Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi paljasti miniän raskauden joulupöydässä

Vierailija
26.12.2025 |

Asiasta ei kaikki tienneet ja anoppi tiesi, että asiasta haluamme miehen kanssa itse kertoa. Yhtäkkiä vaan alkoi kysellä, koska jään töistä pois ja onko tehty hankintoja vauvalle.

Vaikea ymmärtää tällaista toimintaa?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli anoppi ihan tietoinen, että asia ei ollut "julkinen". No, yksi pieni pettymys luottamuksessa ihmisiin, perushuttua. Jotenkin olisi aina kiva voida ymmärtää ihmisten tekoja hyvän kautta, mutta joskus ne motiivit vaan on välinpitämättömiä muita kohtaan ja sellaista se on. Elämä jatkuu, luottamus ei :)

Anoppi siis on ihan tietämätön, että olet närkästynyt. Suu auki asiasta. 

Eli jos kerrot itse vaikka kaverillesi luottamuksellisesti jonkin asian ja hän vuotaa asian muille, niin sinun tehtäväsi on sitten vielä uudelleen kertoa hänelle, että "hei, tätä ei olisi saanut muille kertoa"....

Vierailija
42/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ollut mikään lipsahdus, vaan tietoisesti sen teki, koska tietää yksityisyydenhalustamme. Olisi kiva ymmärtää häntä, mutta väkisin tulee fiilis, että on jotenkin pahansuopa tai itsekäs.

Miksi, oi miksi te kerroitte anopille ennen muita kun tiedätte ettei malta pitää turpaansa kiinni toisten asioista? Saatanan tunarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt asia puheeksi hänen kanssaan miksi niin teki. Miksi jätätte asioita kaihertamaan, kun ne voi ottaa puheeksi. Jos anopille on sanottu ettei saa kertoa niin erittäin tiukastikin voi sanoa, että luottamus meni eikä jatkossa enää asioita hänelle kerrota noin vain. 

No ei kannata tehdä kärpäsestä härkästä. Antaa asian olla vaan. 

Kunnes anoppi taas seuraavan kerran tekee mitä huvittaa. Lapsilta vaaditaan vastuuta. Miten se vastuun ottaminen loppuu, kun kyse on aikuisesta. 

En mä ainakaan raskaana halua yhtään lisää stressin aiheita. Jätän sitten vain jatkossa kertomatta asioita anopille, kun kerran hän jakelee ne muille ilman lupaa.

Vierailija
44/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt asia puheeksi hänen kanssaan miksi niin teki. Miksi jätätte asioita kaihertamaan, kun ne voi ottaa puheeksi. Jos anopille on sanottu ettei saa kertoa niin erittäin tiukastikin voi sanoa, että luottamus meni eikä jatkossa enää asioita hänelle kerrota noin vain. 

No ei kannata tehdä kärpäsestä härkästä. Antaa asian olla vaan. 

Lammasko sinä olet? Tottakai pitää keskustella anopin kanssa tuosta.

Silloin, kun mä keskustelin anoppini kanssa hänen epäasiallisesta käytöksestään, hän vain jankkasi teennäisellä äänensävyllä "minä en ymmärrä, selitä uudestaan". Sain lopulta sappikohtauksen, kun suututti niin. Raskaana en halua mitään sappikohtauksia enkä suurta määrää adrenaliinia kroppaani, joten tuo keskustelu käydään aikaisintaan sitten, kun lapsi on syntynyt.

Vierailija
45/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkällä raskaus on? Onko jo näkyvä? Joilllakin raskausvatsa näkyy miltei heti, vaikkei itse sitä ylhäältä päin näe. 

Mä olen saanut useita onnitteluja tilanteessa, kun en ole ollut raskaana.

Vierailija
46/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmilla naisilla on mahdottomuus pitää mitään tietoja itsellään. Aina se jossakin vaiheessa lipsahtaa.

Mikä tarve anopille oli kertoa ennen muita?

Vierailija
47/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun anoppi ei edes onnitellut kun kuuli, selvästi pettyi kun tajusi pojan olleen tosissaan tässä suhteessa

Vierailija
48/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopit on yleisesti toksista sorttia, kannattaa vältellä

Vierailija
49/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopit on yleisesti toksista sorttia, kannattaa vältellä

Mun yksi anoppikokelas oli oikein järkevä ja mukava. Harmi vain, kun en sitten jaksanut hänen poikaansa.

Vierailija
50/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmilla naisilla on mahdottomuus pitää mitään tietoja itsellään. Aina se jossakin vaiheessa lipsahtaa.

Mikä tarve anopille oli kertoa ennen muita?

No kyllä usein ne omat vanhemmat on niitä läheisimpiä, joihin uskoo voivansa luottaa ja haluaa jakaa tärkeitä asioita. Mutta näissäkin tilanteissahan se luottamus sitten testataan: aina ei tule se toivottu lopputulos, josta täytyy sitten vaan ottaa opikseen.

Vierailija
51/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä väliä? Ei se teidän kakara mitenkään erikoinen ole. Lapsia on syntynyt maailman sivu.

Vierailija
52/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä väliä? Ei se teidän kakara mitenkään erikoinen ole. Lapsia on syntynyt maailman sivu.

Toivottavasti lapsi on kuitenkin vanhemmilleen erikoinen ja koko maailmansa keskipiste. Meille muille hän toki on vain yksi monista.

Vierailija
53/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementia?

Vierailija
54/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli liekö tämä anoppi miniän miehen äiti, jol ei mitään sanavaltaa, eikä äitinsä kunnioitusta?

Vierailija
55/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliä on sillä, että kyseessä on henkilökohtainen ja yksityinen asia. Jokaisella tulisi olla oikeus kertoa asioistaan itse ja tässä tapauksessa nyt vaan on todettava, että näin ei valitettavasti käynyt ja ihmisten välinen luottamus rikottiin. Mitään muuta erikoistahan asiassa ei ole.  

Vierailija
56/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi viedä maton sun jalkojen alta

Vierailija
57/57 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli liekö tämä anoppi miniän miehen äiti, jol ei mitään sanavaltaa, eikä äitinsä kunnioitusta?

Tätä mietin itsekin, miksi joku tekee näin omalle lapselleen ja "vie" sen kertomisen ilon?