuttavalla äänellä, että mun vaimo tulee synnyttämään.

Ne joilla huono päivä...koitakaa jaksaa iltaan asti. Toivoa on, että huomenna menee taas paremmin. Itellä tulee ainakin niitä synkkiä päiviä, kun vajoaa ihan mustaan taiu sit kaikki ottaa päähän. Muuten sitten vaan tylsiä päiviä, että harvemmin sitä enää tulee sanottua, että mahtava päivä oli tänään.

Ilmoittaudun joukkoon: Mä ainakin odotan jo, että tästä mahasta pääsis eroon ja pikkusen kotiin. Oon niin kypsä tähän raskaana olemiseen. Mä haluan tänne taloon jotain elämää ja pikku hiljaa sitten myös ulkomaailman kontaktin.

Mulle on nyt alaknu tuleen usein kommentteja esim. kaupas tai pihas, että ihana maha, ksoak on laskettu aika ja ite oon ihan kypsä tähän kumpuun niin tulee vaan murahdettua jotain. on nimittäin itellä vitsit vähis- Välillä mies yrittää vitsailla jostain asiasta. Tulee sillekin vain kommentoitua, että oliko tuos jotain hauskaa, mä ne huomannu sitä kohtaa. Siis olen varmaan ihan kauhea asuinkumppani ja naapuritkin varmaan ajattelee, että voi mies raukkaa, sillä on noita-akka kotona.

Luulen, että se taksijuttu riippuu taksista. Mites muuten tiettekö, jos vedet tulee kotona mennäkö ambulanssilla vai omalla autolla sairaalalle? Valmennuskurssilla kätilö sano, että vesien mentyä heti makuulle ja tyyny takamuksen alle ja soittaa ambulanssi. Nyt kuitenkin kurkkasin synnytyspuolelle ja siä osa kyllä ajanu omalla autolla sairaalaan. Että kommentteja aiheeseen.

Huuheli 36+3

Vierailija
24/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kiitos kaikille onnitteluista:)

On vaan jotenkin niin outoa kun raskaus on jo ohi ja vauva kainalossa. Nyt tuntuu että olishan tuota voinu jatkua muutaman viikon:) Äkkiäpä tuot uska unohtuu...

Meillä ei ollut kyllä mitään valmiina, tuli tämä niin yllätyksenä. Mutta onneks kaikki oli sillee hankittu suurinpiirtein, tai siis oli jo kaksosilta jääny niin ei kamalaa katastrofia päässy tapahtumaan.

Imetys siis on lähteny kans hyvin käyntiin alkukangertelun jälkeen. Vauva ei aluksi yrittänyt imeä ollenkaan ja suukin oli niin supussa ettei sinne yksinkertaisesti mitään saanu. Lisämaidon ja rintakumin avulla poika vahvistui muutamassa päivässä niin että imu vahvistui ja mullakin nousi maito kohisten.. Nyt sitä tulee niin paljon ettei tiiä mihin sitä oikein laittais. Pakkaseen oon nyt ruvennu laittamaan, ompahan sitä sitten joskus pahanpäivän varalle valmiina.

Mites muuten sen syntyneet listan kanssa? siis päivitänkö siihen otsinkon alle vai vaan laitan omat tiedot omaan viestiin vai miten... Oon ihan urpo, tiedän:)

Pitäskö sitä laittaa tonne synnytys puolelle myös synnytystarina pino niinkuin muillakin tuntuu olevan. Voisin sitä tänään tässä aloitella kuhan saan tuon vauvelin seuraavan kerran nukkumaan.. Siis varmaan vartin päästä:)

NO meen nyt vauvaa ihailemaan ja päästää miehen nukkumaan:)

martina, poika kohta 6 pv ja isosisko ja -veli 2v11kk

Vierailija
25/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuheli kyseli siitä ambulanssilla menemisestä jos on lapsivedet mennyt. Me ainakin mentiin esikoisesta omalla autolla vaikka vedet oli menneet. Ei tullut mieleenkään tilata ambulanssia. Ei meillä muistaakseni edes siitä mitään mainittu valmennuksessa. Tai sitten on mennyt ohi korvien. No, joka tapauksessa omalla autolla mentiin, eikä ne siellä sairaalassakaan asiasta mitään kyselly.

Mites muilla?

-supukka- 35+4

Vierailija
26/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan omasta puolestani. Viimeksi meni lapsivesi kotona ja omalla autolla mentiin sairaalaan. Meiltä tosin matkaan menee vain noin 5 minuuttia, ehkä pitempimatkalaisten kannattaa soittaa ambulanssi.

Itse asiassa matkaan meni mullakin yli 5 minuuttia, koska mies jätti minut auton kyydistä VÄÄRÄLLE ovelle (kuunteli vissiin niin intensiivisesti jääkiekko-ottelua radiosta) ennenkuin lähti viemään autoa parkkiin. Taapersin siinä sitten oikealle ovelle lapsiveden lirahdellessa ihanasti vähän väliä. Matka ei oikeasti ole kuin muutama kymmenen metriä, mutta tuntui kyllä tosi pitkälle silloin :-)

Onnea kaikille vauvan jo saaneille! Suppareita niitä haluaville ja suppareiden loppumista niin haluaville.

Mulla siis äitipolilla käynti ensi maanantaina, katsotaan vieläkö istukka on kohdunsuulla. Jos on, sovitaan ilmeisesti sektioaika. Alan minäkin kyllä olla aika kypsä tähän raskaana olemiseen, väsyttää ja kolottaa ja närästää ja vetää suonta, argh!

Skyy2, 35+6

Vierailija
27/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen minäkin että mikähän se käytäntö mahtaa sit olla.. Ei meille ainakaan sanottu että pitäs ambulanssi tilata, ambulanssi vaan hätätapauksessa. Eikä oo kuulemma mikään kiire sairaalaankaan vielä lapsivesien mentyäkään, riippuu supistuksista ja omasta olosta. Mutta varmaan kannattaa heti soitella sairaalaan ja kysyä sieltä tilannearviota, ja ainakin pk-seudulla sanottiin, että PITÄÄ soittaa sairaalaan ennen ku sinne lähtee (ei ilmeisesti saa mennä liian aikasin viemään vuodepaikkoja).

Ja taksista vielä, ei kai ne nyt sentään kyydistä pois jätä mutta on kuulemma ollu hankaliakin kuskeja. Voihan sitä taksia tilatessa mainita, että on synnyttämään lähdössä, jos sillä jollekin kuskille on jotain merkitystä. Mutta se pyyhe kannattaa kuulemma varata persiin alle :)

Vierailija
28/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Martina, että imetys on lähtenyt noin hyvin käyntiin :)

Huuhelille ja muillekkin ambulanssista;

Jos lapsivesi on normaalinväristä ( ei siis vihreää ) voipi mennä omalla autolla. Mikäli lapsi ei ole laskeutunut ja vedet menee, mulla on sellainen käsitys, että silloin pitäisi matkustaa makuuasennossa ( ettei napanuora luiskahda pihalle?? ) Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä :)

Täältäkin tsemppaukset ikävästä päivästä kärsiville!

Mulla on ihmeen hyvä päivä ollut, lähdettiinkin puistoon, kun ei satanutkaan ja hyvä että mentiin. Saatiin molemmat kunnon väsymys aikaiseksi ja syötyämme lounaan käytiin ilman mitään vastarintaa nukkuun ( nukkuin melkein 2 tuntia )

Menkkamainen jomotus palasi ainakin hetkeksi :(

Ihanan kuuloinen tuo Minniksen kasvohoito. Mäkin haluan :)

Ihan törkeetä, että pääset vielä jalkahoitoonkin ;) Täälläkin kaivattaisiin sellaista, viimeyönä heräsin kamalaan suonenvetoon pohkeessa :(

Särkee vieläkin... Mutta jotain positiivista oli aamussa, poitsu heräs vasta puol 8!!!

Miten on Tamperelaiset, mennäänkö me vielä syöpötteleen?

Sämpyläinen mainitsi munkit, voih, pakko saada!! Jos vaikka hakis huomenna donitseita lähikaupasta, samalla kun kärryttelee kerhoon.

Sitten plussat;

+ reilut veronpalautukset molemmille :)

+ poika nukkui pitkään

+ tänään pääsee taas saunaan :)

+ pappa oli tehnyt ruoan valmiiksi, ei tarvitse kuin nousta yläkertaan :)

+ illaksi jätskiä pakkasessa!!

taas OP

Vierailija
29/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo enään mitään merkkejä, että synnytys vois käynnistyä. Oon riehunu nyt 2 päivää, tehny ihan kaiken mahdollisen, että saisin tän jo ulos, mutta ei mitään. Oon vaan saanu itteni ylirasitetuks. Tänään olin neuvolassa ja arvioi vauvan olevan ainakin 3200g ja että pää oli vielä aikas ylhäällä, että ei kuulemma sen mukaan ihan heti olis tulossa. Mutta eihän sitä voi tietää. Ens viikolla neuvolassa syynätään vielä tota vauvan kokoa ja jos tuntuu kovin isolta niin pistää lähetteen taysiin, että saa kattoo ettei liian isoks pääsis. Masentaa ihan kamalasti kun ei oo mitään merkkejä ilmassa vaavin tulosta. En jaksais enään sekuntiakaan tätä. Ja odotan pikkusta niin paljon. Mutta nyt lopetan ainakin riehumisen, se tulee ulos jos on tullakseen. Yritetty on ainakin kaikkea. Esikoinen olis jo syntyny, mutta tälle maistuu vielä köllöttely masussa.

Tottelina rv 38+1

Vierailija
30/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsy päivä täälläkin, lapset nukkuu, ruokaa pitäisi alkaa laittaa kun jaksais...

Neuvolassa taas käyty, ei kummempia, kaikki ok. Terkkari toivoi ettei enää vapun jälkeen nähtäisi ;) mutta en taida jaksaa toivoa edes sitä. Kai tässä on se 4viikkoa vielä kärvisteltävä. Painoa koko raskaudessa tullut 14kg, mikä musta ihan ok, samanverran suunnilleen edellisistäkin tullut ja kaikki on imetyksellä lähtenyt aika nopeasti. Nyt vaan turvottaa niin olo jotenkin... paksu ja raskas...kai se näillä viikoilla jo muutenkin.

MAM ECO-KANTOLIINA tuli tänään postissa, jollekkin lupasin siitä infota kun saan sen käsiini, en vaan nyt enää muista kenelle...muisti.. ;) Ihanalta vaikuttaa, on musta joustavampi kuin osasin edes odottaa, pelkäsin että onkohan vaikea aloittelijan sitoa kun ei ole perus trikoinen, mutta joustaa kyllä kivasti ja on pehmeämpikin kuin odotin. Odotan kyllä että että pääsen kokeilemaan. Näin vaikuttaa siis tosi hyvältä ja kivalta, käyttökokemusta ei toki tietenkään vielä ole.

Huuheli kyseli AMBULANSSILLA SAIRAALAAN menosta jos lapsivesi on mennyt. Jos lapsi on perätilassa (tai poikkitilassa) ja lapsivedet menee niin silloin on käytävä välittömästi makuulle ja ambulanssilla sairaalaan. Itse ei saisi edes kävellä lanssiin. Vaarana on napanuoran luiskahtaminen synnytyskanavaan jolloin saattaa jäädä puristuksiin. Mutta jos vauva on raivotarjonnassa ja vedet menee niin silloin voi huoletta mennä omalla autolla eikä sinne sairaalaan muutenkaan ihan heti ole kiire jollei supistele kummemmin.

TAKSEISTA, kaikki eivät tosiaan ota kyytiin. Kai osaltaan on tuo lapsivesi juttu, mutta kai myös se etteivät halua kätilöiksi joutua. Kannattanee varmistaa asia ainakin jos on jo kiire.

Tervetuloa uusille :)) Mukavaa kun porukkaa vielä ilmestyy lsitoille lisää!! Muutenkin kivan aktiivista porukka täällä on :)

Kahden pienen kanssa pärjäämisestä. Meillä 1v8kk ikäeroa noilla edellisillä ja olin kyllä itselleni maalannut kauhukuvia siitä mitä se tulee olemaan, mutta kaikki sujui paremmin kuin hyvin. Mitään pahempia mustasukkasuuksia ei tullut, kovasti panostin esikoiseen aj vauva sitten " kulki mukana" ...otin isomman mukaan hoitamaan vauvaa jne..ettei tuntis oloaan syrjäytetyks. Paremmin kaikki sujui kuin olin ajatellutkaan. Toki varmasti vaikuttaa paljon se minkälainen vauva on, jos kovin vatsakipuinen tai muuta, niin toki varmasti silloin raskaampaa. Mutta meillä meni tosi kivasti ja nyt kun pienempi on tuon 1v.10kk niin leikkivät tosi ihanasti keskenään kaikkia leikkejä, seuraa toisilleen jo kovasti. :)) Nyt vähän jännitän itse mitä sitten kun tämä kolmaskin syntyy näin pienellä ikäerolla ja kovasti uhmaa meilläkin molempien osalta, mutta kaipa se siinä menee. Onneksi vauva syntyy kesää vasten niin on helpompi ulkoilla lasten kanssa ja myös miehellä kesälomat ym. isyyslomien lisäksi.

nyt ruuanlaittoon, katsotaan jos palailen vielä myöhemmin :)

Moip.

Ida-Antonia tasan 38

Vierailija
31/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidiS23 - 23.04. 12:33

Minä taas täällä

taas on aika mennyt hurjja vauhtia ja ajattelin tulla taas ilmottaan että edelleen olen yhtenä kappaleena mrrr.....Selkää on alkanut särkeen joka yö ja ihme ja kumma lääkäri kirjotti vihdoinkin reseptin 100kpl panadolista ei meinaan jaksais joka toinen päivä ravata apteekissa.

Labra tulokset tuli tänään ja onneksi ei ole raskausmyrkytystä mutta lisääntyneiden alavatsakipujen takia testi otetaan uusiksi hyvä niin viime yö meinaan meni ihan plörinäksi kun alavatsaan sattui vähän väliä muuten olotila on ihan hyvä paitsi että neuvolassa kehotettiin syömään ja varsinkin juomaa enemmän höh!

Eilen oltiin retkellä ,patikoitiin pieni matka metsässä ja sitten tehtiin nuotiopaikalle nuotio ja paistettiin makkaraa ja nautittiin lämpimästä kevät säästä.Ja meidän " vesi hullut" koiratkin kävi sitten uimassa purrr.

verootajakin toi hyviä uutisia (kerrankin) saan 920E veronpalautusta jipiii!!!!Isännän lappuja odotellaan yhä tulevat varmaan huomenna ainakin ton mukaan mitä mä saan niin sen pitäisi saada tosi hyvin takasin mutta se nähdään sitten.

Omaanapaan ei mitään uutta pikkuinen jumppaa välillä aika rajusti mutta on selvästi rauhallisempi.Väsymys täälläkin vaivaa ,mutta onneksi lepääminen on nyt jo sallittua heh .

Ai niin onnea kaikille vauvan saaneille ,kyllä täälläkin kyyneleet on vauva ilmoituksia lukiessa herkässä(höpsö minä) heh :).

mutta kaippa sitä pitää mennä hakeen neiti tarhasta

Heidi rv 34+4

Vierailija
32/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin tämä palsta ja te ihanat kanssaodottajani.. =)

Mies lähti sitten töihin vielä.. Mä kun olin ajatellut että kun se tulee niin menen päiväunille.. No, täytyy kai odottaa Pikku Kakkosta. Poika yleensä istuu mun jalkopäässä ja mä otan torkkuja.. =)

Martina: Ihana kuulla että vauvan kanssa elämä on lähteny mukavasti alkuun! Ja ehdottomasti synnytyskertomusta sinne, mulla ainakin kovasti kiinnostaa tietää miten teidän muiden synnytykset menee! =)

Niin ja mä luulisin että oman viestin laitat sinne syntyneiden pinoon..

Mulla on pahin kiukku (toistaseksi) menny ohi, autto ku sai olla vaan vähän aikaa ja syyä.. Mies teki sitten ruuanki melkee kokonaan, ku sanoin että auta, mua niin tympäsee.. Että osaa se sekin tarvittaessa mun oloa helpottaa..

pate mii mii pate

Vierailija
33/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla synnyttämään menemisestä sen verran että me mentiin esikoisen aikaan taksilla Taysiin. Meillä ei siis ole omaa autoa. En muista sanoiko mies taksia tilatessaan että kyseessä on synnytys mutta ainakin tosi mukava naiskuski mellä oli.

Isompien lasten hoito synnytyksen aikana: Poika menee mummulle ja papalle hoitoon sektiota edeltävänä päivänä. Tulevat sitten sairaalaan katsomaan meitä ja poika menee isän kanssa kotiin. Miehellä alkaa loma sopivasti sektiopäivästä alkaen.

Sadepäivän touhuista on ollut puhetta. Meillä leikitään sisällä autoilla ja legoilla, luetaan kirjoja, väritellään. Nyt on raivattu tavaroita omille paikoilleen kun viikonloppuna vietetään pojan synttäreitä. Ja ollaan myös yhdessä leivottu juhlia varten ja leipomiset ja siivoukset jatkuu torstaina. Ollaan kyllä nyt muutenkin siivoiltu kaappeja ym. paikkoja.

Eilinen ilta meni ihan vaan ollessa. Vauva painaa niin alas ettei oikein mitään pystynyt tekemään. Supistuksia on aika paljon, sellasia kivuttomia, mutta vetää mahan kyllä tosi kovan tuntuseks. Tuli jo mieleen että pitäiskö se sairaalakassi pakata varmuuden vuoksi valmiiks. Mutta eiköhän tää sinne sektioon asti pysy kyydissä kun esikoinenkin syntyi vasta 41+0.

Onnipapunen kyseli tamperelaisten syömingeistä. Mä en ainakaan valitettavasti pääse mukaan. Tää viikko menee näissä synttärijutuissa ja ens viikolla miehellä taas iltavuoro.

Tsemppiä kaikille, joilla ei tänään ole niin hyvä päivä!

pikahvi 37+1

Vierailija
34/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti aurinkokin on alkanut taas paistaa! Yes yes!!!

Oli oikein hyvÄ neuvolareissu. Miehen ei pitänyt kesken työpäivän sinne tulla, mutta kuinkas ollakaan sinne hän taas uskollisesti tuli! Ihana mies! :D

Mutta PARAS UUTINEN oli, että ainakin tällä kerralla vaavi oli pää alaspäin! Huomenna kyllä ultra, mutta jo helpotti! Arveli myöskin, että pikkasen isompi kuin esikoinen (2705g), mikä myös hyvä. 3kg olis hyvä saavuttaa niin lähtis imetys paremmin käyntiin!!! Imuteho nääs!!!

Pissa puhdas, painoa -100g viime viikosta, sf33, verenpaine suht ok jne. Viime sunnuntaina mua illalla supisteli reilun tunnin 7 minuutin välein menkkamaisin kivuin, mutta siitä sit kuitenkin asettui. Joten Terkka sanoi, että saattaapa tulla piankin kun isovelikin rv36+5. Nyt tuo ajankohta olis ens maanatain vastainen yö ja kun tänään tulee anoppi passiin, sopisi vaikka kohta jo tullakin kun on vissiin ihan hyvän kokoinen ja PÄÄ ALASPÄIN -halleluja! :D

VESIEN MENOSTA JA MILLÄ SITTEN SAIRAALAAN -keskusteluun...

Mullahan meni solahtaen vedet esikoisesta. Soitin synnärille ja kysyin miten olis hyvä tulla.... jos perätilaepäily kannattais tulla suht vaakatasossa....muuten tyyli vapaa. Ambulanssin voi aina tilata, kiireellisyysasteen voi kertoa heille vapaasti. Mutta me mentiin omalla autolla pyyhe housussa.hih. Laitettiin etuistuin kallistukseen ja eiku menoksi. Ja meillä oli toi perätilaepäily silloinkin. Taxi on ihan ok...voi ottaa oman pyyhkeen mukaan....

Voikaas hyvin....maltti on valttia tässä vaiheessa...heh...paraskin puhumaan...just miehelle veistelin, että kun sunnuntai-illalla supisteli kovasti kun olin OLLUT TUNNIN PIHALLA POJAN KANSSA, niin nyt vois lähteä vaikka VAPPUMARSSILLE; kun sen jälkein päivä on meillä rv37+0...hahahhaaaa

okay...palaillaaan..

kaikkea hyvää,

Mama2006 ja toivottavasti kohta myös 2007 :D

Vierailija
35/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pitäis valittaa! Tätä lasta yritettiin vuosi ja nyt en tee muuta kuin valitan kaikesta! Oikeesti oon tosi onnellinen et oon raskaana mutta... MIKSI MAHA JOKA EI TOIMI TOIMII SILLOIN KUN VESSAPAPERI ON LOPPU!???! Siis tätä tää on! Mikään ei onnistu ja muiden vikahan se on.

No, nyt sentään nukuin jotenkin. Siskon poika, joka on saman ikäinen kun meidän tyttö, oli meillä yötä. Lapset leikki paljon keskenään joten kyllä siinä helpommalla pääsi. Ja poika oli selvästi vieraskorea. Mutta nyt saisi sitten toimia seuraneitinä. Ehkä kohta ulos. Nää harmaat päivät on aika tylsiä. Paljon pelaillaan pelejä kun ulkona on huono ilma. Saapahan tyttö harjoitella häviämistä, se kun tuntuu olevan vaikeaa...

No, näin paljon tosi tärkeetä asiaa. Juupa juu...

T:Moskuliini

Vierailija
36/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ollu ihan hassu päivä; välillä fiilis hyvä ja energinen, välillä taas väsy ja synkkä. Pientä jomotusta eilisestä lenkistä. Mulla oli eilen just samanlainen olo kuin Janskulla ja intouduin käveleen miehen ja koiran kans pitkän lenkin. Yö menikin sit lonkkakivuissa ja oli tosi vaikeeta päästä sängystä ylös.

Päivällä meni hyvin: olen kokkaillut ja silitellyt vaatteita ja pikkasen siivoskellut. Sitten menin nukkumaan päikkäreitä ja heräsin enemmän väsyneenä ja ärtyneenä. Huomasin, että mahaan on tullut raskausarpia ja ne masentavat nyt oikeen kympillä:(

Kiva kuulla sust Martina! Mä just mietin, että laitetaan oma synnytystarinapino tolle synnytyspuolelle. Must niit on kiva lukea, varsinkin näin ensisynnyttäjänä.

Vesien menosta ja matkasta sairaalaan: meille sanottiin TYKS:n valmennuksessa, ettei tartte ambulanssia tilata, eikä välttämättä olla vaakatasossa jos ei ole todettu jotain erikoistilannetta eli esim.perätilaa. Kehotettiin tulemaan heti, kun vedet menevät, vaikkei sit kauheesti supistaiskaan.

Millasia synnytysmatkoja teillä on sairaalaan? Tuntuu, että jotkut saavat mennä pitkänkin matkan. Ainakin Alpukalla on se 50km, mites muilla? Meillä tosiaankin se reilu 5 min ja yöllä vähemmän. Mietittiin just, et jos menis vapuks mökille n.50 km päähän saunomaan ja grillaan. Mun sukulaiset ovat lyöneet vetoa, että meille tulee vappuvauva, joten ei se silloin ainakaan synny:)

Päivän ehdoton plussa on se, kun kaverit soittivat tulevansa yllätysvisiitille tunnin päästä! Yks niist on Kuopiosta, joten siit on tosi pitkä aika, kun ollaan nähty. Pitäs varmaanki lämmittää pasteijoita ja pullaa pakastimesta...

Jaksuja kaikille! Mulla on ainakin välillä niin kärsimätön ja välillä on sellanen hällä väliä- fiilis.

AE 36+3

Vierailija
37/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en oo ennen kirjotellu tänne, mut lukenu oon teidän juttuja ahkerasti. Toista odotan, la 6.5. Nyt mietityttää ku eile illal tuli sellasta valkovuodon (?) yhteydessä punertavaa niinku vähä verta ois ollu siinä joukossa, mut siis tosi vähän. No ei sit muuta yön aikana eikä aamullakaan, nyt on taas pikkareissa sellasta punertavan ruskeeta tullu niinku just sellasta et tahrii mut ei niinku mitenkään runsaasti. Mitä se on ja voiko iha vaa odotella et jotai tapahtuu. Neuvolatäti ainaki sano et on iha normaalia et tulee tollasta. Kaipa siihe sit pitäis luottaa. Pitää varmaa alkaa jotai pikkuhousunsuojia käyttää. Sitä ku ei tuu ku siis iha vaa tuhriakseen pikkarit. Onko jollai muulla tällästä? Eka meni yli 10 päivää ja tuli oikee lorahtamal vedet ja sit jouduttii käynnistää ku ei muuta tapahtunu. Joten en oikee osaa vielä odotellakaan mitään tapahtuvan. Eikä sillon ollu mitään ylimääräisiä vuotojakaan. Tämä nyt oli tälläinen erite viesti, sori! Mut vaan mietityttää tämä juttu....Toivottavasti joku osaa jotain vastata :)

Vierailija
38/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että tuo on sitä kuuluisaa limatulppaa.

Tuosta voi mennä vielä viikkokin jotta jotain alkaa tapahtumaan.

Ja Tervetuloa joukoon :)

OP taas vaihteeksi ;)

Vierailija
39/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juu sielä neuvolassa kävin ja tässä " tuloksia" :

Painon muutos/viikko 410g (apua... eli painoa tullut koko raskauden ajalta 10 kg... MURR)

Paineet 110/70

Hemppari 107 (ei se meinaa nousta vaikka niitä rautalääkkeitä syön... viime neuvolakäynnillä oli 103, ja toisen kerran mitattuna 94!!!)

Sf-mitta 31 cm, eli hieman keskikäyrän alapuolella mennään

Vauveli on RT:ssä

Sydän sykytteli 140

Liikkeet ++

Kohdun kaula pehmeä ja kiinni ja kaulaa jäljellä vielä 2 cm...

Sain taas nolattua itseni ja samalla myös lääkärini siinä käynnillä. Lääkärini on venäläinen nainen, ja puhuu hieman hoono soomi. Olin siinä pöydällä ja lääkäri teki minulle sisätutkimusta ja kysyi samalla että, onko sinun miehesi ööö, kookas?? (Ensimmäisenä ajattelin että petipuuhiemme seurauksena mieheni on saanut jotain kauheaa tapahtumaan tuola alapäässäni) Sanoin lääkärille hieman ihmetellen että anteeksi, mitä ja taisi samalla lääkärikin tajuta mitä luuli minun ymmärtäneen ja rupesi sitten selventämään paniikissa kysymystään. Lääkäri tarkoitti tietenkin sitä että onko mieheni pitkä, koska itse olen pienikokoinen, niin mietti vauvan kokoa. Painoarvioiksi antoi noin 3200g ja lopuksi vielä sanoi että sulla on edessä varmastikin vaikea synnytys, koska sinulla on noin pieni lantio, eikä sitä tiedä antaako lantio periksi, mutta vauva ei tunnu olevan kovinkaan suuri, juuri käyrillä. APUA!! Noh, onneksi on ensiviikon maanantaina se synnytystapa-arvio niin saa vähän paremmin asioita selville kun ultrataan, eikä pelkällä käsikopelolla... Ennen en pelännyt tai jännittänyt synnytystä tippaakaan, päin vastoin, mutta nyt kun kuulin tuollaista niin voi apua...!!

Käytiin tänään kaupassakin, ja saatiin ostettua vauvalle paljon tarvikkeita. Enää ei puutu kuin hoitopöydän alusta ja amme+jalusta. Apteekista käyn vielä hakemassa muutaman pienen asian ja sitten onkin vauvalle kaikki valmiina! Huh, helpottaa paniikki :)!

Kauhea nälkä, jospa sitä yrittäisi syödä jotakin ruokaa vaikkei yhtään tee mieli...

T: Mirmuska ja Vilperi

Vierailija
40/50 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Martinan kuulumisia. Synnytysjuttuja minäkin luen mielelläni, joten sellanen pino olisi kyllä kiva.

Mulla on tänään ollut jotenkin väsähtänyt olo. Yöllä heräsin pitkästä aikaa närästykseen, kun olin syönyt oikeen rasvasta pitsaa jossa oli valkosipulia. Sitten siihen närästykseen yhdistyi kauhea painajainen ja oli jotenkin levoton olo koko loppuyö. Kyllä mä nukkunut olen, mutta kai aika kevyesti.

Miehellä oli tänään vapaapäivä ja koska poitsu oli tarhassa, niin käytiin ostoksilla ja kahvilla kahdestaan. En muista koska oltaisiin kahdestaan käyty kahvilla tai syömässä. Kaupassa ollaan välillä käyty, kun naapurissa asuva anoppi on jäänyt pojan kanssa kotiin. Kun tultiin kotiin söin vähän ja sitten tuli tosi huono olo. Epäilen, että se tuli siitä kahvista, koska en ole sitä juonut raskausaikana juuri pahoinvoinnin takia. Nyt olo alkaa olla jo melko normaali, vähän sellanen pöpperöinen olo.

( . ) Mulla on nyt parina päivänä tullut selvästi runsaammin valkovuotoa, mutta ei se varmaan mitään limatulppaa vielä ole. Lisäksi suppailuja tulee tasaseen tahtiin, mutta tätähän tää on ollut jo pitkän aikaa, joten ei sekään mitään merkkaa. Välillä vähän menkkamaisesti jomottaa, mutta loppuu yhtä nopeesti kun alkaakin.

Vauvalle on kamat pakattu, mutta itselle ei mitään. En mitään kummempaa aio ottaakaan. Hygienia tarvikkeita, imetysliivit ja suojia. Miestä yritin taas muistuttaa, että huolehtii kamerasta etukäteen (akku lataukseen ja muistikortti tyhjäksi). Varmaan ei muista ja sitten ilman kameraa lähdetään.

Mä olen täällä varmaan ihan outolintu. Muut tapailee kavereita mielellään. Mä olen jo useampaa kaveria kieltänyt tulemasta lastensa kanssa kylään, koska en enää jaksa ottaa lapsiperheitä vastaan. Meidän poika on aina tosi huolissaan leluistaan, kun muut lapset leikkiin niillä ja sitten mä saan juosta siellä koko ajan selvittämässä jotain. Ja se sotku minkä lapsilauma saa aikaseksi, mä en jaksa. Meidän poitsu siivoo jo kiitettävästi omat sotkunsa, mutta useampi lapsi vetää kaikki lattialle ja mä en vaan jaksa enää keräillä kamoja paikoilleen. Sitten kaikki tarjoomiset ja se sotku minkä lapset saa niistäkin aikaseksi, yöks.Yhden ystävän lapsineen otin vastaan ja loppuillan suppaili ihan tajuttomasti. Päätin, että nyt kuuntelen itseäni. Myönnän olen kauhea tyyppi, mutta en vaan jaksa enää hössöttää. Haluan vaan käpertyä omaan rauhaani.

Meillä on poitsun hoito synnytyksen aikana jommankumman mummon harteilla. Toinen asuu naapurissa, toinen parin kilsan päässä. Ensi viikolla molemmat on reissussa pari päivää samaan aikaan ja silloin mun sisko on luvannut päivystää. Hän asuu noin 4km päässä. Koko suku asuu täällä päin, joten tarvittaessa hoitaja kyllä löytyy.

Laru rv 34+6