Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi paljasti miniän raskauden joulupöydässä

Vierailija
26.12.2025 |

Asiasta ei kaikki tienneet ja anoppi tiesi, että asiasta haluamme miehen kanssa itse kertoa. Yhtäkkiä vaan alkoi kysellä, koska jään töistä pois ja onko tehty hankintoja vauvalle.

Vaikea ymmärtää tällaista toimintaa?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se näkyy joulypöydän ruokavalinnoissa kuka on raskaana. Pitkä kieltolista mitä ei saa syödä, joten olisi paljastunut joka tapauksessa. Mitä väliä. 

Vierailija
62/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi kaltaiset naiset saavat elämänsä tarkoituksen takaisin mummoudesta. Hän tyyppisensä naiset varastavat taatusti huomion itselleen, ei niinkään vauvan vuoksi, vaan että saavat taas jonkun roolin, jossa tuntee olonsa varmaksi ja tärkeäksi. Muista jatkossa olla viisaampi ja kokemuksesta oppineena, että älä kerro hänelle mitään mitä et halua muiden tietävän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se raskaana oleminen on salaisuus?

Jatkossa kannattaa kertoa kaikille vasta sitten kun tieto saa levitä, on ihan ok kertoa vasta esim rakenneultran jälkeen, jos haluaa pitää omana tietona pidempään. 

Vierailija
64/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään olet tuntenut anoppisi, kun et vielä tiennyt, että noin käy?

Tällaisten tilanteitten välttäminen on yksi syy sille, että raskaudesta ei kerrota kenellekään ennen kuin itse koetaan se ajankohtaiseksi.

Kauankin voi tuntea ihmisen, mutta elämässä ei välttämättä tule eteen tilanteita, joissa olisi tarpeen sen enempää luottaa sukulaisiin tai odottaa keltään mitään.

Mielestäni olisi ollut kohtuullista anopin pitää tieto omanaan, kun hänelle oli hyvin selvästi asia ilmaistu. Vain hetkeä-paria myöhemmin asiasta olisi kaikille kerrottu, mutta hän päätti olla se, joka asian kertoo.

Kuten joku totesikin, ihan oma moka myös: luulin hänen olevan luottamuksen arvoinen ja fiksu ihminen. Luulo ei kuitenkaan ole tiedon väärti ja opiksi otetaan.

Vierailija
65/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppisi kaltaiset naiset saavat elämänsä tarkoituksen takaisin mummoudesta. Hän tyyppisensä naiset varastavat taatusti huomion itselleen, ei niinkään vauvan vuoksi, vaan että saavat taas jonkun roolin, jossa tuntee olonsa varmaksi ja tärkeäksi. Muista jatkossa olla viisaampi ja kokemuksesta oppineena, että älä kerro hänelle mitään mitä et halua muiden tietävän. 

Näinhän se on. Hyvä neuvo.

Vierailija
66/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan raskaus jo näkynyt kun kysellään töistä poisjäännistä.  Huomionhakua ap tämä aloitus. 

Vierailija
67/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan raskaus jo näkynyt kun kysellään töistä poisjäännistä.  Huomionhakua ap tämä aloitus. 

Voihan siitä kysellä vaikka kuinka aikaisin. Ja vaikka raskaus jo näkyisikin, niin on silti kohteliasta, että asian saavat vanhemmat itse ottaa puheeksi sukulaisten kanssa anopin sijaan. Kyllä tässä huomiota haki nyt anoppi ja ikävä kyllä tilanne kääntyi hänen kannaltaan huonoksi.

Vierailija
68/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ollut mikään lipsahdus, vaan tietoisesti sen teki, koska tietää yksityisyydenhalustamme. Olisi kiva ymmärtää häntä, mutta väkisin tulee fiilis, että on jotenkin pahansuopa tai itsekäs.

Miksi, oi miksi te kerroitte anopille ennen muita kun tiedätte ettei malta pitää turpaansa kiinni toisten asioista? Saatanan tunarit.

Oma moka se oli. Tämän jälkeen pidätte mielessä, että anopille kerrotut asiat merkitsevät samaa kuin olisi julkaissut sen somessa.

Minulla on samanlainen sisko. Kerroin hänelle sairaudestani ja vannotin pitämään asian omana tietonaan. Seuraavana päivänä sen tiesivät jo kaikki muutkin sisarukset, kun hänen mielestään se on asia joka kyllä pitää kaikkien tietää. Sanoin hänelle, että sen päätän minä, kenen se kuuluu tietää ja että jatkossa kerron hänelle asioista jotka olen valmis julkaisemaan valtakunnallisesti ilmestyvässä sanomalehdessä.

Vierailija
69/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ollut mikään lipsahdus, vaan tietoisesti sen teki, koska tietää yksityisyydenhalustamme. Olisi kiva ymmärtää häntä, mutta väkisin tulee fiilis, että on jotenkin pahansuopa tai itsekäs.

Miksi, oi miksi te kerroitte anopille ennen muita kun tiedätte ettei malta pitää turpaansa kiinni toisten asioista? Saatanan tunarit.

Oma moka se oli. Tämän jälkeen pidätte mielessä, että anopille kerrotut asiat merkitsevät samaa kuin olisi julkaissut sen somessa.

Minulla on samanlainen sisko. Kerroin hänelle sairaudestani ja vannotin pitämään asian omana tietonaan. Seuraavana päivänä sen tiesivät jo kaikki muutkin sisarukset, kun hänen mielestään se on asia joka kyllä pitää kaikkien t

Ikävä kuulla, että sinunkin luottamuksesi rikottiin. Kaikki eivät vain kunnioita toisten yksityisyyttä ja jollain oudolla itsekkäällä oikeutuksella toimivat näin. Pettyyhän sitä tällaiseen toimintaan, mutta opiksi täytyy vaan ottaa.

Vierailija
70/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten tilanteitten välttäminen on yksi syy sille, että raskaudesta ei kerrota kenellekään ennen kuin itse koetaan se ajankohtaiseksi.

Omalla kohdallani isäni levitti tiedon raskaudesta kaikille vaikka oltiin erikseen kielletty, ettei siitä saa kertoa muille ennenkuin itse kerromme kaikille. Ei ollut aiemmin käynyt ilmi, että isä on noin paha juoruilija. Sen jälkeen en ole jakanut mitään henkilökohtaista hänen kanssaan, mitä en haluaisi jakaa hesarissa. Kyllähän ne välit siitä menevät aika huonoiksi ja pinnallisiksi. Isäni ei ymmärrä miksi pahoitimme mielen ja miksi olisimme itse halunneet kertoa raskaudesta elämämme tärkeille ihmisille. Hänestä kuitenkin oli tulossa isoisä, mikä oli paljon isompi juttu.

Vierailija
71/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää miksi olette kertoneet anopille aikaisemmin. Anopit hölöttää kaiken eteenpäin.

Vierailija
72/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani isäni levitti tiedon raskaudesta kaikille vaikka oltiin erikseen kielletty, ettei siitä saa kertoa muille ennenkuin itse kerromme kaikille. Ei ollut aiemmin käynyt ilmi, että isä on noin paha juoruilija. Sen jälkeen en ole jakanut mitään henkilökohtaista hänen kanssaan, mitä en haluaisi jakaa hesarissa. Kyllähän ne välit siitä menevät aika huonoiksi ja pinnallisiksi. Isäni ei ymmärrä miksi pahoitimme mielen ja miksi olisimme itse halunneet kertoa raskaudesta elämämme tärkeille ihmisille. Hänestä kuitenkin oli tulossa isoisä, mikä oli paljon isompi juttu.

Ehkä se on just sitten jotain kunnioituksen puutetta: ei ymmärretä, että ne omat lapset on aikuisia ihmisiä, joilla on oma elämä ja oikeus omaan yksityisyyteen. Ne omat lapset on ikään kuin itsen jatkeita tai jotain "omaisuutta", joten itsellä on jokin suurempi oikeus sitten päättää esim. kertoa omasta isovanhemmaksi tulemisesta. Epäkunnioittavaa, vanhanaiksista ja epäkypsää. Itsekästä ja rumaa. Välit etääntyy vaan entisestään, mutta minkäs teet. Puolison takia sitä olisi toivonut enemmän, koska hän ansaitsee vain parasta.

Vierailija
73/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: ??? Jos et kerro, että asia on salaisuus eikä asiasta saa keskustella kenenkään edessä tai kanssa, niin miten hän tietää että siitä ei saisi keskustella muiden edessä?

Nämä oli hänellä hyvin tiedossa.

Vierailija
74/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te helvetin lumihiutaleet

Vierailija
75/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse minkään anoppien kanssa viettää jouluja.

Vierailija
76/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tiesitte, että anoppi on hölösuu, joten miksi annoitte hänelle liian suuren salaisuuden pidettäväksi.

Jotkut ihmiset eivät vaan pysty olemaan lipsauttelematta asioita. Heille pitää miettiä mitä voi sanoa.

Vierailija
77/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimatka vanhempiin 600km, anoppiin ja appeen 850km. Ei kerrottu heille raskauksista mitään, kerrottiin vasta kun lapset olivat syntyneet. Eivätpä lärpättäneet eteen päin. Olin ylipainoinen, joten raskauden pysyivät salaisuuksina myös heiltä, joita tapasin. Kerrottiin etukäteen vain niille, joille oli ihan pakko, esim. työnantajalle.

Vierailija
78/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa rajojaan tulevaisuutta varten. 

Vierailija
79/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tiesitte, että anoppi on hölösuu, joten miksi annoitte hänelle liian suuren salaisuuden pidettäväksi.

Jotkut ihmiset eivät vaan pysty olemaan lipsauttelematta asioita. Heille pitää miettiä mitä voi sanoa.

Ei valitettavasti olisi uskonut, että on hölösuu. Näin se kokemus opettaa!

Vierailija
80/82 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas anoppi ei hiiskunut kenellekään vaikka ei kielletty kertomasta. Oltiin sukuloimassa miehen kanssa ja joita anoppia oli aiemmin nähnyt. Olin viimeisilläni ison vatsan kanssa menossa kahvipöytään ahtaassa keittiössä ja oletuksena, että tietävät jo raskaudestani johon on enää 3 viikkoa aikaa, yhtäkkiä miehen sedän vaimo hätkähtää 'oletko raskaana' ' miksi ei minulle ole mitään kerrottu'. Oli sekin aika outoa ettei anoppi ollut mitään maininnut, sentään laskettuaika jo lähellä.